Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Een Linuxsysteem geeft een goed gevoel  (gelezen 1218 keer)

Offline RikRik

  • Lid
Een Linuxsysteem geeft een goed gevoel
« Gepost op: 2014/05/10, 12:57:01 »
Internetten met een Linuxsysteem geeft een goed gevoel, waarom: 

Tegenwoordig stopt een Anti- virus-oplossing slechts 45 procent van alle aanvallen op computersystemen en dat schiet dus niet op. Volgens Dye heeft een AV-product voor een individuele consumentencomputer nog wel zin "omdat het ook spam tegenhoudt" en nog wat andere voordelen met zich meeneemt.

http://webwereld.nl/beveiliging/82407-antivirus-is-dood--zegt-symantec

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Een Linuxsysteem geeft een goed gevoel
« Reactie #1 Gepost op: 2014/05/10, 13:58:36 »
Internetten met een Linuxsysteem geeft een goed gevoel, waarom: 

Tegenwoordig stopt een Anti- virus-oplossing slechts 45 procent van alle aanvallen op computersystemen en dat schiet dus niet op.
Wat maakt dat uit? Er waren toch al weinig (of geen) virussen voor Linux. Voor andere soorten aanvallen ben je ook met een Linuxsysteem kwetsbaar. Bijvoorbeeld voor phising:
Besturingssysteem:
  • Microsoft Windows
  • Apple Mac OS X
  • Linux Linux
Klik links bovenin op Documentatie

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Een Linuxsysteem geeft een goed gevoel
« Reactie #2 Gepost op: 2014/05/10, 14:49:45 »
ik snap de beredenatie niet helemaal, maar ik geef je gelijk dat linux een goed gevoel geeft maar dat komt bij mij meer doordat ik bij linux het gevoel heb dat mijn computer alleen naar mij luistert en niet naar iemand anders.

bij windows heb ik dat gevoel niet, continu krijg ik popups van "java update available", "flash update available", "antivirus moet bijgewerkt worden" en dan zet ik mijn pc uit, gaat hij een uur lang windows update laten draaien.  >:( >:(

als dit soort dingen gebeuren dan heb ik niet het gevoel van "controle" dat ik op een linux-systeem heb, een windows pc, luistert soms naar mij, soms naar microsoft, soms naar oracle (java) en soms naar een of andere crimineel die een virus erop heeft weten te krijgen. Het gevoel van controle gaat bij mij dus verder dan alleen het virusprobleem...

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Een Linuxsysteem geeft een goed gevoel
« Reactie #3 Gepost op: 2014/05/10, 15:53:39 »
als dit soort dingen gebeuren dan heb ik niet het gevoel van "controle" dat ik op een linux-systeem heb
Afgezien daarvan, op een Linux systeem in rust, heerst rust.
Op een Windows systeem is de HD regelmatig bezig (ook vaak het netwerk), zonder dat ik enig idee heb, wat er gebeurt :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Een Linuxsysteem geeft een goed gevoel
« Reactie #4 Gepost op: 2014/06/05, 09:57:12 »
Afgezien daarvan, op een Linux systeem in rust, heerst rust.
Op een Windows systeem is de HD regelmatig bezig (ook vaak het netwerk), zonder dat ik enig idee heb, wat er gebeurt :lol:

Helemaal wáár! Is het niet toevallig dat de helft van mijn PC's allang afgeschreven hadden moeten zijn, maar dat deze nog steeds prima werken? Ik kan me zo voorstellen dat - als ik daar Windows op had gedraaid al die jaren, deze apparaten door de constante schijf- en schrijfbewerkingen en constante temperatuurschommelingen van de hardware allang de geest hadden gegeven. Mijn oudste PC heb ik gekocht op 11 februari 2003 (waarom ik me dat herinner is mij een raadsel, ha ha ha...) Met Xubuntu werkt 'ie nog steeds alsof 'ie nieuw is. Zelfs de harde schijf is nog hartstikke gezond, volgens S.M.A.R.T. En dat ding heeft er schik in. Het ouwe beestje werkt nog als een jonge hond.  :P

Ik heb geen bewijzen, maar ik heb het vermoeden dat door het draaien van Linux in plaats van Windows (die maar in blijft "hakken" op je hardware gedurende de sessie) de levensduur van je machine nog even oprekt.  8-)

Daar zou eens onderzoek naar gedaan moeten worden....
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Offline PKing

  • Lid
Re: Een Linuxsysteem geeft een goed gevoel
« Reactie #5 Gepost op: 2014/06/05, 10:07:21 »
Daar heb je volgens mij geen onderzoek voor nodig?

Hoe zwaarder het OS de hardware belast, hoe groter de slijtage....
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Re: Een Linuxsysteem geeft een goed gevoel
« Reactie #6 Gepost op: 2014/06/05, 12:33:27 »
Oké... tot zover het onderzoek. Daar zijn we dan ook weer uit! Ha ha...  :laugh:
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Een Linuxsysteem geeft een goed gevoel
« Reactie #7 Gepost op: 2014/06/05, 13:12:30 »
Ik ben het helemaal eens met wat in dit draadje gezegd is. Ook allemaal oude PC's hier en het draait als een zonnetje. Ik doe er echt van alles mee. Linux geeft idd een goed gevoel.
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: Een Linuxsysteem geeft een goed gevoel
« Reactie #8 Gepost op: 2014/06/08, 17:19:16 »
Ik dacht ergens gehoord of gelezen te hebben dat Microsoft hun strategie een beetje ging aanpassen en zich meer gingen concentreren op
hardware.

met name de Xbox, en Smartphones ook dacht ik.

is al een tijdje geleden dat ik dit gehoord of gelezen heb, maar ik denk dat Microsoft hier een goede keuze maakt als het nog wil meedingen op de software markt.
Mvg Desert_Eagle

Re: Een Linuxsysteem geeft een goed gevoel
« Reactie #9 Gepost op: 2014/06/08, 20:25:27 »
Ik dacht ergens gehoord of gelezen te hebben dat Microsoft hun strategie een beetje ging aanpassen en zich meer gingen concentreren op
hardware.

met name de Xbox, en Smartphones ook dacht ik.

is al een tijdje geleden dat ik dit gehoord of gelezen heb, maar ik denk dat Microsoft hier een goede keuze maakt als het nog wil meedingen op de software markt.

Ze zijn al bezig op tablet-gebied (ze hadden de Surface RT en Surface 2 en ook de Surface Pro, 2 en 3). Telefoons gaan ze nu mee bezig nu ze Nokia hebben overgenomen en de naam 'Nokia' gaat verdwijnen voor nieuwe toestellen.