Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: update manager vermeldt nieuwe LTS niet  (gelezen 1239 keer)

update manager vermeldt nieuwe LTS niet
« Gepost op: 2010/06/06, 19:54:45 »
Mijn update manager vermeldt niet de mogelijkheid om te updaten naar de nieuwe 10.04 versie. De manager staat zo afgesteld dat hij alleen nieuwe LTS-versies laat zien. Zit nu nog op Hardy Heron. Wat te doen?

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: update manager vermeldt nieuwe LTS niet
« Reactie #1 Gepost op: 2010/06/06, 19:58:16 »
Wacht nog een maand, dan krijg je die update vanzelf wel een keer aangeboden.
De update wordt pas ondersteund als 10.04.1 uit is, heb ik begrepen.

Offline wowo

  • Lid
Re: update manager vermeldt nieuwe LTS niet
« Reactie #2 Gepost op: 2010/06/06, 22:40:54 »
Mijn update manager vermeldt niet de mogelijkheid om te updaten naar de nieuwe 10.04 versie. De manager staat zo afgesteld dat hij alleen nieuwe LTS-versies laat zien. Zit nu nog op Hardy Heron. Wat te doen?
Ik kreeg op een van mijn laptops ook geen melding, maar toen ik omschakelde naar reguliere uitgaven (uitgave uphgrade) kwam de melding om up te daten van 9.10 naar 10,04 lts. :-[
Desktop Ubuntu 20.04 LTS en 22.04 LTS

Offline heir4c

  • Lid
Re: update manager vermeldt nieuwe LTS niet
« Reactie #3 Gepost op: 2010/06/06, 23:13:40 »
wowo, ter info: de TS heeft 8.04 en daar word gewacht tot de eerste punt uitgave.
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Re: update manager vermeldt nieuwe LTS niet
« Reactie #4 Gepost op: 2010/06/07, 10:37:25 »
Mijn update manager vermeldt niet de mogelijkheid om te updaten naar de nieuwe 10.04 versie. De manager staat zo afgesteld dat hij alleen nieuwe LTS-versies laat zien. Zit nu nog op Hardy Heron. Wat te doen?

Dat klopt helemaal.

10.04 heeft nog niet de kwalificatie LTS.
Het is atm nog een reguliere uitgaven.

Je moet nog even wachten totdat 10.04.1 word uitgegeven.
Dan zijn zowiezo de meeste fouten hersteld en krijgt hij de LTS status.

En dus krijg je pas dan een melding om te upgraden.
Ik zou dan ook rustig wachten op die melding en voor die tijd nix doen.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline timosha

  • Lid
Re: update manager vermeldt nieuwe LTS niet
« Reactie #5 Gepost op: 2010/06/07, 10:43:41 »
Heel raar. Als ik in System op About klik lees ik het volgende :

You are using Ubuntu 10.04 LTS - the Lucid Lynx - released in April 2010 and supported until April 2013.
Stabiele OS: Solaris 10 - OS X 10.6.4 - Linux Mint 9 - Windows 7
Project OS: Linux Mint 9 Isadora
Test OS: Ubuntu 10.04 - 10.10
Server: Windows Server 2008 R2 - Exchange 2010

Contra verbosos noli contendere verbis: sermo datur cunctis, animi sapientia paucis.


Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: update manager vermeldt nieuwe LTS niet
« Reactie #6 Gepost op: 2010/06/07, 12:31:43 »
Afgezien van naam of kwalificatie: pas bij 10.04.1, op 29 juli dus, wordt Lucid betrouwbaar genoeg geacht voor bedrijven die nu hun computers nog hebben draaien op 8.04 LTS. Dus dan krijg je pas die melding in 8.04.

Verstandige keuze van Canonical, want waarom zou je als bedrijf al in de kinderziekteperiode van Lucid willen overstappen vanuit 8.04? Op dit ogenblik heeft Lucid nauwelijks meer dan consumentenkwaliteit; pas eind juli kunnen we spreken van professionele kwaliteit.

Nu is Lucid nog slechts een Bosch zoals je die in de bouwmarkt vindt: http://www.bosch-do-it.nl/boptocs2-nl/Product.jsp?country=NL&lang=nl&division=hw&ccat_id=95228&object_id=24853
En straks pas een echte Hilti: http://www.hilti.nl/holnl/page/module/product/prca_rangedetail.jsf?lang=nl&nodeId=-225545

Re: update manager vermeldt nieuwe LTS niet
« Reactie #7 Gepost op: 2010/06/07, 13:05:48 »
Heel raar. Als ik in System op About klik lees ik het volgende :

You are using Ubuntu 10.04 LTS - the Lucid Lynx - released in April 2010 and supported until April 2013.

Klopt helemaal timosha, hij draagt wel al de volledige naam....

Iets wat ik trouwens ten zeerste afkeur en betreur....

Bij Canonical word nog steeds niet begrepen dat zij met dit soort acties totale verwarring stichten.
Ze hadden beter het woordje Alpha erbij kunnen zetten, dit had wel de lading gedekt.

En het pas een LTS naam geven als het ook echt de LTS kwalificatie heeft en zo veel mogelijk bug-vrij is.

Maja bij Canonical denken ze er helaas anders over.

Ze zullen eens wat beter bij Debian in de keuken moeten kijken hoe daar met releases word gewerkt en dit systeem dan overnemen......
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Dave

  • Lid
Re: update manager vermeldt nieuwe LTS niet
« Reactie #8 Gepost op: 2010/06/07, 15:14:03 »
Ben het er niet mee eens, tis immers geheel geen alpha versie oid maar zeker een volwaardige stabiele versie.
Dat ze een marge in acht nemen om een upgrade aan te bieden bij een oudere LTS versie is alleen maar verstandig en per slot is er met de vorige LTS versie ook geheel niets mis mee en geen enkele reden om direkt maar te upgraden.
En er is nog even tijd om de kers op de taart te zetten.
Ze moeten uitgaan van een gemiddelde (zakelijke)computergebruiker en dat zijn over het algemeen niet de forumers (hier of een ander computer forum)
Nee bij Canonical zijn ze zo dom nog niet.