Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Thuis-Netwerk  (gelezen 2484 keer)

Offline yJi

  • Lid
Re: Thuis-Netwerk
« Reactie #25 Gepost op: 2015/06/21, 13:51:27 »
@yLi,

Heb je onderstaande link gelezen, en uit getest?.

http://nl.avm.de/service/fritzbox/fritzbox-7360/knowledge-base/publication/show/24_Internettoegang-tot-opslag-NAS-verlenen-via-FTP/

Ja, maar dit gaat alleen maar over de NAS via FTP en dat wil ik dus niet, ik wil mijn AIO ook helemaal gebruiken en waarom werkt dat wel op de LINUX MINT Xfce 32 bit en NIET op LINUX MINT Xfce 64 bit!.

Dit heeft naar mijn gevoel ook niets van doen met de FRITZ.Box, maar alles met LINUX MINT Xfce of Rebecca 17.1 64 bit!

Dan schijnt de software van je printer 32Bit geschreven te zijn. Een andere verklaring kan ik dan ook niet bedenken.

Weet niet echt wat je bedoelde, (denk dat je het woord 'beter' vergeten zijn)...maar schijnbaar kon dat niet in de 64 bit versies tot nu aan toe.
Of...en dat kan ook zijn ze dat vergeten zijn dat mee te nemen naar de 64 bit LINUX versies.

Verder werkt het sowieso dan ook niet ALS netwerk-AIO in alle LINUX systemen en dat is dan ook de mede-verantwoordelijkheid van AVM.DE dan weer. Meer samen-werking zou dan dit probleempje dan als uitdaging zien en het daardoor vermoedelijk eerder/sneller oplossen...

Kan daarom dan ook de BenQ niet wegdoen, want ook hier werkt de 64 bit Linux Mint Xfce toch ook weer iets anders dan 32 bit Linux Mint Xfce  op bejaarde BenQ.
« Laatst bewerkt op: 2015/06/21, 13:55:05 door yJi »
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline jolo

  • Lid
Re: Thuis-Netwerk
« Reactie #26 Gepost op: 2015/06/21, 15:34:57 »
Brother MFC-J5910DW A3 AIO
op de nieuwe BTO V-Notebook werkt alleen het printen (..) Weet niet of dit dan aan de 64 bit optie ligt, maar ik zie geen andere reden .
Op de Brother website zie ik weliswaar alleen een 32 bit LPR printer driver staan, echter zie ik daar wel 32 – en 64 bit scanner drivers staan. Dan zou ik eerder verwachten dat je niet kunt printen, in een 64 bit (X)ubuntu.

Wellicht kun je in de 64 bit (X)ubuntu op de BTO V-Notebook de output checken en posten van
scanimage -L [Enter]

Dit om te zien of het scangedeelte van de printer correct wordt herkend.
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Offline yJi

  • Lid
Re: Thuis-Netwerk
« Reactie #27 Gepost op: 2015/06/21, 18:31:26 »
Brother MFC-J5910DW A3 AIO
Op de Brother website zie ik weliswaar alleen een 32 bit LPR printer driver staan, echter zie ik daar wel 32 – en 64 bit scanner drivers staan. Dan zou ik eerder verwachten dat je niet kunt printen, in een 64 bit (X)ubuntu.

Wellicht kun je in de 64 bit (X)ubuntu op de BTO V-Notebook de output checken en posten van
scanimage -L [Enter]

Dit om te zien of het scangedeelte van de printer correct wordt herkend.

Nee @Jolo, er staan ook 64 bit drivers op voor printen, scannen en ook voor faxen, maar alleen het printen werkt dus wel.
Weet niet of jij ook op deze link ervoor hebt geklikt !
http://support.brother.com/g/b/productsearch.aspx?c=eu_ot&lang=en&content=dl

Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline yJi

  • Lid
Re: Thuis-Netwerk
« Reactie #28 Gepost op: 2015/06/21, 18:43:58 »
Snap trouwens niet waarom het hier na de opdracht de Brother 2 x toont:

yvja@yvja-W54-W94-W955TU-T-C ~ $ scanimage -L
device `brother4:net1;dev0' is a Brother MFC-J5910DW MFC-J5910DW
yvja@yvja-W54-W94-W955TU-T-C ~ $

Beide scanners reageren nog wel, maar beiden scant dus niet.

Maar goed da's ook niet mijn bedoeling, maar wel als Remote-USB printer is ie aan de oude BenQ verbonden en dan moet ie het ook doen op mijn nieuwe notebook in/onder VirtualBox Windows 7.
Dit werkt immers alleen maar in Windows 8.1, 8, 7, Vista en XP onder Remote-USB AIO Brother. In Linux werkt dit dus Niet!
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline yJi

  • Lid
Re: Thuis-Netwerk
« Reactie #29 Gepost op: 2015/06/22, 19:54:00 »
Nog even een nieuw probleempje omdat ik de BenQ joybook moet blijven gebruiken heb ik daar dus ook windows 7 voor nodig in Virtuele staat, alleen ben ik nu het wachtwoord kwijt van Windows 7 en nu kan ik dus niet meer verder.
Je zou het wachtwoord kunnen resetten met een floppydrive of met een usb-stick.
Wie heeft met dit ook ervaring want de usb-stick schijnt niet herkent te worden en een floppy drive heb ik niet meer.
Hoe nu verder dat Windows 7 weer levend wordt....

Bedankt alvast!

Hoeft niet heb het verwijderd en installeer het opnieuw!!
« Laatst bewerkt op: 2015/06/22, 20:39:07 door yJi »
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline yJi

  • Lid
Re: Thuis-Netwerk
« Reactie #30 Gepost op: 2015/06/25, 13:07:42 »
Ook dit werkt dus helemaal niet met mij, ook de speciale Windows-combi toetsen brengen steeds Linux Mint in beeld.
Daarvoor zou ik dan Windows als eerste systeem op mijn notebook installeren en daar heb ik dus geen zin meer in.
Dat vooral omdat Windows ook dan alleen maar werkt met Internet Explorer en dan nog is het ook dan maar afwachten,
of de Brother AIO dan wel goed werkt.

Ik ga het hele virtuele systeem er weer afhalen en je mag van mij dit onderwerp nu ook wel sluiten!

Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro