Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: kubuntu scherm hapert, ubuntu zonder probleem  (gelezen 1158 keer)

Offline oemoeta

  • Lid
kubuntu scherm hapert, ubuntu zonder probleem
« Gepost op: 2009/01/23, 11:11:44 »
Ik draai een dual boot windows met daarnaast ubuntu 8.10, later ook de kubuntu 8.10 toegevoegd. In gnome draait alles vrij goed (hoewel de schermeffecten wat lijken te haperen, terwijl dit in 8.04 wel goed lukte), maar in kubuntu flitst er voortdurend vanalles door het scherm. Het lijkt wel of de onderdelen van het onderste paneel steeds een fractie van een seconde geladen worden: ik zie in de onderste helft van het scherm steeds even de omtrek van een aantal rechthoeken van verschillende grootte flitsen, zoals gebeurt wanneer je iets in het menu aanklikt, maar tekort om ook de inhoud van de rechthoek weer te geven.

In de hoop dat iemand iets begrijpt van deze uitleg...? Ik zou denken dat er een probleem is met de videokaart, maar kan dit, aangezien in gnome alles goed lukt?

Offline thieuke

  • Lid
Re: kubuntu scherm hapert, ubuntu zonder probleem
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/23, 11:22:03 »
misschien maken Ubuntu en Kubuntu gebruik van verschillende drivers. Aangezien Gnome en KDE juist op het gebied van erg van elkaar verschillen
Compaq Presario S5190NL, AMD Athlon XP 2.3 Ghz, 1x 320 Gb Seagate Barracuda, 1x 250 Gb Seagate Barracuda, Nvidia GeForce4 chipset, 2x 1Gb DDR 333 MHz,  Nvidia GeForce FX 5500 256 MB DDR, Kubuntu 9.04, KDE 4.2.4.

Re: kubuntu scherm hapert, ubuntu zonder probleem
« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/23, 20:42:37 »
De nvidiadriver 177 werkt niet goed met KDE. nvidia-glx-180 zou dit moeten verhelpen.

Offline oemoeta

  • Lid
Re: kubuntu scherm hapert, ubuntu zonder probleem
« Reactie #3 Gepost op: 2009/01/27, 12:22:56 »
Bedankt voor de tip.

Ik heb nu via Synaptic nvidia-glx-180 toegevoegd, samen met enkele pakketten die ik mee moest installeren. Moet ik die driver dan nog op één of andere manier activeren, of omschakelen of zo? Momenteel merk ik nog geen verschil...

Offline oemoeta

  • Lid
Re: kubuntu scherm hapert, ubuntu zonder probleem
« Reactie #4 Gepost op: 2009/02/02, 15:40:36 »
Dit weekend merkte ik dat kubuntu op een extern beeldscherm (projector) perfect draaide, maw probleem ligt duidelijk aan het scherm van de laptop...

Heeft iemand nog een idee wat ik hiermee moet aanvangen...?