Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Syncthing tips&tricks?  (gelezen 230 keer)

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Syncthing tips&tricks?
« Gepost op: 2015/08/25, 12:42:43 »
Om back-ups van mijn telefoon camera te maken, gebruikte ik achtereenvolgens Ubuntu one, Dropbox, Google Drive en als laatste Wuala. Daarna besloot ik dat ik mijn foto's niet meer in de cloud wilde opslaan en ben ik overgestapt naar BTsync,  daarmee werden foto's automatisch gesynchroniseerd met mijn pc's thuis. Door het ook op een Raspberry Pi te draaien had ik op die manier een voor mij prima oplossing.

Echter ik probeer meer en meer open source software te gebruiken en ben nu dus overgestapt op Synchting. Ik had hier al eens eerder naar gekeken, maar toen was het project nog in de opstart fase en voor mij niet zo bruikbaar. Ik heb het echter dit weekend opnieuw geprobeerd en het is naar mijn mening behoorlijk verbeterd. De web interface ziet er ook overzichtelijker uit dan bij BTsync en ik kan zelfs het Nederlands als taal kiezen. Er is inmiddels ook een prima app voor mijn Android telefoon (Nexus 5), dus foto's synchroniseren werkt weer prima.

Nu is mijn vraag of er nog meer mensen werken met Syncthing op Ubuntu en of men nog aanvullende tips&tricks heeft?

Ik wil bijvoorbeeld ook mijn Raspberry Pi weer gaan gebruiken als altijd aan oplossing en ik wil nog kijken of mijn vriendin het kan gebruiken om te synchroniseren tussen haar Macbook Air (privé) en haar HP windows 7 laptop (werk). Het meeste werk wordt namelijk op de Macbook Air gemaakt/voorbereid, maar voor de klas (ze is docent) moet ze de HP gebruiken. Daardoor zijn er nogal eens versie conflicten...