Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Meerwaarde Ubuntu  (gelezen 23568 keer)

Offline mcgyver

  • Lid
Re: Meerwaarde Ubuntu
« Reactie #75 Gepost op: 2009/02/11, 18:27:19 »
Laat maar, hij (zij?) was vanaf begin al sceptisch. Moet zelf uit eigen wil keuzes maken, anders werkt het toch niet.
Groet,
Puck.

Ik merk dat je het als een aanval heb beschouwd. Dat was niet de bedoeling. Ik ga er van uit dat mensen keuzes maken. Die maak je uit vrije wil. Als iemand om hulp vraagt, geef ik dat als het kan. Als iemand zegt "ik ga dit niet doen want in mijn ogen deugt het niet voor mij", dan zeg ik "Doei". Ik zit in het onderwijs. Ik help leerlingen die willen en ik ga daar heel ver in. Sterker nog, ik ken heel weinig die zo ver gaan. Wie niet wil, help ik niet. Dat heeft geen enkele zin, het is graag of niet.

Citaat
Een negatief en uit de lucht gegrepen antwoord blijkt soms makkelijker te geven, dan je in het probleem van anderen te verdiepen.

Ik kan me niet voorstellen dat je dit zegt nadat je een topic start met de titel "Wat is de meerwaarde van Ubuntu" en je vervolgens zes pagina's later schrijft: 

Citaat
Het spijt me, maar na 'n maand heb ik intussen een indigestie van Thunderbird. Daar wen ik nooit aan!.Het is dus af en uit met Ubuntu voor mij. Ik haak hier dus af.

Of jij hebt een kort geheugen of ik ben erg dom.

Citaat
Maar als steunpunt zal ik jou nooit kiezen en dat hoeft gelukkig ook niet.

Je bent nog steeds welkom, maar of je komt of niet maakt me niets uit. We leven in een vrij land.

Citaat
Er is er in ieder geval minstens één op dit forum, die uit zichzelf meeleeft en hulp heeft geboden. En die hulp-zonder-steunpunt(!) aanvaard ik graag.

Die persoon is bijzonder aardig. Ik speel niet graag de kluif die in de bek van de hond springt, de gazelle die zichzelf slacht en vervolgens presenteert op een dienblad bij de cheeta. Ik reageer op een hulpvraag, ik smeek niemand iets. Ik heb graag dat men Ubuntu gebruikt, maar ik ga niet op mijn knieën vallen om dat af te smeken. (niet dat ik zeg dat je helper dat wel doet, ik heb veel respect voor die persoon)

Citaat
Alle beantwoorders bedankt voor de (vergeefse) moeite.

En zelfs na dit antwoord wil je nog geholpen worden? Weet je zelf wel wat je wil?

Citaat
Denk voortaan eerst goed na, voordat je een antwoord schrijft, dat nergens op slaat.
, schreef je.

Ik hoop met bovenstaande aangetoond te hebben dat ik inderdaad niet heb nagedacht en dat mijn antwoord en niet de jouwe nergens op slaat.

Ik denk dat ik naar een psychiater moet om me te laten nakijken.

Re: Meerwaarde Ubuntu
« Reactie #76 Gepost op: 2009/02/11, 18:43:50 »
Ik denk dat ik naar een psychiater moet om me te laten nakijken.
Is het daar niet te laat voor? ;)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline mcgyver

  • Lid
Re: Meerwaarde Ubuntu
« Reactie #77 Gepost op: 2009/02/11, 18:58:05 »
Als ik geweest ben laat ik je zijn besluit weten.   =D =D =D

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Meerwaarde Ubuntu
« Reactie #78 Gepost op: 2009/02/11, 19:31:16 »
mcgyver, maak je niet druk joh.
Jij hebt jouw standpunt, een ander heeft zijn/haar standpunt.
Zelf reageer ik anders, vraagt iemand hulp, dan geef ik het, vraagt iemand niet, dan krijgt hij het niet.
En daarbij, ik bied het maar één keer aan.

Jij met het onderwijs als achtergrond benaderd mogelijk iemand anders dan computer-fanaten onderling.
Niets mis mee, maar wij willen geen geruzie op het forum.

Nu vertrouw ik er op, dat het gekibbel afgelopen is, zonder iemand aan te wijzen.

ps: de grens ligt toch nog steeds oostelijk van Steenbergen ? :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline nomko

  • Lid
    • Ubuntu Linux Gebruiker Site
Re: Meerwaarde Ubuntu
« Reactie #79 Gepost op: 2009/02/11, 19:35:00 »
jongens ( m/v ) ontopic graag, en geen ruzie gaan maken :)

Sorry Arie, zal me netjes gaan gedragen  :evil:
Handige site voor de Ubuntu gebruiker:
https://sites.google.com/site/ubuntulinuxgebruiker
-------------------------
https://www.dropbox.com/referrals/NTQ4MzUwNDc5
-------------------------
Linux user number 515471
----------------------

DarkEra

  • Gast
Re: Meerwaarde Ubuntu
« Reactie #80 Gepost op: 2009/02/11, 19:35:52 »
Ik heb mijn resultaat al binnen, nu blijkt dat ik knettergek ben. Daar valt dus niets meer aan te redden.  XD

Maar goed, zullen we met z'n allen weer on topic verder gaan?

De meerwaarde van Ubuntu. Voor mij is dat gewoon heerlijk, geen virus scanners nodig, geen programma's meer kopen etc. Het scheelt een enorme hap uit de portemonee elk jaar want bij de meeste programma's die men voor Windows aanschaft kan men in de meeste gevallen helemaal niet upgraden naar de nieuwste versie.

Bij Ubuntu en de andere Linux varianten kan dit wel zonder dat men ervoor moet betalen en ze werken uitstekend. Ubuntu is naar mijn mening een super stabiel systeem en je kunt met je PC doen wat je wil. Als er een probleem is kan men zelf onder de kap aan de gang en het proberen te verhelpen. Iets wat ik nog nooit ben tegengekomen in Windows.

Offline nomko

  • Lid
    • Ubuntu Linux Gebruiker Site
Re: Meerwaarde Ubuntu
« Reactie #81 Gepost op: 2009/02/11, 19:35:56 »
Citaat
Dat bedoel ik. De een kan een tekst nu eenmaal anders lezen dan de schrijver bedoeld heeft. Het is de toon die de muziek maakt. ^-^
Niet meteen denken dat ik jóu aanval, nomko. Ik vind alleen dat iemand die Ubuntu afwijst en het niet eens is met wat iemand daarvan zegt, niet meteen het stempel moet krijgen dat ie te hoog van de toren blaast. Waarschijnlijk heeft Puck de woorden van McGyver gewoon verkeerd opgevat.

Laten we het daar maar ophouden dan!

Citaat
Edit: trouwens, Arie........... 'jongens (m/v)'...... die kende ik nog niet.  =D =D =D
Handige site voor de Ubuntu gebruiker:
https://sites.google.com/site/ubuntulinuxgebruiker
-------------------------
https://www.dropbox.com/referrals/NTQ4MzUwNDc5
-------------------------
Linux user number 515471
----------------------

Offline mcgyver

  • Lid
Re: Meerwaarde Ubuntu
« Reactie #82 Gepost op: 2009/02/11, 19:52:17 »
De meerwaarde van Ubuntu: Beauty is in the eye of the beholder. Je houd ervan,...of niet.

Re: Meerwaarde Ubuntu
« Reactie #83 Gepost op: 2009/02/12, 11:46:33 »
Ik gebruik Ubuntu nu ongeveer een jaar en dat begon vanaf het moment dat ik me realiseerde dat ik al jaren diverse linuxversies had verzameld en bekeken. Er vervolgens aan proefde en de smaak me toch niet helemaal beviel, maar het idee erachter wel. De meeste linuxversies vond ik (jaren terug dus) te hobbymatig en brachten steeds een hoop (voor mij toen onbekend dus gevreesd) gedoe met zich mee.
En nu svp hier geen flames dat ik dat verkeerd zag....ook ik leer steeds bij en af uit gemaakte fouten.

Ik gebruik nu Ubuntu (naast winXP) met toenemend plezier en vertrouwen. Ik probeer ook wel andere linux distro´s uit: OpenSuze bevalt dan nog het best. Maar soms ben ik echt in de wolken met de kleintjes zoals: Puppy linux, TinyMe en DSL. Ik speel daarmee op een oude laptop waar niemand meer wat anders mee kan. Al moet ik zeggen dat het me nu toch is gelukt om (let wel op een Pentium 150Mhz bij 64Mb Intern geheugen....) een uitgeklede versie van WinXP te draaien en dan met Opera als browser) te internetten. Het loopt niet vlot, maar het loopt. Een antivirusprog kan ik er niet meer bijzetten, maar ach een harddisk van bijna 2 Gig is gauw opnieuw geformatteerd.

Maar Ubuntu is voor mij de enige echte basis in linux geworden. Daar werk ik het meest mee en houd me via dit forum geinformeerd. En ik kan er nu redelijk mee overweg. Ben wel overgestapt op Intrepid. Die loopt hier toch net ietsje vlotter.
Al heb ik veel problemen gehad om een dual boot rond te krijgen op een PC waar het bios maar 160Gb ziet van de 300 Gig schijf. Toch loopt daarop nu (via een kleine bootpartitie) Ubuntu maar ook WinXp als een trein. En er is geen plekje op die hardisk waar ik niet op kan. Wel heb ik nu last als ik (tijdelijk) een derde O.S. wil uitproberen. Dan raakt grub weer eens van slag en na een halve dag ikzelf soms ook. Maar ik blijf proberen en zo leer ik wat wel of niet kan.
Welke meerwaarde Ubuntu voor mij heeft? Vooral het heerlijke gevoel van onafhankelijkheid.
Al realiseer ik me wel dat ik toch afhankelijk blijf, maar dan van een andere onderneming dan Microsoft. 
Technisch vind ik de verschillen niet zo bijzonder uitgesproken. Zover dit mijn gebruik betreft.
Op gebied van muziekbewerking, videobewerking en spraakherkenning vind ik Linux helaas wel wat achterblijven.
Maar daar wordt aan gewerkt.
« Laatst bewerkt op: 2009/02/12, 11:49:30 door Peterbeter »
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

Offline nomko

  • Lid
    • Ubuntu Linux Gebruiker Site
Re: Meerwaarde Ubuntu
« Reactie #84 Gepost op: 2009/02/12, 12:19:56 »
In a world without walls and fences.....who needs windows and gates?
Handige site voor de Ubuntu gebruiker:
https://sites.google.com/site/ubuntulinuxgebruiker
-------------------------
https://www.dropbox.com/referrals/NTQ4MzUwNDc5
-------------------------
Linux user number 515471
----------------------

Re: Meerwaarde Ubuntu
« Reactie #85 Gepost op: 2009/02/12, 17:26:24 »
In a world without walls and fences.....who needs windows and gates?
You seem to live in another world...because I see fences, windows and doors everywhere.
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

Re: Meerwaarde Ubuntu
« Reactie #86 Gepost op: 2009/02/12, 20:20:24 »
Installeer windows.. de eerste mededeling die je krijgt is: Er is een beveiligingsprobleem.

Mijn mening:

gamen, zakelijke software dan kun je nog niet helemaal zonder windows. Jammer genoeg. Al hoewel, op mij werk draait iedereen linux en hebben we nog een paar applications op een windows terminal server staan.

Ubuntu Linux is super stabiel. Heb je bij windows met vrijwel iedere hardware eigen software nodig, draait het onder ubuntu meestal standaard uit het mandje.

Onder windows draait iedere applicatie op zichzelf. Iedere applicatie vecht er voor om op de voorgrond te komen, updates, upgrades, nieuwe versie, data verversen. Bij ubuntu wordt software door maar 1 applicatie ge update. Dat geeft mij heel veel rust. En als je dat gewend bent merk je pas hoe vervelend het is bij windows.

Windows ben je gewend, je weet beter de weg. Ubuntu werkt uit de doos, maar je moet er wel mee leren werken. Dat is niet zo ingewikkeld, maar mensen verwachten vaak in 1 dag het zelfde met ubuntu te kunnen wat ze met door jarenlange ervaring met windows hebben geleerd.

Een windowscomputer installeren kost erg veel tijd. Doe je het legaal, dan kost het je handen vol geld. Met ubuntu, met een aparte home partitie, is het opnieuw installeren of upgraden naar een nieuwe versie een fluitje van een cent. Niets van mijn data gaan verloren. email, adressen, geschiedenis van browsers, bestanden alles blijft keurig staan. In ongeveer een half uur, drie kwartier is ubuntu weer up and running.

Nadeel: jammer dat wegens rechtenproblematiek niet alle bestandstypes standaard meegeleverd mogen worden. Met name de multimedia die apart geïnstalleerd moeten worden. Daar zijn wel allemaal goede handleidingen voor.

SUCCES!
« Laatst bewerkt op: 2009/02/13, 18:41:15 door weiland »
www.thevintageknob.org, Het Online Audio-museum

Offline nomko

  • Lid
    • Ubuntu Linux Gebruiker Site
Re: Meerwaarde Ubuntu
« Reactie #87 Gepost op: 2009/02/14, 23:20:16 »
In a world without walls and fences.....who needs windows and gates?
You seem to live in another world...because I see fences, windows and doors everywhere.

Gevangen door Microsoft? Dan wordt het tijd om je boeien af te gooien  :D
Handige site voor de Ubuntu gebruiker:
https://sites.google.com/site/ubuntulinuxgebruiker
-------------------------
https://www.dropbox.com/referrals/NTQ4MzUwNDc5
-------------------------
Linux user number 515471
----------------------

Offline jusgje

  • Lid
Re: Meerwaarde Ubuntu
« Reactie #88 Gepost op: 2009/02/15, 10:19:52 »
Installeer windows.. de eerste mededeling die je krijgt is: Er is een beveiligingsprobleem.

Niet waar. De eerste mededeling die je krijgt is dat je Windows moet activeren. ;)

Noobster

  • Gast
Re: Meerwaarde Ubuntu
« Reactie #89 Gepost op: 2009/02/16, 11:35:23 »
De meerwaarde was mij gisteren weer even duidelijk toen ik wat
gegevens van Vista wou meenemen naar Ubuntu en dus even opstarte in
Vista, moest ik eerst updaten en de pc opnieuw opstarten en dat is niet nodig met Ubuntu en Ubuntu opstarten gaat veel sneller dan Windows.

SoundwaveNL

  • Gast
Re: Meerwaarde Ubuntu
« Reactie #90 Gepost op: 2009/02/16, 20:54:36 »
Ik gebruik het nog niet lang...
Maar wat mij opvalt is het opstarten tussen Ubuntu en Vista.
en dat Ubuntu sneller draait en in mij ogen lekker blijft draaien.
Nu nog alles verder uitvinden mbt de software technische kanten van Ubuntu... En dan straks misschien vista er helemaal afgooien als ik compleet om ben. O0

FrSu

  • Gast
Re: Meerwaarde Ubuntu
« Reactie #91 Gepost op: 2009/02/16, 21:17:47 »
Ik gebruik het nog niet lang...
Maar wat mij opvalt is het opstarten tussen Ubuntu en Vista.
en dat Ubuntu sneller draait en in mij ogen lekker blijft draaien.
Nu nog alles verder uitvinden mbt de software technische kanten van Ubuntu... En dan straks misschien vista er helemaal afgooien als ik compleet om ben. O0

Idem maar bij mij voor XP. :D
Gebruik Ubuntu meer en meer, Outlook is inmiddels vervangen voor Evolution en syncen met mijn Palm is nu ook klaar. Updates werkt goed, verschil in gebruik synaptic en software kan beter, maar is iets wat in Win totaal ontbreekt, er wordt gewoon aangeboden wat er te krijgen is, je hoeft zelf(s) niet op zoek!

Mijn oude(re) laptop is weer tot een nieuw en snel leven gekomen. En last but not least een Ubuntu forum  :D die actief helpt met ondersteuning en het is ook nog leuk de diverse topics te lezen en verder te leren over de installatie, het gebruik en de persoonlijke aanpassingsmogelijkheden van Ubuntu. Ik ben er erg blij mee en ik hoop dat er velen nog zullen volgen, vooral nu het zo eenvoudig is om Ubuntu naast je bestaande Win installatie werkend te krijgen. ;)

vdvorst

  • Gast
Re: Meerwaarde Ubuntu
« Reactie #92 Gepost op: 2009/02/16, 21:35:05 »
dat is juist wat ik nog mis:sync met mijn telefoon. Itunes werkt zelfs niet onder wine.. Voor de rest kan ik windows missen als kiespijn! Heerlijk hoe snel ik aan (k)ubuntu gewend ben;)