Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Iomega externe harde schijf in Xubuntu  (gelezen 2808 keer)

Offline Joshua822

  • Lid
[Opgelost] Iomega externe harde schijf in Xubuntu
« Gepost op: 2009/08/11, 20:10:44 »
Hallo allemaal.

Ik heb net een Iomega Prestige 1 TB externe harde schijf aangeschaft. Deze heeft een NTFS formattering. Samen met een Nortek USB Hub Ik heb de Nortek USB Hub aangesloten, hierna heb ik de externe harde schijf op de hub aangesloten, en heb ik de voeding van de externe harde schijf aangesloten. Het LED lampje van de harde schijf doet het wel, en de externe harde schijf wordt herkend, maar als ik hem aankoppel krijg ik altijd de volgende foutmelding :



Hierna kan ik wel door de map structuur van de externe harde schijf bladeren, maar een bestand verplaatsen naar de externe harde schijf gaat niet.

Ik denk dat het ligt aan de formattering, ook vertelt de handleiding dat je het voor Mac OS moet herformatteren, dus ik denk dat ik hetzelfde voor Linux moet doen.

Alvast bedankt voor verdere hulp.
« Laatst bewerkt op: 2009/08/12, 01:01:26 door Joshua822 »

Re: Iomega externe harde schijf in Xubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2009/08/11, 20:19:51 »
Probeer hem inderdaad eens opnieuw te formatteren :)

Offline Joshua822

  • Lid
Re: Iomega externe harde schijf in Xubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2009/08/11, 20:42:57 »
Maar in welk formaat ? Dat vraag ik mij af. Ik wil de externe harde schijf ook kunnen gebruiken op Windows.

Misschien FAT32 ?

Re: Iomega externe harde schijf in Xubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2009/08/11, 21:26:39 »
Ik heb hier ook een externe hdd liggen met daarop een NTFS partitie die zonder problemen werkt in Xubuntu 9.04, gisteren zelfs nog naar geschreven. Dus probeer eerst eens te herformatteren met NTFS. Dan kunnen we daarna nog altijd FAT32 proberen. ;)
Xubuntu 11.04 - Xfce 4.8 - SSD Vertex 2 (Extended) 60 GB

Offline Joshua822

  • Lid
Re: Iomega externe harde schijf in Xubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2009/08/12, 00:25:59 »
Ik heb de harde schijf geformatteerd naar ext3, maar helaas, nog steeds problemen. Ik krijg geen foutmeldingen. Maar het is nog steeds vervelend. Ik kan namelijk nog steeds niks schrijven naar de externe harde schijf. Er staat ook een mapje genaamd "lost+found" op maar als ik deze map wil openen krijg ik een melding die zegt : "Toegang geweigerd".

Eerst zal ik nog wat antwoorden afwachten. Daarna zal ik gewoon FAT32 proberen.

Offline Joshua822

  • Lid
Re: Iomega externe harde schijf in Xubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2009/08/12, 00:47:14 »
Ik denk dat het een probleem met rechten is. Als ik met het commando gksudo thunar een bestand kopieer naar de externe harde schijf, werkt het wel.

Het probleem is nu ook opgelost. Ik heb gewoon met het chown commando mij eigenaar van de map /media/disk gemaakt. Nu kan ik bestanden kopiëren naar de externe harde schijf.


« Laatst bewerkt op: 2009/08/12, 01:03:26 door Joshua822 »