Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: En LinuxMint 13 met Cinnamon?  (gelezen 1549 keer)

En LinuxMint 13 met Cinnamon?
« Gepost op: 2013/11/27, 10:04:18 »
In Direct doen in Linux Mint Mate voor de versies 13 en 16 wordt voor de Cinnamon versie verwezen naar dit artikel. Maar dat gaat over Cinnamon versie 16.  Wat nu te doen als je een Linux Mint 13 Maya met Cinnamon hebt geïnstalleerd?
« Laatst bewerkt op: 2013/11/27, 10:33:14 door Old man »
Linux Mint 17.3 met Cinnamon 64 bits -> VirtualBox -> Windows 10 op  Acer Aspire V3 771G.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: En LinuxMint 13 met Cinnamon?
« Reactie #1 Gepost op: 2013/11/27, 10:38:33 »
In Direct doen in Linux Mint Mate voor de versies 13 en 16 wordt voor de Cinnamon versie verwezen naar dit artikel. Maar dat gaat over Cinnamon versie 16.  Wat nu te doen als je een Linux Mint 13 met Cinnamon hebt geïnstalleerd?
..... dan heb je inderdaad niet zoveel aan die pagina.  :)

Ik heb ervoor gekozen om Cinnamon pas te behandelen op m'n webstek, voor Mint 16. Ik was namelijk niet zo kapot van eerdere Cinnamonversies.

Maar Cinnamon 2.0 (die in Mint 16 zit), vind ik behoorlijk verbeterd. Niet alleen mooi (dat was Cinnamon altijd al), maar vooral ook stabieler en betrouwbaarder.   :)
« Laatst bewerkt op: 2013/11/27, 10:44:09 door Pjotr »

Re: En LinuxMint 13 met Cinnamon?
« Reactie #2 Gepost op: 2013/11/27, 11:39:30 »
Ik heb ervoor gekozen om Cinnamon pas te behandelen op m'n webstek, voor Mint 16. Ik was namelijk niet zo kapot van eerdere Cinnamonversies.
Maar Cinnamon 2.0 (die in Mint 16 zit), vind ik behoorlijk verbeterd. Niet alleen mooi (dat was Cinnamon altijd al), maar vooral ook stabieler en betrouwbaarder.   :)
Daar kan ik me wat bij voorstellen. Zelf installeerde ik tien dagen geleden linuxmint-16-cinnamon-dvd-64bit-rc en het draait duidelijk beter als de 13-versie.
 't Enige (als ik toch nog wat wil zeuren) is de klok in de onderbalk. Ik heb aangegeven dat die een 24-uurs notatie moet geven, maar dat werkt niet. Maar dat zullen ze zelf vroeger of later ook wel ontdekken en updaten.
Linux Mint 17.3 met Cinnamon 64 bits -> VirtualBox -> Windows 10 op  Acer Aspire V3 771G.

Re: En LinuxMint 13 met Cinnamon?
« Reactie #3 Gepost op: 2013/11/27, 12:42:11 »
Ik heb ervoor gekozen om Cinnamon pas te behandelen op m'n webstek, voor Mint 16. Ik was namelijk niet zo kapot van eerdere Cinnamonversies.
Maar Cinnamon 2.0 (die in Mint 16 zit), vind ik behoorlijk verbeterd. Niet alleen mooi (dat was Cinnamon altijd al), maar vooral ook stabieler en betrouwbaarder.   :)
Daar kan ik me wat bij voorstellen. Zelf installeerde ik tien dagen geleden linuxmint-16-cinnamon-dvd-64bit-rc en het draait duidelijk beter als de 13-versie.
 't Enige (als ik toch nog wat wil zeuren) is de klok in de onderbalk. Ik heb aangegeven dat die een 24-uurs notatie moet geven, maar dat werkt niet. Maar dat zullen ze zelf vroeger of later ook wel ontdekken en updaten.

Zou kunnen, maar je weet natuurlijk nooit of anderen er ook last van hebben. Je kunt dit soort bugs beter melden op een Mintforum of bovenal de bugtracker van Cinnamon/Mint als je het opgelost wil zien lijkt me.

Re: En LinuxMint 13 met Cinnamon?
« Reactie #4 Gepost op: 2013/11/27, 13:06:30 »
Nadat ik dit schreef keek ik er nog eens naar en voor zover ik me kan herinneren ( en dat wordt een steeds groter wordend probleem als je bijna 76 bent  :'(  ) is de manier waarop je dat moet instellen inmiddels al veranderd. Ik zal er vanavond eens verder in duiken.
Linux Mint 17.3 met Cinnamon 64 bits -> VirtualBox -> Windows 10 op  Acer Aspire V3 771G.

Offline midas

  • Lid
Re: En LinuxMint 13 met Cinnamon?
« Reactie #5 Gepost op: 2013/11/27, 13:07:36 »
Dat van die klok en 12-uurs notatie is bekend. Ik heb het handmatig gewijzigd in het clock/calendar applet op de balk:

%H:%M
Bovenstaande code handmatig invoeren geeft de 24-uurs notatie. Maar beter is inderdaad wanneer het rechtstreeks configureerbaar is in Cinnamon.
Linux Mint 20.2 Cinnamon

Re: En LinuxMint 13 met Cinnamon?
« Reactie #6 Gepost op: 2013/11/27, 13:32:28 »
Ah, dus toch, bedankt.

Inmiddels heb ik 'm als volgt aangepast
%A %e %B  %H:%M wat geeft: dag, daggetal, maand, uur en minuut, ofwel
woensdag 27 november 13:32

Volgens dit hulpje: http://www.foragoodstrftime.com/
« Laatst bewerkt op: 2013/11/27, 13:34:11 door Old man »
Linux Mint 17.3 met Cinnamon 64 bits -> VirtualBox -> Windows 10 op  Acer Aspire V3 771G.

Offline midas

  • Lid
Re: En LinuxMint 13 met Cinnamon?
« Reactie #7 Gepost op: 2013/11/27, 14:41:25 »
Ja...was voor mij ook even puzzelen :)

Is trouwens wel grappig...ga je met linkermuisknop op datum/tijd applet klikken en kies je vervolgens 'configuraties'. Dan zie je een grote, brede knop met tekst: 'Show information on date format syntax'. Die knop opent een website:

http://www.foragoodstrftime.com/

Kennelijk hielden de ontwikkelaars dus beslist rekening dat mensen aan het zoeken kwamen...maar het zou best wel wat gebruiksvriendelijker kunnen. Verder alle lof over deze uitgave van Linux Mint en vooral Cinnamon 2.0  :)
Linux Mint 20.2 Cinnamon

Re: En LinuxMint 13 met Cinnamon?
« Reactie #8 Gepost op: 2013/11/27, 15:50:12 »
Ah, dus toch, bedankt.

Inmiddels heb ik 'm als volgt aangepast
%A %e %B  %H:%M wat geeft: dag, daggetal, maand, uur en minuut, ofwel
woensdag 27 november 13:32

Volgens dit hulpje: http://www.foragoodstrftime.com/

Handige site :) Je kan het opmaken van tijdstippen ook uittesten in de terminal trouwens. Als het goed is heb je daar dezelfde syntax bij:
date +"%A %e %B %H:%M"Intikken in de terminal zou het huidige tijdstip volgens dezelfde regels moeten opmaken als in jouw bericht.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: En LinuxMint 13 met Cinnamon?
« Reactie #9 Gepost op: 2013/11/27, 15:57:19 »
Voor een volledige opsomming van de opties:
https://sites.google.com/site/computertip/direct-doen-xubuntu#TOC-Verbeter-de-klok
(punt 3.3, rechterkolom)

Er is een hoop mee mogelijk, in elk geval.  :)
« Laatst bewerkt op: 2013/11/27, 16:13:52 door Pjotr »