Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [rhymthbox] geïmporteerde bestanden uit bibliotheek halen  (gelezen 1077 keer)

[rhymthbox] geïmporteerde bestanden uit bibliotheek halen
« Gepost op: 2012/09/17, 19:45:17 »
Hallo, hoe haal ik de  geïmporteerde bestanden terug uit de bibliotheek?
Alvast bedankt!

Re: [rhymthbox] geïmporteerde bestanden uit bibliotheek halen
« Reactie #1 Gepost op: 2012/09/17, 20:24:12 »
Wat bedoel je precies?

Re: [rhymthbox] geïmporteerde bestanden uit bibliotheek halen
« Reactie #2 Gepost op: 2012/09/18, 15:47:02 »
Gewoon? De bibliotheek leegmaken zeg maar, ik wil alles resetten. Snap je?

Offline wowo

  • Lid
Re: [rhymthbox] geïmporteerde bestanden uit bibliotheek halen
« Reactie #3 Gepost op: 2012/09/18, 16:51:51 »
Zelf gebruik ik geen Rhythmbox meer maar volgens mij kon het oa op de volgende methode.
Selekteer alle muziek en kies voor verwijder. Kies geen : verwijder naar prullenbak want dan wordt alle muziek verwijderd (en die ben je "definitief" kwijt als je de prullenbak leegt).
Wat ook kan:
Ga naar persoonlijke map en maak de verborgen mappen zichbaar doo ctrl+H
Ga naar .local > share > rhytmbox en verwijder de inhoud.
Zorg er wel voor dat het pad naar je muziek goed staat want Rhythmbox begint gelijk te indexeren.

Het kan natuurlijk geen kwaad om alvorens een dusdanige bewerking te doen, allereerst te zorgen voor een goede backup.
Desktop Ubuntu 20.04 LTS en 22.04 LTS

Re: [rhymthbox] geïmporteerde bestanden uit bibliotheek halen
« Reactie #4 Gepost op: 2012/09/18, 19:40:39 »
Eindelijk gelukt! Bedankt. Welke gebruik jij nu dan?

Offline wowo

  • Lid
Re: [rhymthbox] geïmporteerde bestanden uit bibliotheek halen
« Reactie #5 Gepost op: 2012/09/18, 22:29:12 »
Ik gebruik meerdere:
- voor op laptops en desktop's meestal Clementine maar ook webbased Subsonic. De subsonic muziekserver is geïnstalleerd op mijn NAS. Voor het afspelen van enkelvoudige files gebruik ik Audacious.
- voor mobiele telefoon een Subsonic android app maar de mobiele telefoon wordt ook als afstandsbediening gebruikt voor mijn Squeezebox apparaten (Touch; Classic en Radio)
- voor mijn geluidsinstallatie Logitech Media Server (LMS) die geïnstalleerd is op mijn NAS. Als hardware heb ik Squeezebox Touch en Classic. Als "standalone" installatie de Squeezebox Radio.

Voor laptops en desktops zijn er veel muziekspelers met bibliotheek functie (zie softwarecentrum) maar mij beviel Clementine op mijn hardware het beste.
Desktop Ubuntu 20.04 LTS en 22.04 LTS