Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mail werkt niet meer  (gelezen 2581 keer)

OeiOei

  • Gast
Mail werkt niet meer
« Gepost op: 2009/07/08, 21:56:57 »
Het volgende probleem heb ik nu

op de server eerst instantie postfix draaien , via de site kon ik een contact mail versturen deze viel netjes in de squirelmailbox ,
deze squirel gaf ineens problemen " foutjes bij inloggen enz "  dus besloten deze te vervangen , nu heb ik een kerio mail er opstaan
maer deze werkt niet met postfix dus deze verweiderd en ik geloof ook dovecot zoiets , het probleem wat ik nu heb is dat ik netjes de mail van buiten de server krijg maar de mail vanui bv dat contact formuliertje niet meer , deze zie ik wel in de postfix staan als niet te verzenden , ik heb me een ongeluk gezocht naar een oplossing maar of ik kijk verkeerd of ik zie het niet of zoek niet juist , in mijn beleving zou ik de mail moeten doorsturen of linken , maar weet niet goed hoe

wie heeft een oplossing zodat ik dit kan afsluiten
B.v.d.

p.s.
als dit in een verkeerde box staat sorry  =D

OeiOei

  • Gast
Re: Mail werkt niet meer
« Reactie #1 Gepost op: 2009/07/09, 22:13:59 »
Hallo iemand ???????

is mijn vraag nou zo raar of weet niemand wat er loos is ????

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Mail werkt niet meer
« Reactie #2 Gepost op: 2009/07/09, 23:36:25 »
Wat er loos is? Geen idee. Mogelijk is er meer informatie nodig.
Tussendoor:
 - postfix is de postbode van linux
 - dovecot is een imap/pop server voor e-mail via het netwerk
 - squirrelmail geeft je webmail (via dovecot)
Als ik je bericht lees waren er problemen met de webmail. Toen heb je kerio geprobeerd. Dit was mij onbekende software die volgens hun website wel Ubuntu ondersteuning heeft.
Omdat dat ook niet werkte heb je dovecot gewist?
Klik links bovenin op Documentatie

Offline Willemtk

  • Lid
Re: Mail werkt niet meer
« Reactie #3 Gepost op: 2009/07/10, 20:51:15 »
Probeer eens wat anders, evolution of zo?

OeiOei

  • Gast
Re: Mail werkt niet meer
« Reactie #4 Gepost op: 2009/07/11, 01:41:51 »
testcees
zoals ik al aangaf werkte ik eerts met squirlemail maar deze gaf steeds fouten war ik flink van baalde
toen heb ik kerio geinstalleerd maar deze werkte niet samen met post fix dus deze gewist en ook devocot ( had ergens gelezen dat dat moest , maar de juiste rede ben ik even kwijt"
na install kerio werkt alles via de mx prima ( post van buiten af ) maar vanuit de server ( website ) is alles stil , via webmin kan ik postfix bekijken en daar staan wel de mails alszijnde niet vertuurd omdat postfix uit staat en dus niet werkt , zet ik deze aan werk kerio niet  aaaarch om gek van te worden , waarom geen eenheid

en evolution ken ik niet , heb gegoogeld ziet er mooi uit , maar kerio draait nu eenmaal ( wel test case ) maar toch met meerdere mensen

dus eigenlijk is de vraag denk ik is er iets anders dan postfix wat het zelde doet of zo ...

Re: Mail werkt niet meer
« Reactie #5 Gepost op: 2009/07/11, 02:47:21 »
Ik heb roundcube geinstalleerd via Webmin en die werkt tot op heden naar behoren.
Dit is een webmail programma waar je op inlogt.

Postfix moet uiteraard wel werken he ?
Anders word er nix verstuurd.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

OeiOei

  • Gast
Re: Mail werkt niet meer
« Reactie #6 Gepost op: 2009/07/11, 10:29:16 »
yep roundcube werk ook wel mooi en inderdaad met postfix, heb het nog eens opgezocht in de install file daar staat het volgende
________________________________________________________________
Kerio MailServer supports multiple domains and fully supports
Active Directory and Apple Open Directory for user management.
Kerio MailServer runs on Windows, Red Hat Linux, SUSE Linux,
Debian/Ubuntu Linux and Mac OS X.

To see what applications are listening on what ports, type command:

netstat --tcp -lp

Often default Linux installations install packages like sendmail
or postfix, using these ports.

if sendmail or postfix is running, you can stop it by running
command:

/etc/init.d/sendmail stop

or

/etc/init.d/postfix stop

To prevent sendmail or postfix from automatic run upon the system
boot, you can disable them by running command:

update-rc.d -f sendmail remove

or

update-rc.d -f postfix remove



_____________________________________________


dus hij wil hem echt niet hebben

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Mail werkt niet meer
« Reactie #7 Gepost op: 2009/07/11, 16:30:11 »
Dus als ik het goed begrijp wil je Kerio blijven gebruiken?

Als je Kerio wil blijven gebruiken moet je kijken op http://www.kerio.nl/support/. Via die pagina kan je Nederlandstalige ondersteuning krijgen. Die zullen je perfect kunnen helpen. Weet wel dat je Kerio 30 dagen mag proberen en daarna een licentie moet kopen!

De meeste forumleden hier hebben juist ervaring met andere software waar geen licentie gekocht moet worden. Zoals bijvoorbeeld... postfix.

Sorry voor de verwarring Kerio heeft postfix, dovecot of squirrelmail blijkbaar niet nodig.
Klik links bovenin op Documentatie

OeiOei

  • Gast
Re: Mail werkt niet meer
« Reactie #8 Gepost op: 2009/07/12, 00:27:24 »
Aha denk fout mijn kan denk ik dan  ik ging er vanuit dat de server de post rondstuurd via ???? iets ( de interne dan )
maar ik begrijpt uit je verhaal dat kerio dat nu zou moeten doen , tja dan zal ik een forum opgaan schuiven
en zoals ik al aangaf het is een test , ik begrijpt dat er veel linux gebruikers zijn die voor roundcube gaan enzo ivm kosten ( nul )
maar ik heb dat allemaal gebruikt en wordt er niet echt gelukkig van , kerio daar in tegen bevalt buiten gewoon met name de webmail
en 1 maand om te test is te doen en anders nog een trail
bedankt voor de responce