Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Unbunte 10.04 LTS - AMD64  (gelezen 1592 keer)

Offline DTC

  • Lid
Unbunte 10.04 LTS - AMD64
« Gepost op: 2011/02/18, 17:23:57 »
Allen,
Ik ben volledig nieuw op dit forum EN volledig nieuw met een installatie van een server. Ik heb wel reeds met linux gewerkt (beperkt), maar nog nooit geïnstalleerd.
Gegeven : ik heb een ibm server xSeries 226 typ 8648, 3 scsi harde schijven in Raid5. Ik heb gisteren ubuntu 10.04 LTS amd64 bit (server) gedownload en gebrand op een CD.
Probleem : Tijdens de installatie bekom ik de boodschap dat '/pool/main/b/bash/bash-4.1-2ubuntu3-amd64.deb' corrupt is. Ik nogmaals een nieuwe CD gebrand met controle, en hetzelfde probleem. Verder installatie lijkt onmogelijk. Hoe kan ik dit verhelpen EN heb ik wel de juiste keuze gemaakt van Ubuntu. Ik lees namelijk dat ook Kubuntu en Xubuntu bestaat, en dit maakt het voor mij niet direct gemakkelijk om een keuze te maken.
Graag jullie advies.

Offline brent8800

  • Lid
Re: naam verandert: Ubuntu 10.04 LTS - AMD64
« Reactie #1 Gepost op: 2011/02/18, 17:34:43 »
Welkom op het forum.. ik denk dat dit meer is voor server en netwerk. maar ik heb geen idee wat het betekend. Ja je hebt een goede keuze gemaakt met ubuntu :D. daar krijg je hier veel ondersteuning voor ;)
Ubuntu 14.04 LTS

Re: Unbunte 10.04 LTS - AMD64
« Reactie #2 Gepost op: 2011/02/18, 18:34:19 »
Aan DTC, controleer eerst of de MD5checksum van de gedownloade ISO gelijk is aan de MD5checksum op de site waar je deze hebt gedownload.
Als deze goed is, kan je de cd branden, doe dit op de laagst mogelijke snelheid. Na het branden en je gaat installeren, kan je de cd nog op fouten controleren, is een keuze op de cd. Is dit zonder problemen, kan je het proberen met de Alternate cd, is een tekst gebaseerde installatie. (Net zoiets als het begin van een Windows installatie.)

In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Unbunte 10.04 LTS - AMD64
« Reactie #3 Gepost op: 2011/02/18, 18:45:11 »
Heb je al geprobeerd om opnieuw te downloaden?
Het kan zij dat er daar wat was fout gegaan.

Betreft Ubuntu, Kubuntu en Xubuntu.
Tussen Ubuntu en Kubuntu is dat de ene Gnome desktop gebruikt en de andere KDE desktop.
Xubuntu weet ik niet zeker. Kom ik niet zo vaak tegen.

Maar wil je een server of een grafische desktop?
Als server kan je gewoon de "Ubuntu server" gebruiken.

Re: Unbunte 10.04 LTS - AMD64
« Reactie #4 Gepost op: 2011/02/18, 20:59:24 »
Je moet eens proberen hem op nieuw te downloaden. Kies gewoon voor Ubuntu Server en installeer later als het echt nodig is een grafische omgeving. (kiek anders effe hier )

Grafische omgeving installeren doe je zo:


Voor GNOME:
sudo apt-get install ubuntu-desktop

KDE:
sudo apt-get install kubuntu-desktop

XFCE:
sudo apt-get install xubuntu-desktop

LXDE
sudo apt-get install lxde

Enlightenment:
sudo apt-get install enlightenment
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline DTC

  • Lid
Re: Unbunte 10.04 LTS - AMD64
« Reactie #5 Gepost op: 2011/02/19, 14:16:39 »
Allen,

Bedankt voor de talrijke reacties. Dit geeft mij vertrouwen om er mee verder te gaan.

Ik ben begonnen met toepassen van het antwoorde van " brent8800 ", en idd, de checksum van het bestand op beide cd's is anders dan die opgegeven in het bestand MD5sum.txt in de root van de CD. Ik heb het ISO bestand nu eerst "unmount" op mijn disk, en daar is de checksum wel goed. Het loopt dus blijkbaar verkeerd bij het schrijven van de CD.
Ik probeer dit opnieuw en hou jullie verder op de hoogte.

Bedankt nogmaals aan allen en tot later !

Offline frogseven

  • Lid
Re: Unbunte 10.04 LTS - AMD64
« Reactie #6 Gepost op: 2011/03/12, 17:38:08 »
Als ik even op Internet zoek op dit type hardware, is het server met een Intel processor.
Waarom probeer je dan met de AMD64 versie Linux te installeren???

Re: Unbunte 10.04 LTS - AMD64
« Reactie #7 Gepost op: 2011/03/12, 20:14:16 »
Als ik even op Internet zoek op dit type hardware, is het server met een Intel processor.
Waarom probeer je dan met de AMD64 versie Linux te installeren???

dat is de 64 bit versie maakt niet uit wat voor processor erin zit intel of amd

ot
probeer anders de 32 bit versie te instaleren
weer terug van weg geweest gebruik ubuntu 12.04 weer

Offline DTC

  • Lid
Re: Unbunte 10.04 LTS - AMD64
« Reactie #8 Gepost op: 2011/03/13, 16:04:13 »
Allen,

Heb enkele nieuwe cd's gekocht, en het schrijven van de CD is succesvol verlopen. Mijn eerste server is geïnstalleerd, wat een gevoel.
Ik moet nu wel herbeginnen, want ik wil een deel van de server gebruiken als File-server (voor windows desktop machines), maar ben vergeten mijn schijf te formateren als NTFS. Ik zal wel eerst nog een beetje 'spelen' met de instellingen, kwestie alles een beetje onder de knie te krijgen.

Bedankt !

Re: Unbunte 10.04 LTS - AMD64
« Reactie #9 Gepost op: 2011/03/13, 18:29:41 »
Allen,

Heb enkele nieuwe cd's gekocht, en het schrijven van de CD is succesvol verlopen. Mijn eerste server is geïnstalleerd, wat een gevoel.
Ik moet nu wel herbeginnen, want ik wil een deel van de server gebruiken als File-server (voor windows desktop machines), maar ben vergeten mijn schijf te formateren als NTFS. Ik zal wel eerst nog een beetje 'spelen' met de instellingen, kwestie alles een beetje onder de knie te krijgen.

Bedankt !

hoi

in principe hoef je je server schijf niet als ntfs te maken, ext4 kan ook gewoon (heb ik ook) door samba kan windows gewoon alles lezen.
weer terug van weg geweest gebruik ubuntu 12.04 weer