Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Printen pdf bestand  (gelezen 1091 keer)

Offline petereul

  • Lid
Printen pdf bestand
« Gepost op: 2014/05/12, 16:57:03 »
Ik heb Ubuntu 12.04 server en deze server doet ook dienst als printerserver. Ik kan vanaf elke pc printen behalve pdf bestanden.
Wie weet raad

Re: Printen pdf bestand
« Reactie #1 Gepost op: 2014/05/12, 18:30:46 »
Peter,

Voor zover mij bekend kan elke programma printen naar bestand (PDF of PS).
Mocht er een uitzondering zijn, dan heb je nog het cups-pdf pakket om te installeren,

Maar hoe je draai of keer, de print opdracht blijf local en gaat echt niet via die Print-Server.

CUPS-PDF installeren op je Print-Server installeren zodat de PDF-bestanden op de Print-Server blijven, dat weet ik niet of het gaat werken.

MvG,
MauRice
Registered Linux user: 473556

Offline petereul

  • Lid
Re: Printen pdf bestand
« Reactie #2 Gepost op: 2014/05/13, 10:43:05 »
Als ik de printer rechtstreeks op de windows pc aan sluit print hij wel PDF. Ubuntu print ook pdf en het lijkt er op dat er op bij het verzenden van de windows pc naar ubuntu server iets fout gaat. De print opdracht wordt niet door ubuntu ontvangen. De opdracht is namelijk ook niet terug te vinden in de Cups opdrachten
 

Re: Printen pdf bestand
« Reactie #3 Gepost op: 2014/05/18, 09:40:47 »
Als ik de printer rechtstreeks op de windows pc aan sluit print hij wel PDF. Ubuntu print ook pdf en het lijkt er op dat er op bij het verzenden van de windows pc naar ubuntu server iets fout gaat. De print opdracht wordt niet door ubuntu ontvangen. De opdracht is namelijk ook niet terug te vinden in de Cups opdrachten
Sorry voor de late reactie Peter,

Ik denk dat ik je vraag verkeerd heb begrepen.
Het niet dat je naar een PDF-bestand wil printen op de Print-Server.
Maar een PDF-bestand wilt afdrukken op een printer aan de Print-Server.

Controlleer of je eender wat kan afdrukken op een printer aan de Print-Server.
Lukt dat ook niet. dan zit er iets fout in de configuratie bestanden op de Print-Server.
Maw:
Controlleer of het bestand /etc/cups/cupsd.conf op de Print-Server juist is voor remote printen.
Poort 631 die niet open staat (firewall)
MvG,
MauRice
Registered Linux user: 473556

Offline petereul

  • Lid
Re: Printen pdf bestand
« Reactie #4 Gepost op: 2014/05/21, 12:29:15 »
Nadat ik ubunutu 14.04 heb geinstalleerd is eht probleem opgelost.