Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Tip: wijs gebruikers van Windows XP op Linux Mint 13 Xfce  (gelezen 10995 keer)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Tip: wijs gebruikers van Windows XP op Linux Mint Xfce 13
« Reactie #25 Gepost op: 2013/05/21, 11:27:32 »
Met 10 minuten knutselen is Xubuntu (vanaf XFCE 4.08) bijna een tweeling van Windows-98 !
Hoe simpel wil je het hebben?
Klopt, en ik blijf zelf bij Xubuntu 12.04 LTS. Ook op systemen van anderen die ik beheer, zet ik Xubuntu 12.04 LTS.  :)

Maar voor een XP-gebruiker zonder enige Linuxervaring, die 't allemaal zelf moet doen, is Mint 13 Xfce net iets laagdrempeliger, denk ik.... Uit-de-doos ziet 't er voor een XP'er wat vertrouwder dan Xubuntu.

Re: Tip: wijs gebruikers van Windows XP op Linux Mint Xfce 13
« Reactie #26 Gepost op: 2013/05/21, 11:29:25 »
@Ron: Maar voor recht-voor-zijn-raap hebben we toch Ubuntu? Niks tegen Xubuntu maar eerlijk is eerlijk: veel simplistischer dan een nauwelijks aan te passen zijbalkje en Dash kun je het niet krijgen, niet out-of-the-box tenminste :)

@Pjotr: Ik ben totaal geen Mint-fan maar met je laatste statement ben ik het wel eens: het is voor deze specifieke doelgroep inderdaad laagdrempeliger :)

Re: Tip: wijs gebruikers van Windows XP op Linux Mint Xfce 13
« Reactie #27 Gepost op: 2013/05/22, 15:02:18 »
Hier hebben we al een struikelblok ivm LMXfce ter vervanging van WXP: te weinig RAM-geheugen ...... dan maar Lubuntu (ik was al voorzien :) ) erop gezwierd tijdelijk. We zullen met zijn allen op zoek moeten gaan naar oud RAM-geheugen willen we LMXfce verkocht krijgen vermoed ik.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Tip: wijs gebruikers van Windows XP op Linux Mint Xfce 13
« Reactie #28 Gepost op: 2013/05/22, 15:46:18 »
Hier hebben we al een struikelblok ivm LMXfce ter vervanging van WXP: te weinig RAM-geheugen ...... dan maar Lubuntu (ik was al voorzien :) ) erop gezwierd tijdelijk. We zullen met zijn allen op zoek moeten gaan naar oud RAM-geheugen willen we LMXfce verkocht krijgen vermoed ik.
Och, Lubuntu is ook prima.....  :)

Maar goed dat je dit opmerkt. Ik zal er een zinnetje aan wijden, op de pagina voor Mint Xfce. Met een doorkoppeling naar de Lubuntupagina.