Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: X/Ubuntu systeem monitor (CLI en/of GUI)  (gelezen 302 keer)

X/Ubuntu systeem monitor (CLI en/of GUI)
« Gepost op: 2013/01/28, 18:36:17 »
Dag dames en heren,

Ik heb het liefste in één oogopslag de systeem resources en (drukke) processen in beeld. Het Ubuntu Procesbeheer is wel iets wat ik zoek, maar ik hou niet zo van de tabbladen. Die van Xubuntu is in dat geval wel wat fijner, de grafieken en processen in één beeld. Het nadeel van die van Xubuntu is dat deze totaal niet fijn werkt en ook nog (net zoals die van Ubuntu) geregeld tussen de 5 en 20% CPU eet. Niet ideaal, aangezien ik het liefste wil dat deze niets verbruikt (of bijna niets). Waar ik dan op terecht kom is top/htop. Htop is in dit geval wel fijner, maar gebruikt wel helaas tussen de 1-3% van de CPU. Dat is al een stuk minder erg, maar mijn vraag is vooral of iemand ervaringen heeft met een ander programma, aangezien ik er nog niet helemaal tevreden mee ben.

Dus kort samengevat:
Wie weet, naast top, htop en de standaard systeem monitoren van X/Ubuntu, andere fijne, lichtgewicht systeem monitoren?
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: X/Ubuntu systeem monitor (CLI en/of GUI)
« Reactie #1 Gepost op: 2013/01/28, 18:42:07 »
Heb je Conky al eens geprobeerd?

Hier kun je inspiratie opdoen:
http://forum.ubuntu-nl.org/etalage/post-hier-je-conkyrc-plus-een-screenshot-%29/
« Laatst bewerkt op: 2013/01/28, 18:44:22 door Pjotr »