Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: screenlock niet jofel  (gelezen 653 keer)

Offline ivo

  • Lid
screenlock niet jofel
« Gepost op: 2010/07/26, 21:19:01 »
Hallo Ubuntuers,

Het gaat hier om de 10.04.
Wanneer ik via het icoontje in het panel mijn scherm lock dan doet ie dat wel alleen krijg ik naderhand nooit een windowtje om mijn password in te tikken. Dat moet ik dan blindelings doen en wanneer ik daar een foutje maak dan zie ik niet wat de status van die interface dan is. Trial and error dus.

Ik had daarop het volgende bedacht; ik laat mijn scherm zoals het is en ga met CTRL-ALT-F2 naar een nieuw login scherm.
Mijn huisgenten weten niet dat je daar met ALT-F7 weer uit kunt, dus dat is veilig genoeg voor mij. Alleen, wanneer mijn laptop te lang in die toestand blijft staan, dan kan ik met de ALT-F7 niet meer terug in grafische mode. Er staan dan wat "systeem teksten" op het scherm,
Het lijkt ietwat op de /var/log/messages of de dmesg, maar toch ook weer niet helemaal volgens mij.
Ik kan er ook geen screenshot van maken want het enige wat me nog helpt is weer terug te gaan naar de CTRL-ALT-F2 login en van daaruit een reboot te geven.

Herkent iemand dit gedrag, is er een medicijn voor?

There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline walterav

  • Lid
Re: screenlock niet jofel
« Reactie #1 Gepost op: 2010/07/27, 09:48:42 »
Hallo Ubuntuers,

Het gaat hier om de 10.04.
Wanneer ik via het icoontje in het panel mijn scherm lock dan doet ie dat wel alleen krijg ik naderhand nooit een windowtje om mijn password in te tikken. Dat moet ik dan blindelings doen en wanneer ik daar een foutje maak dan zie ik niet wat de status van die interface dan is. Trial and error dus.

Ik had daarop het volgende bedacht; ik laat mijn scherm zoals het is en ga met CTRL-ALT-F2 naar een nieuw login scherm.
Mijn huisgenten weten niet dat je daar met ALT-F7 weer uit kunt, dus dat is veilig genoeg voor mij. Alleen, wanneer mijn laptop te lang in die toestand blijft staan, dan kan ik met de ALT-F7 niet meer terug in grafische mode. Er staan dan wat "systeem teksten" op het scherm,
Het lijkt ietwat op de /var/log/messages of de dmesg, maar toch ook weer niet helemaal volgens mij.
Ik kan er ook geen screenshot van maken want het enige wat me nog helpt is weer terug te gaan naar de CTRL-ALT-F2 login en van daaruit een reboot te geven.

Herkent iemand dit gedrag, is er een medicijn voor?



Heb je de desktop effecten "Compiz" aanstaan? Wellicht als je die uitzet en dan opnieuw een screenlock probeert dat je er geen last van heb. Met Ati kaarten heb ik iets gelijks gehad maar dan met alle Wachtwoord schermpjes.

Offline ivo

  • Lid
Re: screenlock niet jofel
« Reactie #2 Gepost op: 2010/08/01, 11:33:12 »
Het lijkt me dat de desktop effecten een wezenlijk onderdeel van Ubuntu is en niet
zomaar een tooltje wat toevallig wel eens zou kunnen werken als je mazzel hebt.

Daarom vermoed ik dat hier niet grondig aan is getest en dat er nog wel wat verbeteringen
nodig zijn op dit vlak.

There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.