Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: mail-notificatie  (gelezen 2749 keer)

Offline mara

  • Lid
mail-notificatie
« Gepost op: 2011/11/11, 06:47:37 »
Ik heb mijn gmail-box verbonden met thunderbird.
Als ik thunderbird open om te kijken of er mail is, verschijnt er een venstertje met de mededeling hoeveel mailberichten er zijn met nog andere informatie. Hetgeen volstrekt overbodig is want je hebt thunderbird nu eenmaal geopend om te kijken!
Omdat ik twee boxen heb, gmail en telenet zocht ik naar een goeie mail-notifier waar ik ze beiden in kon stoppen.
Ik ben erg tevreden over mail-notification. Die heb ik gedownload. Je kunt er alle boxen instoppen die je hebt, ook telenet of iets anders. Apropos, telenet ondersteund Pop 3 en de server is: in.telenet.be.
Bij gmail verschijnt een schermpje om te verwittigen dat je mail hebt. Je kunt er de gmail-box rechtstreeks mee openen of op 'ok' drukken en je mail openen als het je uitkomt.
Voor telenet verschijnt er een zwart schermpje met uitleg over je mail dat weer verdwijnt. Maar het icoon van mail-notification blijft in het paneel staan bij Linux-mint en oudere ubuntu-versies. Als je er met de cursor over gaat zie je de inhoud van het bericht.
Het icoon blijft staan tot je rechtsklikt en het lijntje: "beschouw nieuw bericht als gelezen" aanklikt. Bij gmail is dit niet het geval, daar verdwijnt het icoon van het moment dat je je box opent en het nieuwe bericht leest. Waarom dit is weet ik niet. Waarschijnlijk moet je telenet-mail ook koppelen aan thunderbird, want als je rechtsklikt op het icoon is er ook een knop 'open mail' en dan gaat thunderbird open.
Een ander ding is ook dat als je mail-notification installeert, hij automatisch bij de opstart-toepassingen gezet wordt.
In ubuntu-11.10 verschijnt hij als een icoon in de zijbalk, met een vraagteken op.
Wil je later nog een box toevoegen, open je een terminal en tikt in: mailnotification -p en de installatie-vensters verschijnen weer en je kunt een box toevoegen of verwijderen.
Schitterende software!
Dit was een informatief bericht.
Pardo's First Postulate:
   Anything good in life is either illegal, immoral, or fattening.
Arnold's Addendum:
   Everything else causes cancer in rats.

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: mail-notificatie
« Reactie #1 Gepost op: 2011/11/11, 07:41:08 »
Goed dat je de tip deelt!

Ik heb ook nog een tip. Kijk ook eens naar Unity Mail, daar kan je iedere mailserver gebruiken die imap ondersteunt. Ik vind het net wat mooier integreren in de nieuwe Unity desktop.

Re: mail-notificatie
« Reactie #2 Gepost op: 2011/11/12, 09:54:17 »
Goed dat je de tip deelt!

Ik heb ook nog een tip. Kijk ook eens naar Unity Mail, daar kan je iedere mailserver gebruiken die imap ondersteunt. Ik vind het net wat mooier integreren in de nieuwe Unity desktop.

Welk programma moet ik dan laden in Ubuntu Software Center om "Unity mail" te installeren?
Miscere utile dulci. (Ter leering ende vermaeck)
http://henk.oegema.com  (On RaspberryPi2)
Registered linux user 520520.  In gebruik: Ubuntu  22.04.3 Hobby's: Radio Amateur callsign: PA2HO.  Interesses: Raspberry Pi & Arduino & Jetson Nano (voor AI & ML)


Miscere utile dulci. (Ter leering ende vermaeck)
http://henk.oegema.com  (On RaspberryPi2)
Registered linux user 520520.  In gebruik: Ubuntu  22.04.3 Hobby's: Radio Amateur callsign: PA2HO.  Interesses: Raspberry Pi & Arduino & Jetson Nano (voor AI & ML)