Ondersteuning > Internet en draadloos

Disney plus op firefox/kubuntu

(1/2) > >>

ZijneBalorigheid:
Goedemorgen allen,

Hier wordt graag naar Disneyplus gekeken. Echter, ik krijg deze dienst via Firefox op Kubuntu niet meer aan de praat. Zodra ik een film/serie oid wil aanklikken, krijg ik een donker scherm en verder niets.
Aangezien firefox staat ingesteld zoals nodig voor Disneyplus, Digital rights management aan, ben ik naar de klantenservice gaan bellen. Daar kreeg ik het bericht dat sinds recente updates in de Ubuntu-familie het momenteel niet mogelijk is om Disneyplus te streamen op ubuntu. Ook in Chromium werkt de dienst inderdaad niet.

De berichten over disneyplus en linux/ubuntu dateren van 2019/2020 waaronder de melding dat e.e.a vanaf toen naar behoren op linux-systemen werkt. Inmiddels is dat niet meer zo.
Wie kan mij hier iets meer over vertellen? Wie weet iets van naderende updates die het op gaan lossen? Of misschien een andere optie?

Groeten van ZB

erik1984:
Heb je de 'echte' Chrome (niet Chromium) al geprobeerd? Het liefst gebruik ik die zelf ook niet maar gezien die ook de gesloten stukjes van Google bevat wil het soms nog weleens dat DRM gebruikende sites daar beter werken. En anders is er nog (vloeken in de kerk) Microsoft Edge ...   Kan het zelf niet testen want heb geen Disney+.

ZijneBalorigheid:

--- Citaat van: erik1984 op 2022/10/28, 21:31:23 ---Heb je de 'echte' Chrome (niet Chromium) al geprobeerd? Het liefst gebruik ik die zelf ook niet maar gezien die ook de gesloten stukjes van Google bevat wil het soms nog weleens dat DRM gebruikende sites daar beter werken. En anders is er nog (vloeken in de kerk) Microsoft Edge ...   Kan het zelf niet testen want heb geen Disney+.

--- Einde van citaat ---

Ja, die heb ik ook geprobeerd en met hetzelfde resultaat. Misschien zou ik nog eens met de instellingen daarvan kunnen rommelen. Een andere optie is Chrome via Wine draaien maar die laatste krijg ik bij mij niet aan de praat. Bizar blijft gewoon dat e.e.a in principe gewoon op firefox/ubuntu zou moeten werken....

Allard:

--- Citaat van: ZijneBalorigheid op 2022/10/29, 13:16:47 ---
--- Citaat van: erik1984 op 2022/10/28, 21:31:23 ---Heb je de 'echte' Chrome (niet Chromium) al geprobeerd? Het liefst gebruik ik die zelf ook niet maar gezien die ook de gesloten stukjes van Google bevat wil het soms nog weleens dat DRM gebruikende sites daar beter werken. En anders is er nog (vloeken in de kerk) Microsoft Edge ...   Kan het zelf niet testen want heb geen Disney+.

--- Einde van citaat ---

Ja, die heb ik ook geprobeerd en met hetzelfde resultaat. Misschien zou ik nog eens met de instellingen daarvan kunnen rommelen. Een andere optie is Chrome via Wine draaien maar die laatste krijg ik bij mij niet aan de praat. Bizar blijft gewoon dat e.e.a in principe gewoon op firefox/ubuntu zou moeten werken....

--- Einde van citaat ---
Dit kwam ik tegen op het Engelstalige Ubuntu forum.
https://ubuntuforums.org/showthread.php?t=2480384

ZijneBalorigheid:

--- Citaat van: Allard op 2022/10/29, 16:28:14 ---
--- Citaat van: ZijneBalorigheid op 2022/10/29, 13:16:47 ---
--- Citaat van: erik1984 op 2022/10/28, 21:31:23 ---Heb je de 'echte' Chrome (niet Chromium) al geprobeerd? Het liefst gebruik ik die zelf ook niet maar gezien die ook de gesloten stukjes van Google bevat wil het soms nog weleens dat DRM gebruikende sites daar beter werken. En anders is er nog (vloeken in de kerk) Microsoft Edge ...   Kan het zelf niet testen want heb geen Disney+.

--- Einde van citaat ---

Ja, die heb ik ook geprobeerd en met hetzelfde resultaat. Misschien zou ik nog eens met de instellingen daarvan kunnen rommelen. Een andere optie is Chrome via Wine draaien maar die laatste krijg ik bij mij niet aan de praat. Bizar blijft gewoon dat e.e.a in principe gewoon op firefox/ubuntu zou moeten werken....

--- Einde van citaat ---
Dit kwam ik tegen op het Engelstalige Ubuntu forum.
https://ubuntuforums.org/showthread.php?t=2480384

--- Einde van citaat ---

@Allard. Ah daar is de user agent weer. Daar ben ik ook mee aan het prutsen geweest maar ook dat loste het niet op, of ik deed iets verkeerd. (https://linuxconfig.org/how-to-watch-disney-plus-on-linux-with-firefox)
Ik zal eens verder gaan prutsen om te zien of iets over het hoofd heb gezien oid aangezien ik op jouw link lees dat zij het aldaar wel hebben opgelost.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie