Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Foto's op website  (gelezen 1739 keer)

Offline RobinAJ

  • Lid
Foto's op website
« Gepost op: 2010/12/01, 13:02:20 »
Graag zou ik op mijn website een aantal foto's plaatsen. Ik gebruik voor mijn website Bluefish Editor. Het liefste op zo'n manier dat het zo goed als niet te kopiëren is. Iemand een idee hoe ik dit aan moet pakken? Eventueel met website/info.
Je ziet wel eens zo'n fotopagina met van die kleine thumbnails er bij en als je daar op klikt dat je dan die foto ziet. Deze zijn geloof ik niet makkelijk te kopiëren? Of iemand een beter idee?
Maar vooral hoe ik het moet doen...
Alvast bedankt.
Oja en vooral dat het in diverse browsers werkt.
HOOFD-PC:[Kast NZXT-Apollo zilver][Asus M3A32-MVPDeluxe][AMDPhenom9750][Kingston2x2GB][Club3D Radeon HD3870X2][WesternDigital3x320GB][Ubuntu 12.04-64bit]
CASEMOD-PC:[Kast Thermaltake WingRS][MSI K7T Turbo2 Palomino][AMD XP-Athlon1700+][Dimm768MB][Club3D MX200 64MB][Seagate160GB][Lubuntu 12.04]
NETBOOK:[Asus EeePC900][20GB SSD][1GB][wit][Ubuntu Netbook 11.04]

Offline RobinAJ

  • Lid
Re: Foto's op website
« Reactie #1 Gepost op: 2010/12/01, 15:55:49 »
Dat snap ik. Met print-screen kom je ook al een aardig end.
Het gaat er maar om dat het niet te makkelijk is, dus niet interessant om de moeite er voor te doen. In ieder geval niet met rechtermuisknop. Het is copyright materiaal.
Aan de andere kant wil ik de foto's wel laten zien.
Je had het over flash, kan je hier enige uitleg over geven, want ik denk dat ik dat bedoel maar weet niet hoe ik dat aan moet pakken. En werkt dat in de meeste browsers?
HOOFD-PC:[Kast NZXT-Apollo zilver][Asus M3A32-MVPDeluxe][AMDPhenom9750][Kingston2x2GB][Club3D Radeon HD3870X2][WesternDigital3x320GB][Ubuntu 12.04-64bit]
CASEMOD-PC:[Kast Thermaltake WingRS][MSI K7T Turbo2 Palomino][AMD XP-Athlon1700+][Dimm768MB][Club3D MX200 64MB][Seagate160GB][Lubuntu 12.04]
NETBOOK:[Asus EeePC900][20GB SSD][1GB][wit][Ubuntu Netbook 11.04]

Re: Foto's op website
« Reactie #2 Gepost op: 2010/12/01, 19:05:50 »
Ik gebruik Jalbum op mijn website, die zet er een watermerk in. Tevens kunnen mijn foto's niet gedownload worden. (wel do.or een doorgewinterde gebruiker denk ik).

Zet er ook een waarschuwing bij dat er op de foto's copyricht zit.
Server: Ubuntu 14.04 server edition
1 x Desktop: Mint 17.1
Netbook: Acer Aspire One Xubuntu 12.04.
Laptops: 1 x Asus Linux Mint 17.1, 1 x Acer XUbuntu 12.04

Re: Foto's op website
« Reactie #3 Gepost op: 2010/12/01, 23:04:34 »
Graag zou ik op mijn website een aantal foto's plaatsen. Ik gebruik voor mijn website Bluefish Editor. Het liefste op zo'n manier dat het zo goed als niet te kopiëren is. Iemand een idee hoe ik dit aan moet pakken? Eventueel met website/info.
Je ziet wel eens zo'n fotopagina met van die kleine thumbnails er bij en als je daar op klikt dat je dan die foto ziet. Deze zijn geloof ik niet makkelijk te kopiëren? Of iemand een beter idee?
Hallo. Elke foto die op een website staat, is te kopiëren, druk gewoon op Print screen. Misschien bedoel je dat het origineel niet gekopieerd mag worden? Plaats dan een lageresolutieversie van je foto op je website. Alternatief is om met koeienletters je naam en een (c)-teken over je foto te plaatsen, na twee foto's bekeken te hebben zijn al je bezoekers geheid weer verdwenen! Waarom wil je overigens voorkomen dat iemand jouw foto kopieert? Misschien denkt die iemand wel, 'hê wat een leuke foto, die wil ik even bewaren om er nog eens naar te kijken!' Voor het overige, bedenk dat er per seconde ongeveer 60 miljoen foto's op het web worden geplaatst, de kans dat iemand de moeite neemt iets van jouw te gappen, is dan ook het omgekeerde van dat getal - per seconde! :)

Offline RobinAJ

  • Lid
Re: Foto's op website
« Reactie #4 Gepost op: 2010/12/02, 11:22:50 »
De reden erachter, en ja ik weet, alles wat je plaatst is op te slaan, is dat ik ooit eens een leuke foto van mijn paard op het net geplaatst heb en later deze foto tegenkwam in een paardenspel. Dat is dus niet de bedoeling. Daarom wil ik het zo moeilijk mogelijk maken. Kinderen en de wat meer standaard gebruiker werken vooral met Explorer en rechter-muisknop. De meesten zullen de wat moeilijker akties niet kennen. Een doorgewinterde gebruiker zal over het algemeen niet direct interesse in mijn foto's hebben (over mijn hond) en degene die dat wel doen mogen ze gerust opslaan. Als het wat moeilijker is om op te slaan is de interesse omdat te doen ook vaak wat serieuzer.
En ja er staat copyright op de site, bij alle foto's, en ook wie het copyright heeft.
Een watermerk of text is ook te verwijderen, het zij het wat moeilijker. De enigste optie die dan over blijft is niet plaatsen. Maar daar heb ik dan ook weer geen website voor. Het gaat er maar om dat ik de foto's niet op allerlei zin en onzin sites tegenkom. En ja ze worden in lage resolutie geplaatst. Dat is volgens mij nog het beste.
HOOFD-PC:[Kast NZXT-Apollo zilver][Asus M3A32-MVPDeluxe][AMDPhenom9750][Kingston2x2GB][Club3D Radeon HD3870X2][WesternDigital3x320GB][Ubuntu 12.04-64bit]
CASEMOD-PC:[Kast Thermaltake WingRS][MSI K7T Turbo2 Palomino][AMD XP-Athlon1700+][Dimm768MB][Club3D MX200 64MB][Seagate160GB][Lubuntu 12.04]
NETBOOK:[Asus EeePC900][20GB SSD][1GB][wit][Ubuntu Netbook 11.04]

Offline RobinAJ

  • Lid
Re: Foto's op website
« Reactie #5 Gepost op: 2010/12/02, 12:40:23 »
Dat zit in de planning. Maar blijft mijn vraag hoe ik ze met bv thumbnails op mijn pagina krijg. Of een ander idee. Ik werk liever niet met een extern album. Die kan ik zo aanmaken maar ik wil ze integreren in mijn website. Mouse-over is geen optie, dat werkt niet goed met alle browsers. Een kliksysteem is goed, mits je niet telkens terug moet klikken. Het liefste ook met van die pijltjes vooruit/terug erbij of zoiets. Weet iemand hier een howto voor?
HOOFD-PC:[Kast NZXT-Apollo zilver][Asus M3A32-MVPDeluxe][AMDPhenom9750][Kingston2x2GB][Club3D Radeon HD3870X2][WesternDigital3x320GB][Ubuntu 12.04-64bit]
CASEMOD-PC:[Kast Thermaltake WingRS][MSI K7T Turbo2 Palomino][AMD XP-Athlon1700+][Dimm768MB][Club3D MX200 64MB][Seagate160GB][Lubuntu 12.04]
NETBOOK:[Asus EeePC900][20GB SSD][1GB][wit][Ubuntu Netbook 11.04]