Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] wubi installatie  (gelezen 1058 keer)

Offline avl

  • Lid
[OPGELOST] wubi installatie
« Gepost op: 2011/07/30, 17:42:14 »
Eigenlijk heb ik geen probleem; maar uit nieuwsgierigheid toch het volgende. Op mijn acer aspire T660 heb ik de 500 GB schijf verdeeld in C en D. Op C staat Windows 7 en D werd eigenlijk niet gebruikt. Ububntu 11.04 via wubi op D geinstalleerd. Dan kreeg ik, zoals vele anderen, de mededeling dat geen geschikte schijf gevonden is. Op het internet had ik gezien dat je dan door moet blijven klikken omdat wubi alles wat dat als schijven beschouwt langs loopt. Bij mij moest ik 80 x klikken en toen ging de installatie prima. Is dat gedrag van wubi normaal?

Tweede punt.
Als ik de pc start krijg ik een scherm met de keuze tussen W-7 en Ubuntu. Klik ik op Ubuntu dan gaat alles normaal. Er komt dan een ubuntu-scherm met nogmaals de keuze tussen W-7 en Ubuntu. Echter om Windows te starten moet ik in het eerste scherm voor Ubuntu kiezen en in het 2e scherm voor W-7. Het gaat allemaal goed maar ik vind het wel raar. Is daar uitleg over?

Overigens ben ik zeer enthousiast en ik heb een netboek (asus 1005PE) er ook mee draaien. Lekker snel aan en vooral lekker snel uit!
« Laatst bewerkt op: 2011/08/02, 12:22:47 door Brumm3l »

Offline aartje

  • Lid
Re: wubi installatie
« Reactie #1 Gepost op: 2011/07/31, 09:14:38 »
Vroeg of laat kom je problemen tegen met wubi. Ik raad
je daarom ten sterkste aan om niet Wubi te gebruiken (dat
is vrij waardeloos en introduceert weer alle onveiligheid en
instabiliteit van windows).
Ik raad je aan om voor een dual-boot installatie te gaan!

Dit als tip.

FrSu

  • Gast
Re: wubi installatie
« Reactie #2 Gepost op: 2011/07/31, 11:55:10 »
Even een kleine toelichting: Met Wubi installeer je Linux binnen Windows net als ieder ander programma. Als je dus een ernstig probleem met Windows zou krijgen, kan het zijn dat je ook niet meer met Linux kunt werken.

Je kunt, als je liever met Linux werkt, dan inderdaad beter voor een dual boot gaan, maar dan zou ik de Wubi installatie in windows eerst ongedaan maken.

Over het installeren van een dualboot met Win 7 is hier op het forum genoeg informatie te vinden hoe je dat moet doen.

Veel plezier ermee. ;)


Offline avl

  • Lid
Re: wubi installatie
« Reactie #3 Gepost op: 2011/07/31, 12:01:17 »
bedamkt voor de adviezen; ga ik doen.

Offline avl

  • Lid
Re: wubi installatie
« Reactie #4 Gepost op: 2011/08/02, 10:33:39 »
Bedankt Aartje en Fdsu; gaat als een zonnetje.

Offline Brumm3l

  • Lid
Re: wubi installatie
« Reactie #5 Gepost op: 2011/08/02, 12:22:33 »
Ik neem aan dat je vraag hiermee opgelost is? Ik heb de topic titel voor je aangepast.

Offline avl

  • Lid
Re: [OPGELOST] wubi installatie
« Reactie #6 Gepost op: 2011/08/07, 10:53:01 »
Inderdaad, de vraag is opgelost. Om dat aan te geven kon ik zo gauw dat duimpje niet vinden.