Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] usb switchbox werkt niet met nieuwe apparatuur  (gelezen 2099 keer)

Offline roeland

  • Lid
[OPGELOST] usb switchbox werkt niet met nieuwe apparatuur
« Gepost op: 2011/07/14, 21:28:34 »
Omdat mijn Canon PIXMA IP 5000 er mee op is gehouden en in dezelfde week mijn Epson scanner (4950) heb ik nieuwe apparatuur moeten kopen.
Ik werk vaak tegelijkertijd met twee PC´s (1x Ubuntu 10.04 en 1x dual boot Ubuntu 10.04 en Windows XP) en deel de printer en de scanner via die switchbox.  Nooit problemen mee gehad.  Nu werkt het niet meer, zowel niet met Ubuntu (de printopdracht wordt wel verwerkt maar niet uitgevoerd) als met Windows XP (onbekend apparaat o.i.d.).

Dus weer met de hand ompluggen.  Iemand een verklaring, liever een oplossing?
« Laatst bewerkt op: 2011/07/16, 12:08:26 door roeland »
Ik werk al jaren met Xubuntu (na enkele jaren de gewone Ubuntu versie  gebruikt te hebben).  Als je gewoon je werk wilt doen zonder toeters en bellen in het uiterlijk en geen´top´ pc of laptop hebt, is Xubuntu aan te bevelen! Nu toch sinds een paar maanden overgestapt naar Mint 20.2 XFCE. net wat stabieler.

Re: usb switchbox werkt niet met nieuwe apparatuur
« Reactie #1 Gepost op: 2011/07/14, 22:06:23 »
Ga eens naar Systeem-->Beheer-->Afdrukken
Klik RECHTS op bewuste printer, dan op "Eigenschappen" en dan in de linkerkolom op het item "Policies".
Daar moeten de drie bovenste regels aangevinkt staan...
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline roeland

  • Lid
Re: usb switchbox werkt niet met nieuwe apparatuur
« Reactie #2 Gepost op: 2011/07/16, 12:08:09 »
Prosper, hoe simpel kan een oplossing zijn.  De switch werkt weer en de printer!

Ik zal eens kijken of bij Windows XP een identiek probleem de oorzaak is, want daar doet de printer het ook niet via de switch.

Vreemd overigens dat bij de policies het eerste vinkje ontbrak.  Ik kan me niet herinneren het uitgezet te hebben.  Daarnaast is een voor de hand liggende keus om AANGEZET aangevinkt te houden.

Prachtig om met wat geduld en hulp van het forum alles weer aan de praat te krijgen en te houden.

Bedankt voor jouw bijdrage.
Ik werk al jaren met Xubuntu (na enkele jaren de gewone Ubuntu versie  gebruikt te hebben).  Als je gewoon je werk wilt doen zonder toeters en bellen in het uiterlijk en geen´top´ pc of laptop hebt, is Xubuntu aan te bevelen! Nu toch sinds een paar maanden overgestapt naar Mint 20.2 XFCE. net wat stabieler.