Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Pakketbron "Niet ondersteunde updates (precise-backports)" standaard AAN  (gelezen 564 keer)

Offline Basic-NL

  • Lid
Sinds kort gebruik ik Xubuntu 12.04. Het viel mij op dat de pakketbron "Niet ondersteunde updates (precise-backports)"  standaard AAN staat in Synaptic > Pakketbronnen.

Dit terwijl op de hulppagina : http://wiki.ubuntu-nl.org/community/SoftwareInstalleren voor deze pakketten een waarschuwing staat:

Citaat
Dit zijn niet-ondersteunde software-updates; software die vanuit een recentere versie van Ubuntu ook beschikbaar wordt gemaakt voor uw versie. Het inschakelen van deze bron kan de stabiliteit van uw systeem schaden. Schakel de backports dan ook enkel tijdelijk in als u een bepaald pakket nodig hebt; installeer (tenzij vermeld) geen aangeboden updates en schakel de bron weer uit.

Weet iemand waarom deze pakketbron toch AAN staat?
Ik heb 'm (vanwege de waarschuwing) uitgezet.
100% Linux sinds 07-2005, Nu: (PC) Xubuntu 22.04 LTS (Phone) Ubuntu Touch

Offline Tom

  • Lid
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Pakketbron "Niet ondersteunde updates (precise-backports)" standaard AAN
« Reactie #2 Gepost op: 2012/05/30, 22:51:04 »
Kan eigenlijk geen kwaad die aan te laten staan (bij mij staan ze op alle systemen aangevinkt).

De puristen onder ons vinken die backports af, maar het kan in wezen geen kwaad die aangevinkt te laten.
Ik heb een artikel erover gelezen bij Askubuntu, maar ik ben helaas de argumentatie vergeten (was een vraag met de alpha release) , maar de bottom line was dat het geen kwaad kon deze aan te vinken met Precise (12.04) .
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Pakketbron "Niet ondersteunde updates (precise-backports)" standaard AAN
« Reactie #3 Gepost op: 2012/05/30, 22:53:09 »
We gaan verder in het topic dat Wanda noemde.