Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Waar staan de instellingenbestanden van PulseAudio?  (gelezen 372 keer)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Waar staan de instellingenbestanden van PulseAudio?
« Gepost op: 2012/08/27, 09:46:45 »
Iemand wiens computer ik in beheer heb, heeft met z'n vurige tengels de geluidinstellingen grondig en ingrijpend verziekt.  :evil:

Het liefste zou ik dus de verborgen instellingenbestanden van PulseAudio in zijn persoonlijke map, geheel wissen, waardoor er een schone lei ontstaat. Volgens mij zou het de inhoud van het submapje .pulse kunnen zijn, maar dat weet ik niet zeker. Wie weet het wel?

Voor de volledigheid: het gaat om Xubuntu 12.04.

Re: Waar staan de instellingenbestanden van PulseAudio?
« Reactie #1 Gepost op: 2012/08/27, 10:43:19 »
Dit haal ik uit de manpage van pulseaudio:

Files
~/.pulse/daemon.conf, /etc/pulse/daemon.conf: configuration settings for the PulseAudio daemon. If the version in the user's home directory does not exist the global configuration file is loaded. See pulse-daemon.conf(5) for more information.

~/.pulse/default.pa, /etc/pulse/default.pa: the default configuration script to execute when the PulseAudio daemon is started. If the version in the user's home directory does not exist the global configuration script is loaded. See default.pa(5) for more information.

~/.pulse/client.conf, /etc/pulse/client.conf: configuration settings for PulseAudio client applications. If the version in the user's home directory does not exist the global configuration file is loaded. See pulse-client.conf(5) for more information.

Dus de map .pulse lijkt inderdaad voor pulseaudio te zijn. Je kan deze map natuurlijk ook hernoemen, dat zou hetzelfde effect moeten hebben als verwijderen maar je kunt dan nog terug.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Waar staan de instellingenbestanden van PulseAudio?
« Reactie #2 Gepost op: 2012/08/27, 10:54:17 »
Dat ga ik eens proberen. Bedankt!  :)