Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Draadloze netwerkaart probleem  (gelezen 930 keer)

Offline ward073

  • Lid
Draadloze netwerkaart probleem
« Gepost op: 2010/11/09, 15:11:24 »
Hallo,
Ik heb een probleem met mijn draadloze netwerk kaart tijdens het installeren van ubuntu 10.10 werd mijn netwerk kaart gewoon ondersteund ik kon gewoon verbinding maken van wifi( Laptop: hp dv6. Netwerkkaart: broadcom 802.11g). na instalatie was dit niet meer mogelijk. maar er stond wel een mogelijkheid bij extra stuurprogramma´s om een driver voor mijn broadcom kaart te installeren. op het moment als ik die probeer te installeren krijg ik de volgende fout melding: Excuses, de installatie van dit stuurprogramma is mislukt.

Kijk in het logboek voor details: /var/log/jockey.log

het zou erg fijn zijn als iemand mij hier mee kan helpen. btw ik ben 3 uur bezig geweest met op internet naar een oplossing zoeken dus het is niet dat zomaar deze vraag stel.

mvg Ward

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Draadloze netwerkaart probleem
« Reactie #1 Gepost op: 2010/11/09, 15:38:18 »
- wat staat er in var/log/jockey.log
- probeer het nog eens, maar dan met tijdelijke bedrade internetverbinding (via de netwerkkabel dus).

Offline ward073

  • Lid
Re: Draadloze netwerkaart probleem
« Reactie #2 Gepost op: 2010/11/10, 21:27:22 »
bedankt voor de reactie.
Naar herinstalatie alles naar behoren.

gr ward

Offline Paul

  • Lid
Re: Draadloze netwerkaart probleem
« Reactie #3 Gepost op: 2010/11/14, 22:56:52 »
HHmm apart, Hier hetzelfde probleem na een nieuwe installatie ??? ???
Na wat speurwerk ben ik erachter gekomen dat je het pakket "bcmwl-kernel" met synaptic moet verwijderen. (Volledig)
Daarna activeer je bij de optie "extra stuurprogramma's" de broadcom weer. En dan werkt hij wel weer

Suc6  =D
« Laatst bewerkt op: 2010/11/14, 23:04:51 door Paul »