Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: coolfan acer5315 werkt niet  (gelezen 822 keer)

Offline 70docroc

  • Lid
coolfan acer5315 werkt niet
« Gepost op: 2012/09/14, 19:22:43 »
Hallo,

Wie kan me tip geven voor het volgende:
Sinds 2 wkn overgegaan op Ubuntu 12.04 met plezier overigens behalve dan dat sinds installatie de temperatuur te hoog oploopt waardoor laptop telkens na enige tijd ermee ophoudt vanwege geen werkende fan.  Wil graag met ubuntu blijven werken ook al deed de fan 't goed op vista waarschijnlijk icm acer empowering technology.

Nog geen oplossing gevonden ook niet in BIOS. Ben door gebruik makend van ubuntu aant leren geslagen in compu-land dus niet in bezit van veel kennis en vaardigheden in deze.

Alvast bedankt

Hartelijke groet,
Rocco

Re: coolfan acer5315 werkt niet
« Reactie #1 Gepost op: 2012/09/14, 21:31:45 »
Rocco,

Lees deze link eens: http://forums.linuxmint.com/viewtopic.php?f=90&t=86035
Misschien helpt het ook voor jou.
MvG,
MauRice
Registered Linux user: 473556

Offline Willemtk

  • Lid
Re: coolfan acer5315 werkt niet
« Reactie #2 Gepost op: 2012/09/16, 11:22:19 »
Heb je al eens een stofzuiger langs die fan gehaald? Kan zijn dat hij gewoon onder het stof zit waardoor hij vastgelopen is.


Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: coolfan acer5315 werkt niet
« Reactie #3 Gepost op: 2012/09/16, 11:26:21 »
.... en kijk ook eens, of er een BIOS-update beschikbaar is op de webstek van Acer. Zo ja, pas hem toe.

Offline 70docroc

  • Lid
Re: coolfan acer5315 werkt niet
« Reactie #4 Gepost op: 2012/09/20, 19:52:01 »
Maurice, bedankt:
in verdiept e.e.a. geïnstalleerd en leek het beter te doen ook al valt ie nog steeds uit.

Bedankt Willem:
Heb m zojuist schoongemaakt en doet het nu nog al voelt het toetsenbord weer behoorlijk warm.

Bedankt Pjotr:
als leek in de bios rondsnuffelen..was als maagd een hele ervaring vond het leuk er te zijn ook al is t nog abracada.......dera. Begrijp ik het goed (ben de taal nog ff niet meester...-) is updaten van bios niet handig als er grote kans bestaat dat ie ondertussen kan uitvallen?!?


Hoop dat tip 2 het m doet ook al is het dan weer opmerkelijk dat ik vd week ruim anderhalf uur aaneengesloten op youtube kon zitten. Filmpje waar ie eerder na 4 min. bijv. al de geest gaf.

In ieder geval doet ie nu na schoonmaken nog steeds al hoor ik em niet blasen. Dit btw wel kort met opstarten. Bekend misschien??

 
« Laatst bewerkt op: 2012/09/20, 20:01:41 door 70docroc »