Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Webhosting/domeinregistratie  (gelezen 4449 keer)

Offline joseph

  • Lid
Webhosting/domeinregistratie
« Gepost op: 2011/01/02, 01:03:26 »
Zijn al wat draadjes voorbij gekomen over dit onderwerp.  
Maar die zijn al weer redelijk gedateerd vandaar dat ik er toch nog eentje opstart.

Zou n.l. een domein willen vastleggen en zoek een goede webhost.
Ben echter helemaal blanco op dat vlak.
Dus alleen een domein registreren en zelf een server inrichten en laten draaien is een bruggetje te ver.

Op korte termijn wil ik een gepersonaliseerde e-mail draaien (...@achternaam....) waarmee je niet afhankelijk bent van de internetprovider die je op dat moment heb. En dan met meerdere boxen voor pietje@achternaam... en beppie@achternaam.. etc. Liefst  afzonderlijk benaderbaar via webmail en dat ze, na autorisatie, zelf hun account/wachtwoord/inhoud etc  regelen (wil dan niet eens meer in hun account kunnen, hooguit het wachtwoord kunnen “resetten” danwel de account beëindigen) alsook het kunnen ophalen en verzenden via smtp/pop3.
Verder de mogelijkheid om in de toekomst een site met een deel openbare info en een afgeschermd deel te draaien.

Natuurlijk het liefst voor een duppie op de eerste rang maar dat is niet de prioriteit.
Verder natuurlijk ook geen behoefte aan goedkoop is duurkoop en kat in de zak geneuzel.
Van belang vind ik stabiliteit, betrouwbaarheid (technisch alsook de aanbieder zelf), linux of unix gebaseerd en liefst passend binnen de “ubuntu-filosofie”.

Iemand had me op pcextreme gewezen waar hij sinds kort bij zit als zijnde erg complete aanbieder tegen "redelijke kosten". Kwam echter met wat zoeken nogal wat tegenstrijdigheden tegen, ongeveer evenveel voors als tegens qua ervaringen met die aanbieder.
Met wat verder zoeken kwam ik nog veel meer aanbieders tegen waardoor ik zo onderhand door de bomen het bos niet meer zie.
Veel (o.a. de in een paar draadjes genoemde hosting2go) worden net als pcextreme de hemel ingeprezen alsook afgefakkeld.

Momenteel heb ik eigenlijk twee aanbieders op het oog.
Dat zijn BudgetWebhosting  en Versio.
Van beiden vind ik voornamelijk positieve berichten waarbij Versio wel heel erg veel voor heel weinig lijkt te bieden.

Wat is jullie ervaring en/of advies?

Edit: de links werkend gemaakt.
« Laatst bewerkt op: 2011/01/02, 23:41:18 door joseph »

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Webhosting/domeinregistratie
« Reactie #1 Gepost op: 2011/01/02, 09:13:32 »
Versio moet je niet doen. Het lijkt ontzettend goed voor weinig geld, maar het is eigenlijk om te huilen. Een klantenservice die gebrekkig Nederlands spreekt, onderhoud aan de servers onaangekondigd op een zaterdagmiddag dus websites down op belangrijkste moment!

Ik host nu bij Deziweb, daar krijg je waar voor je geld. Vragen worden in een paar uur beantwoord, óók domme vragen :-).

Domeinnamen heb ik staan bij TransIP, omdat dat makkelijker is bij her verkopen van domeinnamen (gratis push), maar als je niet van plan bent domeinnamen te verkopen kun je die beter ook bij Deziweb registreren. Scheelt weer een hoop geknutseld met nameservers en DNS en zo.
« Laatst bewerkt op: 2011/01/02, 09:59:46 door Luuk de Leest »

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
Re: Webhosting/domeinregistratie
« Reactie #2 Gepost op: 2011/01/02, 09:24:57 »
www.antagonist.nl

Super goedkoop, snel makkelijk beheer gedeelte en een fijne klantenservice.
Alles draait op Linux.

Offline landfiets

  • Lid
    • Toets en Stem
Re: Webhosting/domeinregistratie
« Reactie #3 Gepost op: 2011/01/02, 09:26:16 »
www.antagonist.nl

Super goedkoop, snel makkelijk beheer gedeelte en een fijne klantenservice.
Alles draait op Linux.

+1
--------------
Intel-NUC 8i5BEH, 256Gb M.2 SSD , 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
Intel-NUC 10i7FNH, 500GB M.2 SSD, 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
--------------

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Webhosting/domeinregistratie
« Reactie #4 Gepost op: 2011/01/02, 10:02:13 »
www.antagonist.nl
ook 'n goeie! Let daar wel op dat je maar één website mag hosten op je pakket. Je kunt wel verschillende domeinnamen aan je pakket hangen, maar daar staat dan overal dezelfde website op.
Goed dus, als je maar één website wilt hebben, maar minder als je meerdere websites wilt hebben. Dan zou je voor elke website een los hostingpakket moeten bestellen.

Re: Webhosting/domeinregistratie
« Reactie #5 Gepost op: 2011/01/02, 11:13:13 »
Ik zit voor 2 websites bij www.webreus.nl en ben er best tevreden over.

Ik was aan het twijfelen tussen webreus en antagonist, blijkt dat die laatste geen Python ondersteund...

Re: Webhosting/domeinregistratie
« Reactie #6 Gepost op: 2011/01/02, 11:40:27 »
Mijn domeinnaam heb ik ondergebracht bij hostplan.nl. Werkt al een aantal jaar uitstekend, dus heb er goede ervaringen mee. Hoe de hosting daar is, weet ik alleen niet. Heb er zoals gezegd alleen mijn domeinnaam ondergebracht. De helpdesk is volgens mij gewoon goed. Lijkt me iig een betaalbaar alternatief om je hosting bij onder te brengen ;)
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Offline MrLeeJohn

  • Lid
    • MrLeeJohn, sinds 1997
Re: Webhosting/domeinregistratie
« Reactie #7 Gepost op: 2011/01/02, 11:51:47 »
Ik zit bij hostingdiscounter. Erg goedkoop (kan ook zonder mysql; zoals ik doe) en ik ben er tevreden over. Alles Linux. Misschien dat je met je mail naar GoogleApps kunt. Volledig onafhankelijk van je ISP ben je nooit... je mx-records worden via hen beheerd. Al kun je die laten verwijzen wat jij zelf wilt uiteraard.

Waarom stel je je vraag niet bij het internet-onderdeel?

Re: Webhosting/domeinregistratie
« Reactie #8 Gepost op: 2011/01/02, 13:01:55 »
Een vriend van mij zit bij hosting2go dit bevalt hem zeer goed

Re: Webhosting/domeinregistratie
« Reactie #9 Gepost op: 2011/01/02, 13:41:23 »
Zelf zit ik bij Byte http://www.byte.nl.
Zou niet bij hosting2go gaan, heb er ook een tijdje gezeten.
Gr.
Benjamins
Informatie over linux: Alles over Linux


Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
Re: Webhosting/domeinregistratie
« Reactie #10 Gepost op: 2011/01/02, 14:42:13 »
www.antagonist.nl
ook 'n goeie! Let daar wel op dat je maar één website mag hosten op je pakket. Je kunt wel verschillende domeinnamen aan je pakket hangen, maar daar staat dan overal dezelfde website op.
Goed dus, als je maar één website wilt hebben, maar minder als je meerdere websites wilt hebben. Dan zou je voor elke website een los hostingpakket moeten bestellen.

Reseller account nemen.

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Webhosting/domeinregistratie
« Reactie #11 Gepost op: 2011/01/02, 14:47:59 »
www.antagonist.nl
ook 'n goeie! Let daar wel op dat je maar één website mag hosten op je pakket. Je kunt wel verschillende domeinnamen aan je pakket hangen, maar daar staat dan overal dezelfde website op.
Goed dus, als je maar één website wilt hebben, maar minder als je meerdere websites wilt hebben. Dan zou je voor elke website een los hostingpakket moeten bestellen.
Reseller account nemen.
Die kost meer dan het dubbele van het normale pakket :O

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Webhosting/domeinregistratie
« Reactie #12 Gepost op: 2011/01/02, 14:49:38 »
www.antagonist.nl
ook 'n goeie! Let daar wel op dat je maar één website mag hosten op je pakket. Je kunt wel verschillende domeinnamen aan je pakket hangen, maar daar staat dan overal dezelfde website op.
Goed dus, als je maar één website wilt hebben, maar minder als je meerdere websites wilt hebben. Dan zou je voor elke website een los hostingpakket moeten bestellen.
Reseller account nemen.
Die kost meer dan het dubbele van het normale pakket :O
En daar kunnen 5 websites op...
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Webhosting/domeinregistratie
« Reactie #13 Gepost op: 2011/01/02, 14:51:36 »
www.antagonist.nl
ook 'n goeie! Let daar wel op dat je maar één website mag hosten op je pakket. Je kunt wel verschillende domeinnamen aan je pakket hangen, maar daar staat dan overal dezelfde website op.
Goed dus, als je maar één website wilt hebben, maar minder als je meerdere websites wilt hebben. Dan zou je voor elke website een los hostingpakket moeten bestellen.
Reseller account nemen.
Die kost meer dan het dubbele van het normale pakket :O
En daar kunnen 5 websites op...
Extra moeten betalen om met je hostingruimte te mogen doen wat je wilt ___!

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Webhosting/domeinregistratie
« Reactie #14 Gepost op: 2011/01/02, 16:13:26 »
Ik zit voor 2 websites bij www.webreus.nl en ben er best tevreden over.
Niets mis mee, voor een m.i. redelijke prijs.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline joseph

  • Lid
Re: Webhosting/domeinregistratie
« Reactie #15 Gepost op: 2011/01/02, 21:32:37 »
Hehe, lijkt onderhand qua diversiteit op het zoekresultaat van ixquick met de zoekvraag hosting....  :evil:
In ieder geval weer genoeg stof om na te gaan en te overdenken.

@MrLeeJohn
Omdat ik bij het zoeken de draadjes over hosting in Offtopic tegen kwam.
Verder was ik van mening dat Internet en draadloos meer bestemd is voor apparatuur/software problemen zoals het niet werken van het e.e.a..
En ik heb alleen het probleem dat ik niet weet wat ik moet kiezen  :rolleyes: