Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Schrijfrechten ntfs-schijven en schermresolutie  (gelezen 925 keer)

TRA

  • Gast
Schrijfrechten ntfs-schijven en schermresolutie
« Gepost op: 2007/10/14, 17:57:47 »
Hallo,

Vandaag heb ik - succesvol - Ubuntu geïnstalleerd naast Windows XP. Sommige dingen zijn even wennen, maar opzich bevalt het prima.

Ik heb echter twee vragen, die ook na zoeken op dit forum en via Google niet beantwoord zijn:

1) Mijn interne (het Windows gedeelte) en externe harde schijf zijn beide ntfs geformateerd. De externe voornamelijk vanwege de grootte van bestanden die dan groter kan zijn.

Ik kan bestanden van deze externe harde schijf wel lezen, maar ik kan niet op deze harde schijf schrijven. Dit had ik al verwacht, dus heb ik ntfs-3g geïnstaleerd, echter is nu het probleem nog niet opgelost. Ik kan nog steeds geen bestanden schrijven op deze harde schijf. Dit geldt ook voor de interne harde schijf. Bestanden uit 'Mijn Documenten' van Windows zijn 'alleen lezen'. Heeft iemand hier een oplossing voor?

2) De beelschermresolutie is erg laag (in verhouding met het beeldscherm), onder windows draai ik 1400*1050, hier moet ik het doen met 1024*768, wanneer ik de resolutie verander naar de eerste grootte, dan gaat het scherm heel raar knipperen en wordt alles onleesbaar. Dit heb ik overigens ook bij andere grotes dan 1024*768. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Hopende dat ik niet over een aantal topics heb heen gekeken en dat jullie mij van oplossing kunnen voorzien.

Alvast bedankt.

Schrijfrechten ntfs-schijven en schermresolutie
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/14, 19:32:09 »
Voor punt 1 kijk volg vanaf punt 3 op deze site: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=217009

Voor punt 2 kan je best nog wat meer info geven. Welke grafische kaart, welke versie van ubuntu

hvrossum

  • Gast
Schrijfrechten ntfs-schijven en schermresolutie
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/16, 17:01:32 »
Hoi,
ik heb hetzelfde met de scherm resolutie. Ik rijg hem niet hoger dan 1024 x 768 met een refresfrate van 61Mhz, kan ik helemaal niet wijzigen.

Gegevens, ubuntu fesity fawn 7.04 release
hardware agp videocard