Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ATI X1350 Mobile driver  (gelezen 1149 keer)

Offline AE86

  • Lid
ATI X1350 Mobile driver
« Gepost op: 2008/02/11, 08:40:36 »
Ik heb net een kersverse installatie van Gusty Gibbon op mijn laptop gezet maar zit nu met een klein probleempje. Ik krijg de restricted drivers van mijn videokaart niet geinstalleerd. Wanneer ik op enable klik krijg ik de melding: Could not apply changes! Fix broken packages first.
Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen.. heb al wel gezocht hier op het forum maar kon niet echt iets vinden.
Ik wil graag de restricted drivers voor compiz en zodat ik de juiste resolutie kan selecteren

ATI X1350 Mobile driver
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/11, 08:48:47 »
gebroken pakketten kunt ge zo herstellen:
ga naar synaptic (systeem=>beheer>synaptic pakketbeheer), daar staat linksonder "speciale filters", nu komt er in de lijst erboven "gebroken"...als ge daar op klikt zullen rechts uw gebroken pakketten komen te staan, deze even reparen en opnieuw proberen...

draait ge trouwens de engelse versie of de nederlandse maar is nog niet alles tegoei vertaald?

Offline AE86

  • Lid
ATI X1350 Mobile driver
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/11, 08:56:45 »
Engelse versie, wanneer ik doe wat je zegt komen er geen pakketten in de lijst te staan, dus synaptic ziet ze niet als gebroken ofzo??

ATI X1350 Mobile driver
« Reactie #3 Gepost op: 2008/02/11, 09:28:30 »
ga eens naar systeem=>beheer=>softwarebronnen en vink op het eerste tabblad alles aan behalve broncode en onderaan "cd-rom ondersteuning"...(sorry, weet hiervan de engelse termen niet)

doe dan in de terminal:
sudo apt-get update
en:
sudo apt-get upgrade

kijk eens of ge hier geen foutmeldingen krijgt, zoniet, probeer nog eens via restricted driver manager...

Offline AE86

  • Lid
ATI X1350 Mobile driver
« Reactie #4 Gepost op: 2008/02/11, 09:38:37 »
Hell yeah! Het heeft gewerkt! Heel erg bedankt, eindelijk weer scherp en helder beeld.
En dan nu genieten van Ubuntu op m'n nieuwe laptop.. :D