Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Simpele installatiehandleidingen met plaatjes  (gelezen 2502 keer)

Offline TopGear

  • Forumteam
Simpele installatiehandleidingen met plaatjes
« Gepost op: 2014/01/28, 12:14:09 »
Aangezien er weer een nieuwe LTS aan zit te komen, vond ik het wel eens tijd om een duidelijke handleiding - in het Nederlands - met plaatjes te maken voor de installatie van *buntu. Vooralsnog zijn daar alleen Ubuntu en Xubuntu, het partitioneren en de mini-iso installatie vertegenwoordigd. Wat denken jullie ervan? Ik zit nog wat in dubio wat betreft de afbeeldingen. Ik heb het gevoel dat ze teveel ruimte in zullen nemen als ik ze onder de stappen zelf zet, maar aan de andere kant is het ook weer wat duidelijker...

Enfin, hier issie te vinden: https://sites.google.com/site/ubynlinfo/installaties

Re: Simpele installatiehandleidingen met plaatjes
« Reactie #1 Gepost op: 2014/01/29, 20:32:11 »
Nog een tip:
Maak eens een video van een installatie ! Soms zegt één video meer dan duizend woorden (en plaatjes). Via een virtual box kun je een installatie heel goed opnemen (screen record). Je video gewoon op YouTube zetten en de link op je website zetten.

Groeten van Karel,

Ik gebruik Linux Ubuntu 12.04 Unity & Windows 8.1

Mijn overstap weblogs zijn: http://overstappen2ubuntu.wordpress.com & http://overstappen2linuxmint.wordpress.com

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Simpele installatiehandleidingen met plaatjes
« Reactie #2 Gepost op: 2014/01/30, 11:08:35 »
Handiger is het om de plaatjes dar te zetten waar ze horen.
Dat het artikel dan langer wordt, tja...............Andere optie is: je zou (geen idee of dat kan in google-sites) er een soort van gallery van kunnen maken....net zoals in Wordpress je kan doen.
Is dat misschien wat? Nu is het erg onhandig als je naar een andere pagina moet gaan om het plaatje erbij te zoeken.

Daar ben ik het mee eens, Topgear. Dat is de juiste weg. Eerst moeten bladeren naar een andere plek is niet fijn. Goed werk trouwens!!
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: Simpele installatiehandleidingen met plaatjes
« Reactie #3 Gepost op: 2014/01/30, 17:30:09 »
Na een hoop monnikenwerk is de partitioneren pagina geüpdatet.  Is dit meer wat jullie bedoelen? Het neemt op dit moment niet veel ruimte in en de plaatjes zijn klikbaar.

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: Simpele installatiehandleidingen met plaatjes
« Reactie #4 Gepost op: 2014/01/31, 15:48:49 »
Ik merk het. Hier ziet het er wel kloppend uit. Kennelijk staan ze niet vast. Ik zal er even naar kijken, hopelijk kan ik het repareren.

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: Simpele installatiehandleidingen met plaatjes
« Reactie #5 Gepost op: 2014/02/02, 14:02:20 »
Dat alles naast elkaar stond, heeft de boel een beetje verpest. De foto's staan nu onder elkaar en dat lijkt beter te lukken. Ik gebruik als minimale testresolutie 1024x768, dat moet redelijk kunnen, lijkt mij.

Re: Simpele installatiehandleidingen met plaatjes
« Reactie #6 Gepost op: 2014/02/02, 21:22:14 »
Beter zo. Maar (ja, kom ik weer aan), kan je niet beter de plaatjes zo maken dat je geen nieuwe pagina krijgt? Dus de foto laten openen als je er op klikt, op dezelfde pagina.
Veel makkelijker voor de lezer.

Je houdt TopGear wel bezig zo =D

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: Simpele installatiehandleidingen met plaatjes
« Reactie #7 Gepost op: 2014/02/02, 22:08:50 »
Beter zo. Maar (ja, kom ik weer aan), kan je niet beter de plaatjes zo maken dat je geen nieuwe pagina krijgt? Dus de foto laten openen als je er op klikt, op dezelfde pagina.
Veel makkelijker voor de lezer.

Tjsa, het is of een nieuw tabblad, of een nieuwe pagina. Ik wil wel zo'n popup, maar vooralsnog wil Google Sites dat niet. En veel tijd om HTML te schrijven voor een fatsoenlijke non-WYSIWYG site heb ik nou ook niet...

Beter zo. Maar (ja, kom ik weer aan), kan je niet beter de plaatjes zo maken dat je geen nieuwe pagina krijgt? Dus de foto laten openen als je er op klikt, op dezelfde pagina.
Veel makkelijker voor de lezer.
Je houdt TopGear wel bezig zo =D
Keeps a man off of the street, eh?

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: Simpele installatiehandleidingen met plaatjes
« Reactie #8 Gepost op: 2014/03/08, 23:46:01 »
De website is inmiddels weg omdat ik geen tijd genoeg had om 'm te onderhouden.