Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: HELP hackers activ., wat is een zeer krachtige, makkelijke firewall?  (gelezen 3602 keer)

Offline reekje

  • Lid
    • http://www.reekje.nl
Beste allemaal  ( Ubuntu 6.10 , nood partiti  maar ook voor alle komende Ubuntu versies.)

s avonds hoor ik steeds schijf activitijd, en vannacht is mijn comp zelfs vast gezet, ik moest met de knop op de compkast afsluiten.

Een kennis die op bezoek was, met Vista comp, zag dat diens muis zonder dat hij iets deed zomaar naar bepaalde bestanden op diens comp ging!
Bewijs dat er een hacker op diens komp zat via mijn adsl modum/router!
Mijn adres is dus bij die hacker bekend, hoe kan ik me zelf tegen die hacker beschermen.

Hoe bescherm ik me tegende volgende hackers tools?
De inbreek  ip adres steel mogelijkheden die limeware inzich heeft.
Automatiche paswoord krakers.
Amdere hackers tools
Zelf ben ik niet met die tools bezig, ik wil alleen weten hoe ik me kan beschermen er tegen .

O.k. een goed pasword en een firewal, maar WELKE?

Een beetje wanhopige reekje

steven

  • Gast
HELP hackers activ., wat is een zeer krachtige, makkelijke firewall?
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/15, 08:34:50 »
Het wachtwoord van de router veranderen is het eerste wat ik zou doen.
En als firewall lijkt firestarter een goede.
Maar misschien zijn er betere firewalls.
Misschien heb je wat aan onderstaande link.
https://wiki.ubuntu.com/NederlandstaligeDocumentatie/NlInternetBeveiliging

Offline SWAT

  • Administrator
HELP hackers activ., wat is een zeer krachtige, makkelijke firewall?
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/15, 08:38:17 »
Firewall: Firestarter
Password: > 8 tekens, grote en kleine letters, cijfers en speciale tekens

Offline reekje

  • Lid
    • http://www.reekje.nl
HELP hackers activ., wat is een zeer krachtige, makkelijke firewall?
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/15, 08:40:09 »
Citaat van: steven
Het wachtwoord van de router veranderen is het eerste wat ik zou doen.
En als firewall lijkt firestarter een goede.
Maar misschien zijn er betere firewalls.
Misschien heb je wat aan onderstaande link.
https://wiki.ubuntu.com/NederlandstaligeDocumentatie/NlInternetBeveiliging
de router kan iik niet meer in komen, ik ben dor de verhuizing, de papieren van dat ding kwijt, en daar stond het wachtwoord ok in, mijn compmannetje heeft het ook niet meer.
en je kan er alleen met internet explorer in.
geld om een andere te kopen, kan ik niet zo snel over beschikken.

over een menut of tien, doe ik de comp uit en vanavond zie ik wel of er nog meer suggesties komen, en anders installeer ik firestarter, vanavond ga ik ok de lijk bekijken.

dankje voor de snelle reactie

reekje

steven

  • Gast
HELP hackers activ., wat is een zeer krachtige, makkelijke firewall?
« Reactie #4 Gepost op: 2007/10/15, 08:44:35 »
@reekje
Mijn router kan ik gewoon resetten en opnieuw instellen(als je het wachtwoord niet meer weet)
Door het resetten van de router krijgt de router zijn fabrieksinstellingen terug.
Deze instellingen kan je je op internet of bij de fabrikant bekijken.
Er zit vermoedelijk een klein knopje op je router om te resetten

Offline DarkStar

  • Lid
    • Mijn persoonlijke website
HELP hackers activ., wat is een zeer krachtige, makkelijke firewall?
« Reactie #5 Gepost op: 2007/10/15, 08:51:12 »
Hint één: verbreek de verbinding tussen je modem en je router, zodat 'ie al niet meer op je router of je PC's kan en ga dan rustig zoeken naar een oplossing. Probeer er ook voor te zorgen dat je een nieuw IP adres krijgt op je ADSL modem, dat maakt het voor die hacker toch iets moeilijker.
Download de zaken die je nodig hebt op een andere locatie (bij een vriend, openbare PC,...) zolang je internetverbinding maar afgesloten blijft. Pas NA het installeren van een firewall en een degelijke reset op je router zou ik terug online proberen te gaan, op voorwaarde dat je je router nog gereset krijgt natuurlijk...
En gebruik een sterk paswoord vb: 85g48K78D463j, geen kat die het zal vinden! Gewoon voor jezelf zorgen dat je het kan onthouden!

EDIT @Steven: mijn router heeft ook een reset knop maar daarmee kan ik niet het paswoord resetten hoor!

EDIT2: geef misschien even het merk en type router door, dan wil ik ook wel even zoeken ;)

° Bezoek mijn blog Digital (in)Sanity °

steven

  • Gast
HELP hackers activ., wat is een zeer krachtige, makkelijke firewall?
« Reactie #6 Gepost op: 2007/10/15, 09:34:30 »
@DarkStar

Ik heb geen adsl modum/router ineen maar een losse router (ik heb kabel)
Misschien dat het daar aan ligt.
Als je reset bij mijn router kan ik weer een nieuwe gebruikersnaam en wachtwoord instellen.
Erg handig als je het wachtwoord vergeten bent.

HELP hackers activ., wat is een zeer krachtige, makkelijke firewall?
« Reactie #7 Gepost op: 2007/10/15, 09:35:44 »
Als je na een reset weer op de router kan komen, vergeet dan niet te kijken of de firewall die in de router is ingebouwd geactiveerd is. Volgens mij hoef je dan geeneens een firewall op je pc te installeren. Misschien dat je de firmware van de router ook nog kan updaten.

vervolgens kan je hier testen of je firewall werkt:

https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2

Maar ik ben geen hacker... dus ik kan me voorstellen dat het mogelijk is dat een hacker programmatuur op je computer heeft geïnstalleerd die automatisch contact zoekt met de hacker.. in dat geval heb je misschien niet zoveel aan de firewall in de router..  maar kwaad kan ie in ieder geval niet! Ik geloof trouwens dat ik een schone installatie zou uitvoeren op mijn pc als er een hacker volledige toegang gehad zou hebben. Of dat nuttig is weet ik niet, maar het zou me een beter gevoel geven.

Offline Soul-Sing

  • Lid
HELP hackers activ., wat is een zeer krachtige, makkelijke firewall?
« Reactie #8 Gepost op: 2007/10/15, 11:18:04 »
idd wanneer een systeem open is geweest, en de hacker zijn sporen goed heeft gewist, kun je beter een herinstallatie doen.

Offline DarkStar

  • Lid
    • Mijn persoonlijke website
HELP hackers activ., wat is een zeer krachtige, makkelijke firewall?
« Reactie #9 Gepost op: 2007/10/15, 11:20:50 »
@Steven: nee hoor, ik heb ook kabel en een losse router, maar ik kan niet hardwarematig het paswoord resetten (toch niet dat ik weet). Via de software kan het natuurlijk wel maar dan moet je natuurlijk wel het paswoord al kennen :)

@Tommie: dat voorstel van die schone install lijkt me ook zo slecht nog niet!

° Bezoek mijn blog Digital (in)Sanity °

HELP hackers activ., wat is een zeer krachtige, makkelijke firewall?
« Reactie #10 Gepost op: 2007/10/15, 12:05:16 »
Alle merken modems en routers die je kan kopen in de winkel hebben een reset knop.

Nu heeft die resetknop 2 functie's
1e Kort indrukken om het apparaat een softreset te geven waardoor hij opnieuw opstart en weer aan het werk kan.
Zelfde effect als even uit- en weer aanzetten.

2e Een harde reset door de knop lang in te drukken ( 30sec) door de fabrieksinstellingen terug te zetten.
Hierdoor is alles weg inclusief het wachtwoord.

Die 30 sec kan zijn terwijl het apparaat aanstaat, of je moet de reset knop ingedrukt houden terwijl je het apparaat aanzet.

Wat me wel bevreemd is dat de hacker bij  reekje  op zijn computer kon komen, want dit houd in dat je poorten open heb gezet in de firewall van je modem of router.

Iets anders wat aan de hand kan zijn is dat je een Alcatel speedtouch hebt.
Resentelijk is ontdekt dat je door een fout in de software heel makkelijk in het apparaat kan komen via het internet en dan alles naar je hand kan zetten...........

Ook een zwaar wachtwoord helpt niet hiertegen.


Wat ik ook maf vind is dat een bezoeker bij jouw thuis direct meemaakten dat zijn pc werd overgenomen van buitenaf.
Of die pc zit vol met rootkids of spyware, of alle beveiligingen zijn uitgezet.
Het vergt namelijk nogal wat actie om dit zomaar uit te voeren en dit kan je niet ff snel doen binnen een paar minuten.

aaaaaaaaah ik zie het al Vista :P

gni
:D
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline reekje

  • Lid
    • http://www.reekje.nl
HELP hackers activ., wat is een zeer krachtige, makkelijke firewall?
« Reactie #11 Gepost op: 2007/10/15, 19:10:51 »
Citaat van: Gandyman
Alle merken modems en routers die je kan kopen in de winkel hebben een reset knop.

Nu heeft die resetknop 2 functie's
1e Kort indrukken om het apparaat een softreset te geven waardoor hij opnieuw opstart en weer aan het werk kan.
Zelfde effect als even uit- en weer aanzetten.

2e Een harde reset door de knop lang in te drukken ( 30sec) door de fabrieksinstellingen terug te zetten.
Hierdoor is alles weg inclusief het wachtwoord.

Die 30 sec kan zijn terwijl het apparaat aanstaat, of je moet de reset knop ingedrukt houden terwijl je het apparaat aanzet.

Wat me wel bevreemd is dat de hacker bij  reekje  op zijn computer kon komen, want dit houd in dat je poorten open heb gezet in de firewall van je modem of router.

Iets anders wat aan de hand kan zijn is dat je een Alcatel speedtouch hebt.
Resentelijk is ontdekt dat je door een fout in de software heel makkelijk in het apparaat kan komen via het internet en dan alles naar je hand kan zetten...........

Ook een zwaar wachtwoord helpt niet hiertegen.


Wat ik ook maf vind is dat een bezoeker bij jouw thuis direct meemaakten dat zijn pc werd overgenomen van buitenaf.
Of die pc zit vol met rootkids of spyware, of alle beveiligingen zijn uitgezet.
Het vergt namelijk nogal wat actie om dit zomaar uit te voeren en dit kan je niet ff snel doen binnen een paar minuten.

aaaaaaaaah ik zie het al Vista :P

gni
:D
"of die pc zit vol roodkits en pyware", Dat kan heel goed, Hij shat veel, zit op spelletjes sites, en het kan best dat hij van een aantal proggramma's een krack draait.
Dus daar kan best een naarhuisbel progje inhebben gezeten.
IK ga zo wel effe kijiken naar mijn modumrouter, wat het vooreen is. het is een:Planet    ergens in een hoekje met kleine letters: ADE-4300
ADSL2/2+vpn firewallrouter met vier ingangen.

Ik had een alcatel bij mijn adsl, toen van hccnet, nu van sx4all, en deze planit modum vpn firewall  heb ik van mijn comp mannetje, maar die kan ik niet vragen, die kost geld, en daar kan ik nu niet zo makkelijk over beschikken.
hij heeft toen de speciale instellingen vor de isp ingesteld, daar voor moest hij meerdere keren bellen omdat hij die niet zomaar kreeg, deze modum+ werd namelijk officeel niet ondersteunt. dus ik kan hem niet resetten, dan ben ik ok die instellingen kwijt, en dan kan ik helemaal het www niet meer op. verder heeft hij hem op de fabrieksinstellingen laten staan herinner ik me.
er zit een gaatje in waar reset bij staat.
Maar ik ga heel binnenkort inderdaad een nieuwe instal doen, namelijk Ubuntu 7.10.
Hij (die kennis) blijft liever bij die krakke Vista, waarschijnlijk een illegale.
Gelukkig doe ik geen bankzaken met deze pc, die doet mijn moeder op een ander adres met een ander ip adres.
Ook heb ik niet bepaald privety gevoelige zaken op deze pc.
mijn e mail beheer ik online, gmail en ik heb ook nog een live account, als ervenis van mijn windows tijd, die gebruik ik eigenlijk alleen voor mijn contacten van msn, waar ik nu nog niet mee kan shatten maar dan mail ik ze maar.
Ik instal iever een software matige firewall,en dan wel een hele stevige.

Ik wil zo te werk gaan:
na de party nieuwe versie binnen halen, bittorent 3 dagen open. ondertussen alles bacluppen
Isotje branden. live en de alternate cd.
Daarna nieuwe instal, op nieuwe partiti, zonder internet er in,
fierwall  opzetteninet er in reboten en klaar hopelijk of moet het anders.
die hacker kan bij mij alleen mijn huisadres vinden, en verder muziek open muziek stelen.
en wat huishoudelijke notities.

Inmiddels gedaan wat ik zo snel ff kon doen, file starter instaleren.
ook alletesten gedaan opgenoemde site.
alleen filescharing stond open, de rest sond op trech, of zo iets..
en dat klopt er staan een paar torrentjes open.

reekje

HELP hackers activ., wat is een zeer krachtige, makkelijke firewall?
« Reactie #12 Gepost op: 2007/10/15, 23:59:37 »
Kijk als er geen poorten open staan kan er ook nooit iemand naar binnen komen.
Dus al je paniek is dan voor nix geweest.

Of je moet apache en weet ik veel wat voor server spul geinstalleerd hebben waardoor poorten open staan.
Dan loop je idd kans dat er iemand bij je binnen komt.

nochthans weer geen paniek vermits je een sterk ww erin hebt zitten zowel voor User als voor root.

Duszzzzzzzzzzz ???

Nix aan de hand.

wbt je modem-router word iets lastiger, mja wie neemt nou zo'n provider ????

Mijn provider werkt alvolgt.
Je zet je modem aan. ( alles op automatisch )
Je zet je pc aan.
Klaar

geen gehannes en flauwekul. :P
 
:D
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline reekje

  • Lid
    • http://www.reekje.nl
HELP hackers activ., wat is een zeer krachtige, makkelijke firewall?
« Reactie #13 Gepost op: 2007/10/16, 00:18:46 »
Citaat van: Gandyman
Kijk als er geen poorten open staan kan er ook nooit iemand naar binnen komen.
Dus al je paniek is dan voor nix geweest.

Of je moet apache en weet ik veel wat voor server spul geinstalleerd hebben waardoor poorten open staan.
Dan loop je idd kans dat er iemand bij je binnen komt.

nochthans weer geen paniek vermits je een sterk ww erin hebt zitten zowel voor User als voor root.

Duszzzzzzzzzzz ???

Nix aan de hand.

wbt je modem-router word iets lastiger, mja wie neemt nou zo'n provider ????

Mijn provider werkt alvolgt.
Je zet je modem aan. ( alles op automatisch )
Je zet je pc aan.
Klaar

geen gehannes en flauwekul. :P
 
:D
dat gehannes komt omdat mijn acatel stuk ging en ik een meerder pc modum router wilde, en mijn comp mannetje had alleen deze, pfffff.
er staat een ding open, wand de stie gaf wel waarschuwing, van: internet kan bij sommige en of al je bestanden, ik weet vrijzeker dat het een openstaande bittorent is, wand toen ik op filescharing gin controleren gaf die inderdaad aan dat de eerste van boven open stond, de anderen stonden op iets dat als goed er uitzag.

reekje

HELP hackers activ., wat is een zeer krachtige, makkelijke firewall?
« Reactie #14 Gepost op: 2007/10/16, 02:26:28 »
Als je bij mijn grote vriend Steve Gibson de poorten scant : http://www.grc.com/x/ne.dll?rh1dkyd2
en er staat een poort open (bittorent) wil dit nog niet zeggen dat een hacker toegang tot je pc krijgt.

hij kan welliswaar in die map met bestanden maar hij kan verder niets doen om uit die map op je root te komen.

Anders word het wanneer bittorent vele poorten opent op je pc, wat een bekend verschijnsel is bij een aantal p-2-p proggie's.
Dan kan het link worden als je ook nog eens diverse mappen geshared hebt.

Als het goed is heb je dit apparaat ?
PLANET ADSL 2/2+ VPN Firewall Router, ADE-4300


Kan de user manual niet downloaden atm link ligt plat:
http://www.devicemanuals.com/downloadguide.php?guide=TlRjNE1UVT

Maagoe
Lijkt me toch maf dat dit zoveel probs geeft ???
je zit bij xs4all
Je hebt den brief waar je gebruikersnaam en wachtwoord instaat.
Dus moet het mogelijk zijn om alles weer goed in te stellen.
Want wat als je een ander merk modem koopt ???

nagoed
we wachten af.

:D
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
HELP hackers activ., wat is een zeer krachtige, makkelijke firewall?
« Reactie #15 Gepost op: 2007/10/16, 03:17:19 »
Citaat van: reekje
er staat een ding open, wand de stie gaf wel waarschuwing, van: internet kan bij sommige en of al je bestanden, ik weet vrijzeker dat het een openstaande bittorent is, wand toen ik op filescharing gin controleren gaf die inderdaad aan dat de eerste van boven open stond, de anderen stonden op iets dat als goed er uitzag.

reekje
Dan ben ik wel benieuwd welke poorten er bij jou open staan en welke services daarachter zitten. Ik ben ook wel benieuwd hoe hij zo precies kan zien dat hij vanaf internet bij je bestanden kan. Dat een poort een reactie geeft wil nog niet zeggen dat die wagenwijd open staat en dat je ook echt overal bij kan.

In de meeste gevallen is die site overdreven wat waarschuwingen betreft, kijk maar eens naar de screenshot die ik net gemaakt heb:
http://imagebin.ca/img/gLtxwhW.png

Er staat met grote rode letters boven de resultaten "FAILED"... Terwijl alle poorten dicht zitten!
Lekker nuttig dus: een gesloten poort is niet te bereiken vanaf het internet, maar toch vind de heer Gibson het nodig om mij angst aan te jagen...

Lekker boeiend dus wat hij zegt, ik hecht er in ieder geval niet zoveel waarde aan. Het is een handige site om te kijken of je computer van buitenaf te bereiken is, maar je moet zelf op zoek gaan naar wat de resultaten ECHT betekenen. Kijk dus welke poorten er open staan, en welke service daarachter zit. Denk je dat het niet wenselijk is dat die service bereikbaar is of dat die service draait, dan moet je actie ondernemen. Stel je computer of router beter in en het probleem is opgelost. Heb je bepaald dat het juist WEL goed is dat die poort bereikbaar is, dan moet je natuurlijk niets doen.

Offline reekje

  • Lid
    • http://www.reekje.nl
HELP hackers activ., wat is een zeer krachtige, makkelijke firewall?
« Reactie #16 Gepost op: 2007/10/16, 15:35:58 »
Hoe onder zoek ik dan welke poorten open staan?
De poort scanner die de eerste x duidzen poorten scant, die van die site had ze allemaal op groen staan, dat betekend dat ze reageren maar niet openstaan.
Ik kan de screenscjot niet berijken, de server geeft een melding: "Sorry, you can't do that from here."
Ik heb het standaard bittorent proggramma in gebruik.
De torrent map staat op mijn boereublad.
Als het goed is staat dus alleen die port open, maar hoe weet ik watm serverses? zijn, die achter een bepaalde poort zitten?

reekje

Offline reekje

  • Lid
    • http://www.reekje.nl
HELP hackers activ., wat is een zeer krachtige, makkelijke firewall?
« Reactie #17 Gepost op: 2007/10/16, 15:40:23 »
Citaat van: Gandyman
Als je bij mijn grote vriend Steve Gibson de poorten scant : http://www.grc.com/x/ne.dll?rh1dkyd2
en er staat een poort open (bittorent) wil dit nog niet zeggen dat een hacker toegang tot je pc krijgt.

hij kan welliswaar in die map met bestanden maar hij kan verder niets doen om uit die map op je root te komen.

Anders word het wanneer bittorent vele poorten opent op je pc, wat een bekend verschijnsel is bij een aantal p-2-p proggie's.
Dan kan het link worden als je ook nog eens diverse mappen geshared hebt.

Als het goed is heb je dit apparaat ?
PLANET ADSL 2/2+ VPN Firewall Router, ADE-4300
http://www.planet.com.tw/product/pic/000318.jpg

Kan de user manual niet downloaden atm link ligt plat:
http://www.devicemanuals.com/downloadguide.php?guide=TlRjNE1UVT

Maagoe
Lijkt me toch maf dat dit zoveel probs geeft ???
je zit bij xs4all
Je hebt den brief waar je gebruikersnaam en wachtwoord instaat.
Dus moet het mogelijk zijn om alles weer goed in te stellen.
Want wat als je een ander merk modem koopt ???

nagoed
we wachten af.

:D
en dat is inderdaad mijn modum router!
standaard gegevens heb ik wel ergens en anders kan ik ze wel opvragen. moet wel een mailtje worden wand de telefoon is vortdurend een lange wachtrij.
maar deze heeft een instelling, die daar niet bij staat die mijn comp mannetje met moeite bij de hulpdesc heeft losgekregen, omdat deze modum router niet dor die hulpdesc wordt ondersteunt, en ik ben de notities die mijnt comp mannetje heeft gegeven kwijt, door een draak van een verhuiizing.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
HELP hackers activ., wat is een zeer krachtige, makkelijke firewall?
« Reactie #18 Gepost op: 2007/10/16, 15:41:18 »
Screenshot:
http://imagebin.ca/view/gLtxwhW.html

Staat een poort op stealth (groen) dan is het goed. Staat het op closed (blauw) dan is het ook goed.
Is de poort open, dan moet je kijken welke service achter die poort zit.