Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: MapleStory  (gelezen 12689 keer)

Offline Math.

  • Lid
MapleStory
« Gepost op: 2008/04/29, 10:42:40 »
Ok, ik speel de laatste tijd weer veel MapleStory. Hoe simpel het er ook uit ziet, ik vind het een erg leuk en verslavend spel. Het is ook gratis, maar jammer genoeg niet OpenSource en draait alleen op Windows... Tegenwoordig verdienen ze er ook goed geld aan, daar er een cashshop is waarin je allemaal nieuwe items met echt geld kunt kopen. Maar ze zijn gelukkig voorruit gegaan, want voorheen mocht je de website van MapleStory alleen maar in IE openen, maar nu tegenwoordig ook in Firefox. :)

Anyway, ik heb laatst ook twee filmpjes van het spel gemaakt:

http://www.youtube.com/watch?v=h8w4shMdiWU
http://www.youtube.com/watch?v=J3afJ7VZMFM

Hopelijk wordt dit spel nog eens native voor Linux, of nog beter als het OpenSource wordt natuurlijk...
Anyway, ik heb begin oktober vorig jaar nog geprobeerd dit spel in wine of vmware te kunnen draaien, maar wilde helaas op geen manier werken... :(

Kheb er toen nog over geblogt.

edit:
Ik ga het binnenkort maar weer is in wine of VMware testen. Hopelijk dat het straks wel gaat werken. :)

MapleStory
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/29, 22:22:16 »
Math, ik heb ook geprobeerd om Maple Story te installeren op Ubuntu voor mijn zoon, om te laten zien dat het op Ubuntu wel draait. Dat was dus ijdele hoop van mij. Er wordt van alles geinstalleerd, maar zo gauw je in moet loggen gaat het hier mis.
Laten we hopen dat het straks wel gaat op Ubuntu. Krijgt mijn zoon steeds minder redenen om XP te draaien.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

brbtrg

  • Gast
MapleStory
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/03, 20:10:08 »
Ja erg he, dat je voor alles Windows nodig hebt. Ik hoop dat Wine zich meer op gamers gaat richten, dan kan Windows er misschien af.

mrflu

  • Gast
MapleStory
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/03, 20:16:33 »
ik heb vandaag xubuntu 6 geinstalleerd,ik wilde toen openftd installeren dus type alles in maar dan vraagt hij om pasword maar dan weigert mijn toetsenbord iets te typen;

MapleStory
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/03, 20:20:25 »
Citaat van: mrflu
ik heb vandaag xubuntu 6 geinstalleerd,ik wilde toen openftd installeren dus type alles in maar dan vraagt hij om pasword maar dan weigert mijn toetsenbord iets te typen;
het is misschien handig om een nieuw topic te starten in het juiste forumonderdeel, aangezien dit niks met games of maplestory te maken heeft.

Offline eendje

  • Lid
MapleStory
« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/03, 20:27:56 »
Als het goed is komt versie 1.0 van Wine uit op 6 juni van dit jaar (eerste stabiele versie). DirectX 8/9 wordt hard aan gewerkt, maar zal dan nog niet klaar zijn. Als directX 9 klaar is gaan ze ook directX10 implementeren, dus geduld oefenen. Nou ja er wordt wel door veel mensen aan gewerkt de afgelopen twee weken hebben 105 mensen een bijdragen geleverd aan het project en waren er 167 bugs gefixt!
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?

Offline djypsi

  • Lid
MapleStory
« Reactie #6 Gepost op: 2008/05/04, 00:35:48 »
Citaat van: eendje
Als het goed is komt versie 1.0 van Wine uit op 6 juni van dit jaar (eerste stabiele versie). DirectX 8/9 wordt hard aan gewerkt, maar zal dan nog niet klaar zijn. Als directX 9 klaar is gaan ze ook directX10 implementeren, dus geduld oefenen. Nou ja er wordt wel door veel mensen aan gewerkt de afgelopen twee weken hebben 105 mensen een bijdragen geleverd aan het project en waren er 167 bugs gefixt!
Ik vermoed dat vanaf 1.0 WINE veel beter zal beginnen evolueren!
M.v.g. Tanguy
Mijn Laptop:Hp - 510  
Kubuntu 8.04
Processor:Intel Centrino 2,2 GHz ; Harde schijf:60gb ; Schermgrootte:15inch ; Ram:1Gb

Offline Math.

  • Lid
MapleStory
« Reactie #7 Gepost op: 2008/05/06, 18:05:47 »
wow, das allemaal goed nieuws zeg! :D

Misschien nog beter als de programmeurs gaan inzien dat Linux ook een serieuse platform kan zijn om spellen op te laten draaien. Dan kan het gewoon native onder Linux werken en hebben we geen wine meer nodig. :)

Dwarrel

  • Gast
MapleStory
« Reactie #8 Gepost op: 2008/05/12, 04:01:02 »
Volgens mij heeft het niet werken van mapple story niet veel te maken of wine het aan kan of niet.
Als ik het goed heb gebruikt mapple story gameguard, wat een anti hack programma is. Hier door kunnen vele kleine mmorpg's niet gespeeld worden in wine omdat gameguard zo ontzettend veel hacks in windows aanbrengt om te kijken of je geen hacks draaid dat het zo goed als onmogelijk is voor wine om zonder medewerking van gameguard die spellen werkend te krijgen.
Dit is ook de rede dat spellen zoals ragnarok het niet doen erg sonde.
Gelukkig is hier een kleine oplossing voor en dat is de private server sfeer. Vele private servers gebruiken geen gameguard waardoor je deze spellen prima op linux kan spelen.

Hoewel ik niet weet of er private servers voor mapple story zijn.

Gr Dwarrel

Offline Math.

  • Lid
MapleStory
« Reactie #9 Gepost op: 2008/05/13, 04:48:01 »
Die zijn er dacht ik wel, maar niet voor de gewone gebruiker bedoelt.

Offline Math.

  • Lid
MapleStory
« Reactie #10 Gepost op: 2008/05/13, 06:27:35 »
Kheb het gevonden, zelfs de source is volgens mij binnen te halen. Opzich zou er dus een linux versie van gemaakt kunnen worden, zonder gameguard dan. Het vraagt alleen helaas wel DirectX.

http://www.otaku-studios.com/server-releases-f643.html

En hier wordt uitgelegd hoe het allemaal opgezet moet worden:

http://www.youtube.com/watch?v=8PMFvYyBFAg (stap 1)
http://www.youtube.com/watch?v=meKOYw-3uMg (stap 2)
http://www.youtube.com/watch?v=hP8m5S3C-9U (stap 3)

Ik denk dat het dan via wine onder Linux zou moeten kunnen werken. Enige kennis van MySQL is wel vereist. Kga is kijken of ik zo'n server kan opzetten, maar het lijkt me best ingewikkeld.

MapleStory
« Reactie #11 Gepost op: 2008/05/13, 13:11:34 »
LOL@Math.

Leuk, hoe sommige spelletjes blijven kleven hè?!?

Zo speel ik nog altijd graag DOOM 2:

http://www.youtube.com/watch?v=1ST5pMPMIs0

:D
"Pinky, are you pondering what I'm pondering?"
Um, I think so, Brainie, but why would anyone want to Pierce Brosnan?

Offline Math.

  • Lid
MapleStory
« Reactie #12 Gepost op: 2008/05/13, 15:46:55 »
LOL@Reginald, want MapleStory is net als WoW een spel wat nog niet zo heel oud is en nog elke keer wordt geupdate. :P
Maar het ziet er inderdaad een beetje als mario uit. ^^

MapleStory
« Reactie #13 Gepost op: 2008/05/13, 21:56:15 »
Nu moet ik toch echt even LOL!

Ik dacht inderdaad aan Mario.

:)
"Pinky, are you pondering what I'm pondering?"
Um, I think so, Brainie, but why would anyone want to Pierce Brosnan?

MapleStory
« Reactie #14 Gepost op: 2008/05/13, 23:01:42 »
Citaat van: Reginald
Nu moet ik toch echt even LOL!

Ik dacht inderdaad aan Mario.

:)
Mijn zoon speelt het en dat ik het de eerste keer zag. Inderdaad met die paddenstoelen en poppetjes met een hoog aaibaarheid factor, heb je gelijk het idee van Mario en consorten.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

MapleStory
« Reactie #15 Gepost op: 2008/05/13, 23:44:37 »
Maplestory kan toch niet opstarten zonder gamegaurd? wat heb je dan aan een private server?
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Dwarrel

  • Gast
MapleStory
« Reactie #16 Gepost op: 2008/05/14, 00:51:31 »
Als je een private server maakt wel, omdat je het .exe bestand van mapple story zo kan aanpassen dat hij niet checkt of gameguard werkt. Als er al private servers zijn dan is het waarschijnlijk wel makkelijk om die exe te vinden. Helaas werkt die weer niet op de echte server.

MapleStory
« Reactie #17 Gepost op: 2008/05/15, 17:10:39 »
Ok, dat wist ik nog niet ;)
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

MapleStory
« Reactie #18 Gepost op: 2008/05/17, 18:41:19 »
Die GameGuard is volgens Wikipedia een soort rootkit. Niet direct iets dat ik naar Linux geport wil zien...

- sey
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Dwarrel

  • Gast
MapleStory
« Reactie #19 Gepost op: 2008/05/17, 20:16:36 »
Citaat van: SeySayux
Die GameGuard is volgens Wikipedia een soort rootkit. Niet direct iets dat ik naar Linux geport wil zien...

- sey
Dat is zeker waar, GameGuard staat er ook om bekend om vele gaten in windows beschikbaar te maken. Maar via wine zou ik het geen probleem vinden aangezien wine volgens mij geen beveiligingslekken kan hebben. (correct me if i'm rong)

MapleStory
« Reactie #20 Gepost op: 2008/05/17, 20:22:38 »
Ten eerste kan Wine zeker beveilingingslekken hebben, ten tweede zal GameGuard nooit in wine kunnen werken omdat het van functies gebruik maakt die diep in Windows geworteld zitten (o.a het gebruik van een driver) en Wine deze niet kan implementeren of anders implementeert.
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Dwarrel

  • Gast
MapleStory
« Reactie #21 Gepost op: 2008/05/17, 20:49:44 »
Citaat van: SeySayux
Ten eerste kan Wine zeker beveilingingslekken hebben, ten tweede zal GameGuard nooit in wine kunnen werken omdat het van functies gebruik maakt die diep in Windows geworteld zitten (o.a het gebruik van een driver) en Wine deze niet kan implementeren of anders implementeert.
Ik begrijp ook wel dat gamegaurd niet snel onder wine zal werken, hoewel het in theorie wel mogelijk is. Daarnaast kan wine natuurlijk lekken hebben, maar vroeg me af of wine ook lekken kan hebben door windows programma's die geinstalleerd zijn?

Offline Math.

  • Lid
MapleStory
« Reactie #22 Gepost op: 2008/05/28, 06:59:12 »
Hey, het is me nu toch gelukt op m'n nieuwe computer MapleStory in VMWare te kunnen laten draaien. Met behulp van deze howto wilde het werken. Het wil dus inderdaad niet op elke pc werken, maar nu op mijn nieuwe pc gelukkig wel. Echt super lekker loopt het ook weer niet, ik merk dat m'n fps erg instabiel is, waardoor hij soms snel en soms wat haperig draait. Maar het werkt in ieder geval. Ik ga er binnenkort maar weer is een nieuwe blog over maken. :)

Dwarrel

  • Gast
MapleStory
« Reactie #23 Gepost op: 2008/05/28, 12:33:58 »
Citaat van: Math.
Hey, het is me nu toch gelukt op m'n nieuwe computer MapleStory in VMWare te kunnen laten draaien. Met behulp van deze howto wilde het werken. Het wil dus inderdaad niet op elke pc werken, maar nu op mijn nieuwe pc gelukkig wel. Echt super lekker loopt het ook weer niet, ik merk dat m'n fps erg instabiel is, waardoor hij soms snel en soms wat haperig draait. Maar het werkt in ieder geval. Ik ga er binnenkort maar weer is een nieuwe blog over maken. :)
Probeer anders in vmware de ram die hij gebruikt te verhogen, ik kon adobe illustrator perfect draaien in vmware als ik hem meer dan 750 ram gaf.

Offline Math.

  • Lid
MapleStory
« Reactie #24 Gepost op: 2008/05/28, 13:07:26 »
Citaat van: Dwarrel
Citaat van: Math.
Hey, het is me nu toch gelukt op m'n nieuwe computer MapleStory in VMWare te kunnen laten draaien. Met behulp van deze howto wilde het werken. Het wil dus inderdaad niet op elke pc werken, maar nu op mijn nieuwe pc gelukkig wel. Echt super lekker loopt het ook weer niet, ik merk dat m'n fps erg instabiel is, waardoor hij soms snel en soms wat haperig draait. Maar het werkt in ieder geval. Ik ga er binnenkort maar weer is een nieuwe blog over maken. :)
Probeer anders in vmware de ram die hij gebruikt te verhogen, ik kon adobe illustrator perfect draaien in vmware als ik hem meer dan 750 ram gaf.
Hey Dwarrel, bedank voor je tip. Ik had hem alleen al zelfs op 1024MB staan.
Het spel zelf draait verder ook wel prima, alleen is DirectX in VMWare is gewoon nog erg instabiel. :)