Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: USB-stick openen  (gelezen 2464 keer)

Offline Tirza

  • Lid
USB-stick openen
« Gepost op: 2016/04/12, 20:26:58 »
Ik ben nieuw met Ubuntu en ik word he-le-maal gek. Hoe open je in vredesnaam een simpele USB-stick?

Re: USB-stick openen
« Reactie #1 Gepost op: 2016/04/12, 20:45:55 »
Inpluggen. Als het goed is opent de bestandsbeheerder dan vanzelf.

Welke versie Ubuntu heb je?
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: USB-stick openen
« Reactie #2 Gepost op: 2016/04/12, 23:01:49 »
Ik ben nieuw met Ubuntu en ik word he-le-maal gek.
Dat is snel!  :)

Hoe open je in vredesnaam een simpele USB-stick?
Als het antwoord van heer Feestkonijn niet werkt kun je ook proberen een bestandsbeheerder te openen. Ergens linksboven zal je dan de naam van de usb-stick zien. Als dat niet zo is kan het zijn dat die stick foutief is ontkoppeld of uit een pc is gehaald terwijl er data werden overgestuurd. In dat geval terugstoppen in eerdere pc en proberen het ding netjes af te koppelen (of te unmounten).

Offline jan11000

  • Lid
Re: USB-stick openen
« Reactie #3 Gepost op: 2016/04/13, 05:30:49 »
Of eerst met een programma formatteren, nl "disks" of "schijven of "schijf", deze wel eerst installeren.

Re: USB-stick openen
« Reactie #4 Gepost op: 2016/04/13, 09:44:08 »
Als het antwoord van heer Feestkonijn niet werkt kun je ook proberen een bestandsbeheerder te openen. Ergens linksboven zal je dan de naam van de usb-stick zien.

De reden waarom ik vroeg naar de versie ubuntu.  =D 14 heeft toch een andere bestandsbeheerder dan 12? Of zit ik daarmee fout?

Als dat niet zo is kan het zijn dat die stick foutief is ontkoppeld of uit een pc is gehaald terwijl er data werden overgestuurd. In dat geval terugstoppen in eerdere pc en proberen het ding netjes af te koppelen (of te unmounten).

"Ontkoppelen? Wat is dat?" Nog geen 10% van de mensen die ik ken doet dat.  ^-^
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: USB-stick openen
« Reactie #5 Gepost op: 2016/04/13, 12:13:03 »
En het werkt ook niet altijd.... :rolleyes:
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline Tirza

  • Lid
Re: USB-stick openen
« Reactie #6 Gepost op: 2016/04/13, 12:29:06 »
Als dat niet zo is kan het zijn dat die stick foutief is ontkoppeld of uit een pc is gehaald terwijl er data werden overgestuurd. In dat geval terugstoppen in eerdere pc en proberen het ding netjes af te koppelen (of te unmounten).

Bingo. Hartelijk dank!

En inderdaad: ik was snel met gek worden. Maar kan er gewoon niet tegen als iets niet werkt. ;-)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: USB-stick openen
« Reactie #7 Gepost op: 2016/04/13, 12:43:55 »
Computers zijn inderdaad slecht voor de bloeddruk.... Mede daarom ben ik overgestapt op Linux.  =D

youpie123

  • Gast
Re: USB-stick openen
« Reactie #8 Gepost op: 2016/04/13, 13:18:36 »
En inderdaad: ik was snel met gek worden. Maar kan er gewoon niet tegen als iets niet werkt. ;-)
Maar goed dat je over bent op Linux dan  ^-^

Re: USB-stick openen
« Reactie #9 Gepost op: 2016/04/13, 16:57:16 »
De reden waarom ik vroeg naar de versie ubuntu.  =D 14 heeft toch een andere bestandsbeheerder dan 12? Of zit ik daarmee fout?
Volgens mij gebruiken beide versies Nautilus toch? Maar ik ben een Xubuntu-gebruiker...

"Ontkoppelen? Wat is dat?" Nog geen 10% van de mensen die ik ken doet dat.  ^-^
Ik systematisch, kwestie van schoon werken en geen data willen verliezen. Beter te veel voorzorgsmaatregelen dan te weinig.

Re: USB-stick openen
« Reactie #10 Gepost op: 2016/04/14, 13:50:27 »
Ik ontkoppel ook altijd hoor Paul. =D Sindsdien heeft het me geen enkele usb meer gekost en de oudste hier in huis zit al aan de 10 jaar levensduur (256MB, toen de grootst mogelijke).
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore