Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Probleem met firefox 3 beta en het multimediaal maken van Ubuntu.  (gelezen 1119 keer)

DarkEra

  • Gast
Goed, ik heb al eens eerder aangegeven in de offtopic thread "Ubuntu 8.04 Hardy Heron nieuws" dat ik problemen ondervond met Firefox 3 Beta 5 en dat ik deze via Synaptic dus compleet verwijderd had. Daarna dus Firefox 2 geinstalleerd. Toen ik een e-mail binnen kreeg met een link naar een muziek forum waar ik bij zit en hier op klikte bleek tot mijn verbazing dat Firefox 3 zich opende in plaats van Firefox 2.

Nu is mij opgevallen, nadat ik Ubuntu Studio 8.04 had geinstalleerd en deze 100% multimediaal probeerde te maken met de beschrijving van Pjotr's website dat als je dus mozilla-mplayer installeerd via Synaptic, hij ook weer Firefox 3 terug erop zet.

Worden we nu ineens verplicht om deze erbij te nemen? Dus we zitten hier met twee versies van Firefox te kijken.
Ik wilde FF 3 beta 5 er toch af hebben omdat deze dus om de haverklap vastloopt. Maar als je deze wil verwijderen gooit die ook mozilla-mplayer er weer af.

Vreemd geval vind ik dit. Iemand misschien een antwoord?

Met vriendelijke groet,

Dark Era

DarkEra

  • Gast
Probleem met firefox 3 beta en het multimediaal maken van Ubuntu.
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/26, 20:30:23 »
Euhhmm... Iemand????

Offline Mij

  • Lid
Probleem met firefox 3 beta en het multimediaal maken van Ubuntu.
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/27, 17:10:24 »
Citaat van: DarkEra
Euhhmm... Iemand????
firefox3 is inderdaad de standaard versie. bij mplayer heeft ie als afhankelijkheid firefox en dus wordt het firefox3. Het is een minpuntje in het systeem. Je kan het wel installeren zonder firefox3: deb downloaden, afhankelijkheid verwijderen en handmatig installeren.

Offline Bertel

  • Lid
Probleem met firefox 3 beta en het multimediaal maken van Ubuntu.
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/27, 17:52:59 »
Doan,
ik heb de mplayer nog niet geinstalleerd. Wacht hiermee tot ik de noodzaak tegenkom. Misschien is dat ook een mogelijkheid.


Wat is vrije software?

Offline dude

  • Lid
Probleem met firefox 3 beta en het multimediaal maken van Ubuntu.
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/27, 19:09:59 »
Citaat
Firefox 3 zich opende in plaats van Firefox 2.
Kun je Firefox 2 überhaupt wel openen??? Bij mij is dat namelijk niet het geval.

Ik heb geen idee of we hetzelfde probleem hebben, daarom heb ik een nieuwe posting gedaan (http://forum.ubuntu-nl.org/message/241303 )

Speedboy

  • Gast
Probleem met firefox 3 beta en het multimediaal maken van Ubuntu.
« Reactie #5 Gepost op: 2008/04/27, 22:50:13 »
Hoe heb je Firefox 2 geinstalleerd?  Want het kan zijn dat je die gewoon nog als standaard moet aanstellen.  Dat wordt normaal gezien de eerste keer als je Firefox opstart gevraagd of je dat wil.  Je kan dat ook altijd gewoon doen in de Firefox instellingen.  Ik gebruik een engelse Firefox dus ik ken de juiste namen niet, maar met mij is dat preferences > Advanced > system defaults > check now.

*edit*
Je kan dat in ubuntu zelf ook instellen "Systeem > Voorkeuren > standaardtoepassingen" daar staat de standaardbrowser ingesteld die je gebruikt.