Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: p2p  (gelezen 11758 keer)

Gast

  • Gast
p2p
« Gepost op: 2006/09/29, 21:59:07 »
Zijn er nog andere p2p programma's dan frostwire en apollon?

Ik vind frostwire en apollon maar niks, ik gebruikte vroeger altijd shareaza dat werkte gewoon super...
Werkt jammergenoeg niet onder linux....

budster

  • Gast
p2p
« Reactie #1 Gepost op: 2006/09/29, 22:06:25 »

Gast

  • Gast
p2p
« Reactie #2 Gepost op: 2006/10/01, 10:52:47 »
Is er ook een linux client die kan downloaden van Gnuttela2??

Offline Soul-Sing

  • Lid
p2p
« Reactie #3 Gepost op: 2006/10/01, 10:55:04 »
is er een gnutella2? wat is het verschil met gnutella? :)
o die van shareaza? dat weet ik niet.

Gast

  • Gast
p2p
« Reactie #4 Gepost op: 2006/10/01, 11:17:37 »
http://wiki.shareaza.com/static/Gnutella2

ik was heel tevreden met shareaza, ik heb het al geprobeerd met Wine maar dat werkt niet echt....

bij FastTrack (en gnutella en openFT)  krijg ik echt zoveel junkfiles als ik een mp3tje opzoek :(
Ik krijg dan bijv. 40 hits van 1 uploader! met allemaal stront en dat dan een aantal keer....
Hebben anderen daar geen last van vraag ik me af? Hoe doen jullie dat dan?

Shareaza gaf ook de kwaliteit aan van een bestand en dus had ik na 1x downloaden gelijk de goeie...

Offline Soul-Sing

  • Lid
p2p
« Reactie #5 Gepost op: 2006/10/01, 11:28:40 »
ik gebruik frostwire, en eerlijk, nog geen fake-file gehad. geeft frostwire/limewire ook niet de kwaliteit aan van een bestand?
ik hoor van veel windowers dat limewire echt goed is.
ik gebruik deze progs alleen voor een mp3 tje/albumpje.
budster heeft je het lijstje beschikbare p2p netwerken al gegeven. nicotine is prima, geen junk/fakefiles.

p2p
« Reactie #6 Gepost op: 2006/10/06, 11:52:37 »
Hey halloow luitjes!
Beetje laat maar ik ga nog ff 'amule' aanprijzen.
Werkt erg vlot!
Kheb in de afgelopen 2 dagen 6 ISO's en wat andere bestandjes gedownload!
Frostwire heb ik ook maar moet eerlijk zeggen dat het minder vind en langzamer loopt.

Wel raad ik aan de homepage van amule op te zoeken wanneer je het programma voor het eerst opent.

Gast

  • Gast
p2p
« Reactie #7 Gepost op: 2006/10/10, 14:56:20 »
Hey Corvus, haal jij hoge snelheden met amule??
ed2k is volgens mij het sloomste netwerk wat er is....

Ik ben toch maar amule gaan gebruiken voor de grote bestanden en ik gebruik frostwire voor mp3's, via het gnuttela netwerk gaat dat toch wat sneller :)

Ik hoop dat shareaza ooit ook onder linux werkt. Die maakte connectie met gnuttella1 en 2 plus ed2k, vond ik wel een puike combinatie. Shareaza is open-source dus....maybe someday...

Offline Dave

  • Lid
p2p
« Reactie #8 Gepost op: 2006/10/10, 15:05:17 »
het werkte allemaal voor geen meter hier. heb me de laatste maanden dan ook alleen nog met torrents bezig gehouden.
kijken of er een aanrader hier uit de bus komt zonder terminal gedoe.

Offline hadez

  • Lid
p2p
« Reactie #9 Gepost op: 2006/10/10, 16:31:07 »
terminal-gedoe? aMule kan je instaleren met synaptic...

Offline hadez

  • Lid
p2p
« Reactie #10 Gepost op: 2006/10/10, 16:34:54 »
en frostwire kan je ook zonder terminal doen... Gewoon de debian/ubuntu install downloaden

[Daarvoor moet je wel Java ge

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
p2p
« Reactie #11 Gepost op: 2006/10/10, 17:38:27 »
Bij frostwire wel ff 't forum lezen (ik dacht bij developers) er staat dec juiste installatiemethode in uitgelegd.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline Ruben

  • Lid
p2p
« Reactie #12 Gepost op: 2006/10/10, 22:10:04 »
Voor grote bestanden gebruik ik torrents, ik kan helaas met mijn provider niet profiteren van newsgroups. Amule vind ik echt bagger, het kan uren duren voordat je een mp3 hebt, als ie uberhaubt aanslaat. Voor mp3-tjes gebruik ik gtk-gnutella :)

Gast

  • Gast
p2p
« Reactie #13 Gepost op: 2006/10/11, 08:44:34 »
Voor grote bestanden gebruik ik trouwens ook torrents... maar op ed2k kan je bijna alles vinden, oude en nieuwe bestanden, bij torrents wil het nog weleens voorkomen dat ik wel de torrent vidn maar dat ie zo dood als een pier is.

Voor mp3's is amule niet geschikt nee daar heb ik dan frostwire voor...

Over nieuwsgroepen, ken iemand nog een paar nuttige links?

Offline siegi

  • Lid
p2p
« Reactie #14 Gepost op: 2006/10/11, 11:48:00 »
limewire onder linux gaat ook hoor.  Vind het nog altijd een van de gemakkelijkste progs.

p2p
« Reactie #15 Gepost op: 2006/10/13, 01:57:02 »
Citaat van: siegi
limewire onder linux gaat ook hoor.  Vind het nog altijd een van de gemakkelijkste progs.
Kun je dan niet net zo goed Frostwire gebruiken?

p2p
« Reactie #16 Gepost op: 2006/10/13, 02:04:50 »
Citaat van: Bo-bomb Buddy
Hey Corvus, haal jij hoge snelheden met amule??
ed2k is volgens mij het sloomste netwerk wat er is....

Ik ben toch maar amule gaan gebruiken voor de grote bestanden en ik gebruik frostwire voor mp3's, via het gnuttela netwerk gaat dat toch wat sneller :)
Citaat van: RR1991
Voor grote bestanden gebruik ik torrents, ik kan helaas met mijn provider niet profiteren van newsgroups. Amule vind ik echt bagger, het kan uren duren voordat je een mp3 hebt, als ie uberhaubt aanslaat. Voor mp3-tjes gebruik ik gtk-gnutella :)
Hmmm...het duurt op sommige servers ff, omdat je in de wachtrij wordt gezet, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik 2 dagen voor 6 CD-ISO's en wat kleine bestandjes toch echt vlot vind.

Ook moet je goed kijken in de lange lijst welke server het beste is, dat maakt namelijk erg veel uit,
dus wees selectief met het verbinden met een server!

Ohw ja, nog iets, kijk naar de url die helemaal bovenaan is ingevuld,
dat is een andere dan die er default instaat:

Dit is de url nog een x:
http://www.srv1000.com/azz/server.met

Iig vind ik frostwire dus echt voor geen meter lopen.

nils holkerson

  • Gast
p2p
« Reactie #17 Gepost op: 2006/12/14, 23:00:47 »
@ corvus corax,
het is intussen alweer een oud topic, maar hoe zie ik welke server de beste is? aan de ping? en heb jij kad aan de praat gekregen?

en weet iemand goeie torrentsites?

p2p
« Reactie #18 Gepost op: 2006/12/14, 23:16:48 »
@nils holkerson
Mja je kijkt naar de ping, en als je net begint pak een server met de meeste gebruikers op die server die een lage ping heeft.

Even ter verduidelijking.
Voor beginners is het altijd lastig met Emule of voor Linux Amule of Xmule.
Het ED2K netwerk en deze proggie's zijn gericht op geven en nemen.
Je bouwt dus ook credits op, die bij de ander staat waar je naar uploaden.
Zodoende kan je dus ook niet sjoemelen met die credits.

Hoemeer credits je hebt hoe sneller je door die wachtlijst zakt en des te sneller ga je downloaden.

hier word gezegd het netwerk is langzaam.
Dat is niet waar.
Je bent afhankelijk van de bronnen hoeveel upload die hebben ingesteld.
Sommige mensen kunnen hun upload hoog zetten , en andere mensen met een klein internet abbo kunnen dat niet, tis niet anders.

Echter wanneer je veel credits hebt download je van veel bronnen tegelijk en dan gaat het best wel snel.

Je hebt nadat je uitwisselt met een server ook hier nix mee te maken, je download Peer-2-Peer, dus er gaat nix aan data over die server.

Die server gebruik je alleen om nieuwe bronnen te vinden wat je Amule automatisch doet voor je, en of wanneer je geen ed2k link van een site haalt maar de zoekfunctie gaat gebruiken.
Zoek altijd op GLOBAL want dan vind je alles.
Of gebruik site's zoals www.emulenl.com waar alles wat betrouwbaar is netjes staat.
Omdat er geen active links mogen staan staat onderaan elk artikel de juiste naam die je in de zoekfunctie kan gooien.

Even terugkomend op die servers.
Alle lijsten worden onderling tussen de servers uitgewisselt, dus uiteindelijk maakt het niet zoveel uit met Welke server je verbind.
Voor jouw is dus belangrijk dat de ping ergens onder de 60 blijft/is

En verder kan ik je zeggen:
Niet loeren naar het ezeltje daar houd hij niet van.
Gewoon goed instellen, zooitje files erin gooien en iedere dag ff kijken wat er in de suikerpot zit voor je.

Wat wel is, De ezeltjes zijn eigenlijk niet bedoeld voor losse liedjes, kan wel maar dat werkt niet lekker.
Het is bedoeld voor komplete albums, films of programma's.

HF & SCCS

:D
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

p2p
« Reactie #19 Gepost op: 2006/12/14, 23:47:23 »
Citaat van: nils holkerson
@ corvus corax,
het is intussen alweer een oud topic, maar hoe zie ik welke server de beste is? aan de ping? en heb jij kad aan de praat gekregen?

en weet iemand goeie torrentsites?
Ik kijk ernaar hoeveel lui er actief zijn op de server, in iedergeval bevallen mij de donkey servers heel goed, er zijn er ongeveer 5 of 6 (van donkey)!

nils holkerson

  • Gast
p2p
« Reactie #20 Gepost op: 2006/12/14, 23:48:48 »
okay, thanx, voor het verhaal.
maar nog een paar vragen, er wordt met credits gewerkt, bouw je die per sessie op of bouw je die op of zolang als je het programma hebt? want dan ben ik zwaar in de minderheid vergeleken met mensen die al jaren met amule werken. en hoe zit het met het Kad-netwerk, ik heb het wel eens eerder gevraagt maar leoqant wist het ook niet aan de praat te krijgen.

p2p
« Reactie #21 Gepost op: 2006/12/14, 23:55:22 »
Hoe langzamer jou verbinding is, hoe minder credits je hebt.
Het is alleen helaas zo dat de snelheid niet constant is maar afhankelijk van andere gebruikers die online zijn met datgene wat jij graag wil!
Ik heb zelf gemerkt dat er bepaalde tijden zijn waarop het soms erg snel gaat (het downloaden) maar soms ook weer uren erg langzaam.
Klik gewoon zoveel mogelijk aan wat je wil downloaden en kijk maar eens de volgende dag, hoeveel er plots binnen is!
De tijds-indicatie die gegeven wordt in het programma met het downloaden klopt voor geen meter, dus daar hoef je echt niet naar te kijken.

Ik gebruik het echt waar zeeeeeer zelden.
En het loopt op bepaalde tijden erg snel en bepaalde tijden niet, en dat hangt dan dus niet af van mn credits.

p2p
« Reactie #22 Gepost op: 2006/12/15, 02:57:30 »
Citaat
Hoe langzamer jou verbinding is, hoe minder credits je hebt.
Dat is niet juist.
Credits bouw je op door te uploaden naar andere mensen.
Wanneer jij een aantal populaire films en veel gewilde muziek in je shared map heb staan zit jij continu naar heel veel mensen te uploaden en bouw je dus erg snel credits op bij heel veel mensen.
Jouw credits staan bij die mensen in hun ezeltje.
Zodra jij een file wilt hebben en zij hebben een stukje ervan of alles kom je ook bij die mensen in de wachtrij uiteraard.
Echter als je bij die persoon een boel credits hebt staan vlieg je door de wachtrij heen.

klein voorbeeld.
Zodra ik een file aanklik kom ik bij een aantal bronnen op de wachtrij op plek 1800.
Jij zal uren moeten wachten tot je erdoor heen bent.
Ik heb al veel credits bij die persoon en vlieg binnen een 1/2 uur of 15 minuten door die wachtrij heen.
Op die manier word ik beloond, omdat ik al veel data naar die persoon geupload heb.

KAD=Kademlia en is de toekomst, tenminste dat is de bedoeling.
KAD werkt zonder servers en met versleutelde nodes.
Op die manier ben je niet na te trekken en dus zit je heel veilig.
2e voordeel is dat wanneer ooit alle servers offline worden gehaald we toch nog altijd door kunnen gaan.

Prob is dus bij het opstarten van KAD.
Hij moet 1 malig met iemand contact leggen dus met een bekende bron.
Vanaf dat moment blijft hij zijn bekende gebruikers opbouwen en vanaf dat moment blijf je dus verbonden met andere bronnen.

Die 1e keer moet je dus vaak boosten naar een bekende gebruiker.
Je kan hem zijn IPadres vragen en dan naar hem boosten.
Je kan ook gewoon een vinkje zetten bij bekende gebruikers en dan afwachten.

Dit is een plaatje van onze Emule, kon er niet ff snel 1 maken van Amule :P

Als KAD zegt firewalled moet je hier nix van aantrekken, omdat KAD ping gevoelig is naar andere bronnen.
Zodra de Ping rond de 100 of hoger komt zal hij dit zeggen af en toe.

Wel een TIP die niet onbelangrijk is.
Voor beste resultaten je upload minimaal 10 a 11 Kb zetten, en als je het kan verdragen veel hoger natuurlijk, anders word jij weer gezien als een langzame bron :P

Houd ongeveer 80% aan van je maximale upload om nog normaal te kunnen internetten.
Let erop dat de providers het aangeven in Kbs en dat Amule het aangeeft in KBs.

Heb jij dus een 8000 down- & 1024  Kb upload abbo,
Dan houd je de download op 1000 KB en je upload op 80 KB, ( dit is veilig aan de lage kant genomen)

Zet je dit te hoog heb je haast geen internet meer, maar belangrijker je hebt ook geen download meer.
Want zonder upload kan je niet downloaden.

Nog een TIP
Houd je poorten op TCP 10003 en UDP op 10008 of 10009 of 10010 .
Open deze poorten ook in je Modem/Router anders krijg je nooit een High ID en kan je downloaden wel eens heel erg langzaam gaan.

Dit alles en nog veel meer kan je lezen op ons forum www.emule.nl

SCCS

:D
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline ToN

  • Lid
p2p
« Reactie #23 Gepost op: 2006/12/15, 03:47:12 »
Ik gebruik met Ubuntu voor:

ed2k: aMule
Gnutella: GTK-Gnutella
Nieuwsgroepen: PAN nieuwslezer (de nieuwste beta)
BitTorrent: KTorrent
Anoniem P2P: ANts P2P (Ants netwerk, weinig gebruikers)
Anoniem BitTorrent: I2PSnark (Moet je *I2P voor installeren)

Ook MLDonkey, Frostwire en Apollon heb ik gebruikt, maar
was daar niet echt tevreden mee.
Zal binnenkort nog eens een poging wagen...

Ik zou ook graag een Gnutella2 client willen gebruiken onder Linux.
Shareaza zou de ideale oplossing zijn... Shareaza is open-source
dus toch vreemd dat er nog steeds geen Linux versie van beschikbaar is.

*Ik had het over anoniem BitTorrent via I2P.
Mensen hier die gebruik maken van I2P ?

Offline Soul-Sing

  • Lid
p2p
« Reactie #24 Gepost op: 2006/12/15, 08:45:00 »
Ik zou ook graag een Gnutella2 client willen gebruiken onder
Citaat
Linux.
Shareaza zou de ideale oplossing zijn... Shareaza is open-source
dus toch vreemd dat er nog steeds geen Linux versie van beschikbaar is.

*Ik had het over anoniem BitTorrent via I2P.
Mensen hier die gebruik maken van I2
je bent niet de eerste die vraagt naar een gnutella 2 client onder linux. (shareaza) idd is die niet in een linux versie. volgens mij zit gnutella 2 ook niet in alternatieve clients. I2P heb ik nooit van gehoord, is het een soort -peerguardian-(windows)?
zoek het straks wel op via google. :)