Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [HULP] Kan Steam niet instaleren vanuit Ubuntu Software Center  (gelezen 2169 keer)

Offline Tuxx

  • Lid
Beste mede Ubuntu gebruikers/ Linux fanaten.

Ik ben nog redelijk nieuw in het hele Linux gebeuren en heb me gewaagt Ubuntu (wat overigens door de meeste als beste Linux distro word bekroont) uit te proberen.

Ik vind het geweldig werken en mis Windows totaal niet.

Nu ik alleen de BETA van Steam (het online game distributie progamma) probeer te downloaden wordt ik omgeleid naar het Ubuntu Software Center en daar komt te staan: 'verkeerde architectuur i386' FOUT

Wat is hier de oorzaak van en hoe kan ik dit oplossen?

Als iemand mij hiermee zou kunnen helpen zou dat fijn zijn. Oh en alsjeblieft houd er rekening mee dat ik nog helemaal niks van het hele OS af weet haha.

Danku!

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: [HULP] Kan Steam niet instaleren vanuit Ubuntu Software Center
« Reactie #1 Gepost op: 2013/01/13, 16:36:02 »
Van de website waar je dat bestand hebt gedownload moet je het bestand nemen met 'amd64' in de naam :)

Re: [HULP] Kan Steam niet instaleren vanuit Ubuntu Software Center
« Reactie #2 Gepost op: 2013/01/13, 18:03:55 »
Van de website waar je dat bestand hebt gedownload moet je het bestand nemen met 'amd64' in de naam :)
Dat maakt geen verschil, er is namelijk maar één pakketje... steam_latest.deb. Het lijkt erop dat Steam vooralsnog alleen i386 ondersteund.

Re: [HULP] Kan Steam niet instaleren vanuit Ubuntu Software Center
« Reactie #3 Gepost op: 2013/01/13, 19:06:31 »
Er zijn 2 manieren:
 * sudo dpkg -i steam_latest.deb via de terminal
 * Installeer gdebi via het Software Centrum bijvoorbeeld en open het bestand daarmee.

Ik heb het hier al lange tijd draaien op en 64-bit installatie, hij moet enkel een deel i386 pakketjes ophalen.

Offline wowo

  • Lid
Re: [HULP] Kan Steam niet instaleren vanuit Ubuntu Software Center
« Reactie #4 Gepost op: 2013/01/13, 19:32:06 »
FWIW bij mij draait steam ook al langere tijd probleemloos op een 64 bit machine.
Desktop Ubuntu 20.04 LTS en 22.04 LTS

Re: [HULP] Kan Steam niet instaleren vanuit Ubuntu Software Center
« Reactie #5 Gepost op: 2013/01/13, 19:47:03 »
Best dan toch maar de 32bit libraries installeren.
Open je terminal en typ daarin:
sudo apt-get install ia32-libs

Je moet dan jouw wachtwoord ingeven, je ziet geen sterretjes of niets, dan druk je op enter.


Offline Tuxx

  • Lid
Re: [HULP] Kan Steam niet instaleren vanuit Ubuntu Software Center
« Reactie #7 Gepost op: 2013/01/13, 20:48:38 »
Als ik dat commando in de terminal uitvoer komt er te staan dat ik er eerst een pakket voor moet installeren. Als ik dit in synaptic doe geeft hij aan dat ik die oudere gebroken pakketten van dit pakket moet verwijderen.
Dit probleem heb ik dus ook in het andere topic van mij, blijkbaar zit mijn Ubuntu "vol" met gebroken pakketten.
Hoe kan ik deze eraf halen en vernieuwen?

Re: [HULP] Kan Steam niet instaleren vanuit Ubuntu Software Center
« Reactie #8 Gepost op: 2013/01/13, 20:59:24 »
Voer een uit in de terminal:
sudo apt-get install -fDit repareert gebroken pakketten.
« Laatst bewerkt op: 2013/01/13, 21:01:01 door Luckiboy »

Offline Tuxx

  • Lid
Re: [HULP] Kan Steam niet instaleren vanuit Ubuntu Software Center
« Reactie #9 Gepost op: 2013/01/13, 22:11:36 »
Oke ik heb de commando ingevoerd en krijg dit in de terminal te zien:
Pakketlijsten worden ingelezen... Klaar
Boom van vereisten wordt opgebouwd       
Statusinformatie wordt gelezen... Klaar
0 pakketten opgewaardeerd, 0 pakketten nieuw geïnstalleerd, 0 te verwijderen en 2 niet opgewaardeerd.

Ik weet niet wat er nu is gebeurd maar als ik nu terug ga synaptic om ia32-libs te installeren komt er te staan Kon veranderingen niet toepassen.
U dient eerst de gebroken pakketten te herstellen.
Als ik bij bewerken klik en op gebroken pakketten reparen klik komt er te staan: E: Fout, pkgProblemResolver::Resolve maakte scheidingen aan, dit kan veroorzaakt worden door vastgehouden pakketten.
E: Kan afhankelijkheden niet corrigeren

Iemand hulp a.u.b. ik weet het niet meer haha.

Re: [HULP] Kan Steam niet instaleren vanuit Ubuntu Software Center
« Reactie #10 Gepost op: 2013/01/13, 22:15:32 »
Misschien handiger om dit in 1 topic te houden aangezien je ook een zelfde topic hebt lopen in Software&Configuratie aangaande dit pakkettenprobleem? ;)

Offline Tuxx

  • Lid
Re: [HULP] Kan Steam niet instaleren vanuit Ubuntu Software Center
« Reactie #11 Gepost op: 2013/01/13, 22:26:46 »
Ja precies dat lijkt me inderdaad beter en overzichtelijker. Ik wil iedereen in ieder geval bedanken die mij in dit topic heeft geholpen en we zetten dit probleem voort in het topic in Software&configuratie gedeelte.