Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: 'Sluiten' knop bij vensteroverzicht in Unity?  (gelezen 864 keer)

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
'Sluiten' knop bij vensteroverzicht in Unity?
« Gepost op: 2012/12/28, 14:37:58 »
Op aanraden van sommigen hier, heb ik de gok weer eens genomen, en Ubuntu 12.10 geinstalleerd. Het bleek dat 12.10 niet met de ATI drivers overweg kan(!), als je met extra stuurprogramma's de boel installeert start Unity niet meer op :o

Gemiste kans lijkt mij... Wat me wel is opgevallen is dat je bij het vensteroverzicht (twee vensters open, tweemaal op het icoontje drukken) er kleine kruisjes bij stonden, net als in KDE. Nu heb ik 12.04 (daar werken de ATI drivers wel op), maar die kruisjes zijn weg. Is er een manier om hetzij een nieuwe Unity versie te installeren, hetzij met een Compiz tweak die dingen erin te krijgen?

Alvast bedankt!

Re: 'Sluiten' knop bij vensteroverzicht in Unity?
« Reactie #1 Gepost op: 2012/12/28, 14:52:48 »
Zelf niet geprobeerd, maar middels de ppa van Unity zou dit moeten lukken.

[Op eigen risico eh !! ;) ]
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: 'Sluiten' knop bij vensteroverzicht in Unity?
« Reactie #2 Gepost op: 2012/12/28, 16:22:47 »
Probeer eens de Linux headers te installeren, linux-headers-generic volgens mij en daarna terug de drivers. Ik had hetzelfde probleem, hetzij met Nvidia, en dit was de oplossing. Geen idee waarom deze niet bij iedereen standaard geinstalleerd staat.

De kruisjes staan hier wel in het vensteroverzicht, wel alleen bij het hoveren van de muis.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: 'Sluiten' knop bij vensteroverzicht in Unity?
« Reactie #3 Gepost op: 2012/12/28, 16:33:41 »
Dank Nunslaughter, dat ga ik nog even proberen dan :)

Re: 'Sluiten' knop bij vensteroverzicht in Unity?
« Reactie #4 Gepost op: 2012/12/28, 20:10:10 »
@Nun: Ja maar die kruisjes zijn pas toegevoegd in 12.10... in 12.04 zijn ze er niet tenzij je zelf Unity hebt opgewaardeerd.

Re: 'Sluiten' knop bij vensteroverzicht in Unity?
« Reactie #5 Gepost op: 2012/12/29, 00:25:38 »
@Nun: Ja maar die kruisjes zijn pas toegevoegd in 12.10... in 12.04 zijn ze er niet tenzij je zelf Unity hebt opgewaardeerd.

Klopt, ik heb blijkbaar de vraag verkeerd gelezen. Ik dacht dat het over 12.10 ging, vergeet mijn bovenstaand antwoord dus maar.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: 'Sluiten' knop bij vensteroverzicht in Unity?
« Reactie #6 Gepost op: 2012/12/29, 08:32:25 »
Ook in 12.04 bleken de drivers één grote ramp, de ATI drivers kunnen kennelijk niet overweg met de Compiz. Kubuntu 12.10 wordt nu geïnstaleerd, want met Kwin heb ik nog geen problemen ondervonden. Ook hier weer: ik ben niet de enige met Hybrid graphics, en in KDE werkt het gewoon, dus: Wat een misser canonical!