Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: nVidia 9800GTX wordt niet gedetecteerd  (gelezen 1183 keer)

Iveb

  • Gast
nVidia 9800GTX wordt niet gedetecteerd
« Gepost op: 2008/05/08, 22:21:06 »
Hallo allen,

Voor school moet ik een project in openGL maken en dit zou ik graag doen in Ubuntu, omdat ik op school ook altijd in een UNIX omgeving werk.
Dus ik heb ik een virtualisatieprogramma geinstalleerd genaamd VirtualBox, en heb daarin Ubuntu geinstalleerd. IK heb het nog nooit echt gebruikt, dus ik ken er nog niet veel van.
Na het één en ander uitzoeken, heb ik gevonden hoe ik met gcc mijn code goed kan compilen, maar als ik het de file dan run, krijg ik altijd een error dat het niet gerenderd kan worden. Na wa opzoekwerk, bleek dit dus te komen doordat mijn videokaart drivers niet geinstalleerd zijn. En inderdaad, ze zijn niet geinstalleerd. En ik kan ook nergens terugvinden hoe ik ze kan installeren. Ik heb de nieuwste beta-drivers al gedownload van de nVidia website, maar als ik ze wil installeren, krijg ik de boodschap dat ze niet geschikt zijn voor mijn Gfx card (terwijl dit echt wel zo is). Ook kan ik nergens in Ubuntu terugvinden dat deze kaart aanwezig is in mijn systeem.
Dus mijn gok is dat de kaart niet (juist) gedetecteerd wordt.

Weet iemand of/hoe ik dit kan oplossen? Alvast erg bedankt!

Groetjes,
Ive

Offline joop905

  • Lid
nVidia 9800GTX wordt niet gedetecteerd
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/08, 23:14:52 »


Iveb

  • Gast
nVidia 9800GTX wordt niet gedetecteerd
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/09, 00:02:35 »
heb envyng al geprobeerd, is geen optie aangezien die de beta drivers niet ondersteunen

Offline rja

  • Lid
nVidia 9800GTX wordt niet gedetecteerd
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/09, 11:28:17 »
Citaat van: Iveb
Hallo allen,

Voor school moet ik een project in openGL maken en dit zou ik graag doen in Ubuntu, omdat ik op school ook altijd in een UNIX omgeving werk.
Dus ik heb ik een virtualisatieprogramma geinstalleerd genaamd VirtualBox,
Je hebt Ubuntu geïnstalleerd via VirtualBox,

Die ondersteund geen 3d kaarten.

Die emuleert een VGA kaart volgens mij.

Als je 3d wilt gebruiken, zul je Ubuntu naast Windows moeten installeren.