Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Een afspraak melden bij de opstart van Ubuntu  (gelezen 843 keer)

Een afspraak melden bij de opstart van Ubuntu
« Gepost op: 2017/07/15, 19:55:11 »
Dag iedereen,

Ik wou graag iets weten van dit forum: bestaat er zoiets als een programmaatje in Ubuntu dat ik zodanig vooraf kan instellen dat het mij bij de opstart van mijn pc direct een melding geeft dat ik op die dag zelf een bepaalde afspraak moet nakomen?
Ik weet dat er prima agenda's te bekomen zijn in Ubuntu maar ik heb zelf nu ook niet de gewoonte om die elke dag te controleren. Dus zou ik er wel graag eens eentje gewild hebben dat aan voornoemde behoefte voldoet. Dus: als ik op een bepaalde dag opstart zou ik een pop-up willen zien die me een waarschuwing geeft dat ik op die dag iets moet doen. Zoiets zou ik nu eens heel handig vinden.

Dank bij voorbaat en beste groeten aan iedereen,

Norbert

Offline sidonia

  • Lid
Re: Een afspraak melden bij de opstart van Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2017/07/15, 21:23:49 »
Ik gebruik de Evolution kalender. Als er een afspraak gemaakt is voor die dag, krijg ik die direct na het opstarten.

(Ik weet niet of dit er mee te maken heeft, maar bij mij start evolution automatisch op bij het opstarten).

Offline rico70

  • Lid
Re: Een afspraak melden bij de opstart van Ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2017/07/15, 21:51:50 »
Kan ook met Thunderbird, evt een dag of 30(of zelfs meer) van te voren waarbij je kan kiezen om geen herinnering meer te krijgen of na een bepaalde tijd weer wel. Varierend van uren tot dagen

Re: Een afspraak melden bij de opstart van Ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2017/07/15, 23:46:57 »
Google Agenda is ook een optie. Voordeel dat meldingen ook op een smartphone of tablet verschijnen, nadeel is dat het Google is (lees: je hele privé-hebben-en-houwen "delen" met een Amerikaans advertentiebedrijf).

Offline peer

  • Lid
Re: Een afspraak melden bij de opstart van Ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2017/07/16, 08:42:01 »
ik gebruikte een programma 'kalarm', een kde programmaatje
Dat deed precies wat jij wil. Het programma is iets veranderd met de komst van kde 5 plasma waardoor ik op zoek gegaan ben naar iets anders.
Ik gebruik nu een extensie in firefox: Reminderfox. werkt goed.


Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: Een afspraak melden bij de opstart van Ubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2017/07/16, 10:41:38 »
in ubuntu gnome 16.04 krijg je automatisch notificaties van je ingestelde online accounts. Dit werkt via Evolution, weet alleen niet of deze functionaliteit in Ubuntu komt als je Evolution installeert.

Welke ubuntu versie draai je?

Re: Een afspraak melden bij de opstart van Ubuntu
« Reactie #7 Gepost op: 2017/07/16, 16:42:39 »
Hallo, iedereen,

Wel, ik heb Evolution geïnstalleerd (heb Ubuntu 16.04 LTS, 32 bit) en wat ik wel zie is dat een samenvatting van de lopende afspraken, etc., gemaakt in Evolution, direct gekoppeld lijkt aan de tijd- en datuminstelling in de rechterkant van de bovenbalk van Ubuntu-Bureaublad. En dat zonder dat ik Evolution opstart. Want als  ik daar even op klik dan komt daar een korte samenvatting onder van de lopende afspraken, taken, enz., van de komende weken. En als ik even op een afspraak klik dan opent Evolution zich onmiddellijk voor verdere raadpleging of wijziging. Dat laatste hoeft niet zo nodig omdat ik dan meestal al vanzelf weet wat mij te doen staat. Sluiten van dat venstertje gaat eenvoudig door nogmaals te klikken op tijd- en datuminstelling in Ubuntu-Bureaublad.
Nou, dat is nu wel geen directe pop-up, die ik zou willen zien bij de opstart, maar voor mij volstaat dit, omdat je na de opstart toch al je muis moet gebruiken om enig programma op te starten en de affichering van de resultaten is heel snel.
O.k., ik vind dit al heel comfortabel. Voor mij is het opgelost, hoor, mensen!  ^-^

Beste groeten,

Norbert
 

Offline peer

  • Lid
Re: Een afspraak melden bij de opstart van Ubuntu
« Reactie #8 Gepost op: 2017/07/17, 08:03:48 »
wist niet dat dit met Osmo ook kon. Staat al op mijn pc dus dat ga ik maar eens proberen  :)