Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Problemen met Firefox  (gelezen 3121 keer)

Offline Paloma

  • Lid
Problemen met Firefox
« Gepost op: 2009/06/26, 17:15:20 »
Sinds 3 dagen kan er van de Firefox gebruikers niemand meer op de website www.muntstukken.be.
De mensen die internet explorer gebruiken echter wel.

Zijn er meer mensen die pas sinds kort problemen ondervinden van websiteś waar je niet op kunt?

Het probleem wat hij aangeeft is het volgende.

Gerapporteerde aanvalsite!
         
De website op www.muntstukken.be is gerapporteerd als een aanvalsite en is geblokkeerd op basis van uw beveiligingsinstellingen.

Aanvalsites proberen programma’s te installeren die privéinformatie stelen, uw computer gebruiken om anderen aan te vallen, of uw systeem beschadigen.

Sommige aanvalsites verspreiden bewust gevaarlijke software, maar vele zijn gecompromitteerd zonder de kennis of toestemming van hun eigenaars.

Verder kwam ik op dit uit.
Veilig surfen
Diagnostische pagina voor muntstukken.be
Wat is de huidige status van muntstukken.be?

    Deze site is als verdacht aangemerkt - het bezoeken van deze site kan uw computer beschadigen.

    Een deel van deze site is in de afgelopen 90 dagen 1 keer aangemerkt wegens verdachte activiteiten.

Wat is er gebeurd toen Google deze site bezocht?

    Van de 3 pagina's die we in de afgelopen 90 dagen op de site hebben getest, hebben 2 pagina('s) zonder de toestemming van de gebruiker schadelijke software gedownload en geïnstalleerd. De vorige keer dat Google deze site bezocht, was op 2009-06-23. De vorige keer dat verdachte inhoud op deze site werd aangetroffen, was op 2009-06-23.

    Schadelijke software wordt op 2 domein(en) gehost, waaronder yourgoogleanalytics.cn/, comzonedom.ru/.

    1 domein(en) lijken te functioneren als tussenschakels voor het verspreiden van malware naar bezoekers van deze site, waaronder yourgoogleanalytics.cn/.

    This site was hosted on 1 network(s) including AS10532 (RACKSPACE).

Heeft deze site gefungeerd als een tussenschakel en geleid tot verdere verspreiding van malware?

    Het lijkt erop dat muntstukken.be in de afgelopen 90 dagen niet heeft gefunctioneerd als tussenschakel voor de infectie van sites.

Heeft deze site malware gehost?

    Nee, deze site heeft in de afgelopen 90 dagen geen schadelijke software gehost.

Hoe is dit gebeurd?

    In bepaalde gevallen kunnen derden schadelijke codering toevoegen aan echte sites, waarna wij deze waarschuwing weergeven.

Volgende stappen:

    * Terug naar de vorige pagina.

Offline Arimu

  • Lid
Re: Problemen met Firefox
« Reactie #1 Gepost op: 2009/06/26, 17:24:17 »
Toen ik de eerste keer op die site kwam net kreeg ik gelijk aangeboden om een pdf-bestand te openen. Blijkbaar is de melding dus terecht, want het lijkt me inderdaad een gerapporteerde aanvalssite of hoe je dat ook noemt.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Problemen met Firefox
« Reactie #2 Gepost op: 2009/06/26, 17:25:20 »
Ik kwam er gewoon op. Met Firefox. Niet via Google, maar rechtstreeks via jouw snelkoppeling. Daar zit het verschil misschien in.

Rare, rottige webstek trouwens. Wilde gelijk een pdf openen. Ziet er verdacht uit.

Re: Problemen met Firefox
« Reactie #3 Gepost op: 2009/06/26, 18:00:26 »
De website is dus een aanvalssite, geïnfecteerd met kwaadaardige software.

Offline Paloma

  • Lid
Problemen met Firefox
« Reactie #4 Gepost op: 2009/06/26, 18:16:29 »
Dat de site meteen een pdf wil openen is nooit geweest.
Ik bezoek de site dagenlijks.
Probleem nu is wel dat de beheerder van de site op vakantie is en dus ook niets kan ondernemen.
De beheerder van het forum kampt met hetzelfde probleem als ik.
Met google kom ik er ook niet op.
Maar ook rechtstreeks een snelkoppeling niet.
De enige manier om erop te komen is de melding elke keer negeren of de beveiliging uit zetten.

In ieder geval allemaal toch alvast bedankt.

Rene

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Problemen met Firefox
« Reactie #5 Gepost op: 2009/06/26, 18:20:46 »
Ja hallo.... de beveiliging uitzetten is natuurlijk ontzettend onverstandig. Je wil die webstek volledig vermijden, totdat de aanvalssoftware is verwijderd. Je gaat toch niet doelbewust je systeem verzieken?

Ook Linux is niet 100 % immuun, hoor:
http://sites.google.com/site/computertip/veiligheid

Offline Paloma

  • Lid
Problemen met Firefox
« Reactie #6 Gepost op: 2009/06/26, 18:40:37 »
Klopt maar ik durf dat risico zeker wel te lopen.
In het ergste geval moet ik linux opnieuw installeren.
En aangezien ubuntu 2 keer per jaar uit komt doe ik dat toch al minimaal 2 keer per jaar.

Ik heb de site ook net weer bezocht maar het pdf bestandje krijg ik niet.

Rene

Re: Problemen met Firefox
« Reactie #7 Gepost op: 2009/06/26, 18:42:08 »
Klopt maar ik durf dat risico zeker wel te lopen.
In het ergste geval moet ik linux opnieuw installeren.
En aangezien ubuntu 2 keer per jaar uit komt doe ik dat toch al minimaal 2 keer per jaar.

Ik heb de site ook net weer bezocht maar het pdf bestandje krijg ik niet.

Rene
Persoonlijk upgrade ik altijd :)

Offline Paloma

  • Lid
Problemen met Firefox
« Reactie #8 Gepost op: 2009/06/26, 18:52:28 »
Dan is het iets anders.
Ik ben meer van alles eraf en met een schone lei beginnen.
Sinds ik ubuntu  gebruik heb ik een losse hdd in de computer erbij en daar zet ik eventuele gegevens op.
Lekker makkelijk en dat zit achter een wachtwoord.

Rene

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Problemen met Firefox
« Reactie #9 Gepost op: 2009/06/26, 19:28:08 »
Tip: installeer dan wel in elk geval in Firefox de extensie (add-on) NoScript, en zet NoScript aan, wanneer je die besmette webstek bezoekt...
https://addons.mozilla.org/nl/firefox/search?q=noscript&cat=all

Offline Paloma

  • Lid
Problemen met Firefox
« Reactie #10 Gepost op: 2009/06/27, 13:30:57 »
Bedankt voor de tip.

Rene