Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Standaardmaplocaties  (gelezen 1165 keer)

Offline berre1994

  • Lid
Standaardmaplocaties
« Gepost op: 2010/07/11, 12:30:39 »
Ik draai momenteel een dualboot tussen Ubuntu 10.04 en Windows XP.
Hierdoor heb ik 3 partities aangemaakt: Ubuntu, Windows en Data.
Op de data partitie heb ik met windows al standaardmappen aangemaakt en de Mijn documenten folder verplaatst naar deze patritie.
In ubuntu heb ik hetzelfde gedaan met het programma Ubuntu Tweak.

Maar,
Als ik nu naar de menubalk ga staat onder locaties nog altijd de oude locatie van die mappen.

Kan dit worden aangepast?

Alvast bedankt.

Ps: Als er informatie ondbreekt, of ik het probleem niet goed genoeg heb geformuleerd, vraag dan maar aanvullende informatie.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Standaardmaplocaties
« Reactie #1 Gepost op: 2010/07/11, 13:10:39 »
Ik raad je aan met Ubuntu tweak de situatie naar vroeger terug te draaien.

Eens je eigenlijke gegevens werden verplaatst, volstaat het om een symbolische link "Documenten" te maken in je home directory, die doorverwijst naar de nieuwe locatie. Alles (locaties, enz) zal dan nog steeds perfect werken zoals verwacht/voorheen.

Een symbolische link kan je maken door Ctrl+Shift in te drukken, en je Documentenfolder (deze op de nieuwe lokatie) te slepen naar je home folder. De zo aangemaakte link kan je indien gewenst ook hernoemen.

Re: Standaardmaplocaties
« Reactie #2 Gepost op: 2010/07/11, 13:54:30 »
Als je naar gebruikers & groepen gaat onder =>Systeem=>Beheer

Vervolgens klik je op de des betreffende gebruiker en daarna klikken op geavanceerde instellingen. Bij het derde tabblad staat:
Persoonlijke Map:Je wijzigt dit pad naar de map op de datapartitie

Als je nu opnieuw opstart krijg je bij het klikken op de persoonlijke map onder Locatie's, je map op de data partitie te zien

Re: Standaardmaplocaties
« Reactie #3 Gepost op: 2010/07/11, 14:10:35 »
Getv.... is daar nu ook al een GUI voor ?  Lang geleden dat ik in die regionen nog was gaan kijken XD
Mooi is dat. Lijkt me best handig.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline wowo

  • Lid
Re: Standaardmaplocaties
« Reactie #4 Gepost op: 2010/07/11, 14:22:49 »
Desktop Ubuntu 20.04 LTS en 22.04 LTS

Offline berre1994

  • Lid
Re: Standaardmaplocaties
« Reactie #5 Gepost op: 2010/07/11, 14:25:42 »
@Dooitze de Jong
Ik heb jou mannier eerst geprobeerd zonder succes.  Telkens ik herstarte veranderde het terug in het normaale pad.

@vanadium
Jou mannier werkte wel  =D
Ik heb ook de iconen verandert naar de gepaste symbolen voor elke map.

Maar,
Onder Locaties is bv. Muziek een gewoone map ipv zo een map met het icoontje van muziek.
Kan dit aangepast worden of moet ik er gewoon zo mee leven. (Dat kan ik wel, maar het zou er natuurlijk veel mooier uitzien)

Alvast bedankt allemaal.

Offline berre1994

  • Lid
Re: Standaardmaplocaties
« Reactie #6 Gepost op: 2010/07/11, 14:27:00 »
@wowo

Ik ben het nu aan het lezen, had net voorgaande reactie getypt toen jij de jouwe plaatste

Offline Thijsg

  • Lid
Re: Standaardmaplocaties
« Reactie #7 Gepost op: 2010/07/11, 14:29:34 »
Misschien moet je in het programma nautilus eens rechtsklikken op de muziekmap en daar het gewenste icoon uitzoeken.

Offline berre1994

  • Lid
Re: Standaardmaplocaties
« Reactie #8 Gepost op: 2010/07/11, 14:34:10 »
@Thijsg

Heb ik gedaan maar ik bedoel in de menubalk->Locaties     deze mappen zouden ook een icoon mogen hebben.

Offline Thijsg

  • Lid
Re: Standaardmaplocaties
« Reactie #9 Gepost op: 2010/07/11, 14:37:00 »
Dat wordt dus niet automatisch gedaan. Helaas heb ik niet meer ideeën, anderen hopelijk wel.

Offline berre1994

  • Lid
Re: Standaardmaplocaties
« Reactie #10 Gepost op: 2010/07/11, 14:43:39 »
@wowo

Ik heb een andere topic gelezen maar vanaf er teveel terminal in voorkomt snap ik het nietmeer.
Ik ben nog tamelijk nieuw met Linux.

@Thijsg

Ik hoop het ook