Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Unity, inlogscherm, bureaublad, muisklik  (gelezen 687 keer)

Offline Sami

  • Lid
[Opgelost] Unity, inlogscherm, bureaublad, muisklik
« Gepost op: 2012/11/17, 19:25:25 »
Onlangs heb ik Ubuntu 12.04 geïnstalleerd. Heb behoorlijk lopen stoeien met de instellingen,
moet erg wennen aan Unity . Nu denk ik het e.e.a.  redelijk voor elkaar te hebben, maar wil nog een paar dingetjes oplossen:

1)  Bij het uitproberen van de instellingen is een snelkoppeling van 'mijn computer´ op het bureaublad gekomen,
  die ik er niet meer af krijg  (staat uitgeschakeld in tweakprg).

2)  Bij het inlogscherm zie je een grid van puntjes. Het lukt me niet die te verwijderen (staat NIET aangevinkt bij Unity-greeter via Dconf-Editor)
Wel heb ik via een trucje  ; )  de achtergrondsafbeelding kunnen aanpassen.

3)  Waar staan de instellingen voor de muis; ik wil het aantal kliks kunnen opgeven.

Weet iemand oplossingen hier voor?
Alvast bedankt.


« Laatst bewerkt op: 2012/11/18, 21:40:37 door Sami »

Re: Unity, inlogscherm, bureaublad, muisklik
« Reactie #1 Gepost op: 2012/11/17, 19:38:24 »
1)  Bij het uitproberen van de instellingen is een snelkoppeling van 'mijn computer´ op het bureaublad gekomen,
  die ik er niet meer af krijg  (staat uitgeschakeld in tweakprg).
Heb je al geprobeerd het als root te verwijderen? (sudo rm -rf ...)

2)  Bij het inlogscherm zie je een grid van puntjes. Het lukt me niet die te verwijderen (staat NIET aangevinkt bij Unity-greeter via Dconf-Editor)
Wel heb ik via een trucje  ; )  de achtergrondsafbeelding kunnen aanpassen.
Probeer deze oplossing eens op askubuntu: http://askubuntu.com/questions/72620/how-do-i-remove-the-dots-from-the-lightdm-greeter

3)  Waar staan de instellingen voor de muis; ik wil het aantal kliks kunnen opgeven.
Open de dash (klik op het ubuntu logo linksboven) en zoek op "muis". Klik op "muis en touchpad".

Re: Unity, inlogscherm, bureaublad, muisklik
« Reactie #2 Gepost op: 2012/11/17, 20:07:34 »
Via Ubuntu Tweak kun je ook de puntjes verwijderen met 1 klik evenals Mijn Computer :)

Offline Sami

  • Lid
Re: Unity, inlogscherm, bureaublad, muisklik
« Reactie #3 Gepost op: 2012/11/17, 22:54:25 »
1)  Bij het uitproberen van de instellingen is een snelkoppeling van 'mijn computer´ op het bureaublad gekomen,
  die ik er niet meer af krijg  (staat uitgeschakeld in tweakprg).
Heb je al geprobeerd het als root te verwijderen? (sudo rm -rf ...)
Gelukt, de snelkoppeling is verwijderd   :)

3)  Waar staan de instellingen voor de muis; ik wil het aantal kliks kunnen opgeven.
Open de dash (klik op het ubuntu logo linksboven) en zoek op "muis". Klik op "muis en touchpad".
Een applicatie openen met een dubbelklik, kan in 'muis en touchpad'  niet opgegeven worden.
Is er een andere mogelijkheid?

Via Ubuntu Tweak kun je ook de puntjes verwijderen met 1 klik evenals Mijn Computer :)
Het is met Ubuntu Tweak gelukt om de snelkoppeling te verwijderen.
Maar op het tabblad 'aanpassingen'  kan ik niets aanvinken, ook niet via de terminal met root  .....  !
« Laatst bewerkt op: 2012/11/17, 23:29:33 door Sami »

Offline Sami

  • Lid
Re: Unity, inlogscherm, bureaublad, muisklik
« Reactie #4 Gepost op: 2012/11/18, 18:17:29 »
2)  Bij het inlogscherm zie je een grid van puntjes. Het lukt me niet die te verwijderen (staat NIET aangevinkt bij Unity-greeter via Dconf-Editor)
Wel heb ik via een trucje  ; )  de achtergrondsafbeelding kunnen aanpassen.
Probeer deze oplossing eens op askubuntu: http://askubuntu.com/questions/72620/how-do-i-remove-the-dots-from-the-lightdm-greeter
Bedankt, hier oplossing gevonden.