Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: externe usb schijven worden niet gekoppeld  (gelezen 8972 keer)

Offline vanadium

  • Lid
Re: externe usb schijven worden niet gekoppeld
« Reactie #50 Gepost op: 2010/12/14, 09:48:33 »
Dit is allemaal niet goed. Een USB hoort automatisch te mounten. Punt.

Je kan eenz zien of het een probleem is van gebruikersinstellingen, dan wel een probleem met systeeminstellingen. Maak eens een nieuw account, log daarop in, en zie eens hoe het onder die account werkt. Werkt het daar wel, dan is het wissen van je huidige gebruikersinstellingen (behalve dan die waarvan je weet dat ze het niet kunnen zijn) een oplossing om de toestand te herstellen.

VERWIJDER usbmount terug voor je dat probeert. usbmount hoort niet thuis in een standaard Ubuntu installatie.

Re: externe usb schijven worden niet gekoppeld
« Reactie #51 Gepost op: 2010/12/14, 16:47:05 »
Vanadium, ik durf het bijna niet te schrijven aan de autoriteit op het gebied van mounten, maar de schijf wordt nog steeds niet automatisch gemount. Het lijkt mij dan logisch om dit handmatig te proberen, of zie ik dat helemaal verkeerd?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline vanadium

  • Lid
Re: externe usb schijven worden niet gekoppeld
« Reactie #52 Gepost op: 2010/12/14, 20:15:12 »
Ik zie dat dit hier een draadje is waar het met 10.10 nooit heeft gewerkt. Inderdaad, Gijsbert, in die situatie wordt het handmatig mounten. Ik verwarde met een ander draadje, waar de USB schijven niet meer automatisch aankoppelden na het veranderen van een aantal instellingen.

Hier is het grote probleem dat de schijven zelfs niet gezien worden in de output van "sudo fdisk -l" of  "sudo blkid". Dan is er zelfs geen beginnen aan om handmatig te koppelen. De enige praktische oplossing hier is terug naar 8.04, of naar een andere distro, en hopen dat het terug werkt met een volgende versie, of minstens update, van Ubuntu.

Offline hang-oor

  • Lid
Re: externe usb schijven worden niet gekoppeld
« Reactie #53 Gepost op: 2010/12/19, 19:23:58 »

Ik vrees dat er geen oplossing gaat komen. Wel jammer omdat het echt een software probleem betreft, wat volgens mij ook wel op te lossen moet zijn. Immers bij een (her)start van de pc met een externe disk gekoppeld tijdens het booten werkt alles wel na behoren. Dat lijkt mij dan voorlopig ook de meest praktische oplossing. Bij nazoeken op het engelse forum zie ik overigens veel vaker exact hetzelfde probleem, echter ook zonder oplossing.