Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Firefox noscript  (gelezen 1735 keer)

Firefox noscript
« Gepost op: 2008/11/25, 12:02:14 »
http://sites.google.com/site/computertip/directdoen/firefox letop (1).

Kun je noscript "Javascript algemeen toestaan"  ?
Ik ben erg benieuwd naar de andere meningen en is zeker geen motie van wantrouwen!  ;)

Let op (1): Als u Noscript installeert, schakel Noscript dan standaard uit (Javascript algemeen toestaan). De overdreven waarschuwing van Noscript tegen Javascript algemeen toestaan, kunt u rustig negeren.

Gebruik Noscript alleen bij hinderlijke en/of mogelijk gevaarlijke websites. Als Noscript standaard aan staat, dan is het ding veel te lastig en belemmerend.

Overigens is Noscript zelfs in uitgeschakelde toestand nog steeds een beetje actief. Hij reageert dan nog altijd op bepaalde scripts op sommige webpagina's. Maar die mate van activiteit is niet hinderlijk.

Groet Erik
« Laatst bewerkt op: 2008/11/25, 12:49:22 door ejwuser »

Offline Tom

  • Lid
Re: Firefox noscript
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/25, 12:09:43 »
Algemeen toestaan , staat bij mij uit.
Bij mij staat NoScript altijd aan , lastig ...nee meer een gewoonte.
Bepaalde mij goed bekende Websites krijgen permanente toestemming. (zijn er zeer weinig)
Grtz Tom.

Staat ook op mijn Sitemap page Add-ons.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Firefox noscript
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/25, 12:24:54 »
Bij mij staat NoScript op "algemeen toestaan". Die waarschuwingen zijn overdreven, hoor...  :-)

Ik zet NoScript alleen dan even aan, wanneer ik de "gevarenzône" inga. Daarna gaat hij gauw weer uit. Het ding is anders veel te hinderlijk en lastig.

Overigens: zelfs al staat NoScript op "algemeen toestaan", dan is hij nog steeds een beetje actief en grijpt hij in bij bepaalde situaties. Maar dat is niet hinderlijk.

Offline Tom

  • Lid
Re: Firefox noscript
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/25, 12:29:15 »
twee maal gepost ra ra (sorry).
« Laatst bewerkt op: 2008/11/25, 14:46:03 door wandarooze »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Tom

  • Lid
Re: Firefox noscript
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/25, 12:31:48 »
Klopt alles Pjotr , maar voor mij persoonlijk security  voor alles.
Beter te beveiligd , als te weinig.
Groetjes een argwanende  ouwe bok.


"gevarenzône" Dat is het , of beter.... hoe erken je zoiets in je elan en geestdrift.(lol)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Firefox noscript
« Reactie #5 Gepost op: 2008/11/25, 13:44:17 »
Algemeen toestaan , staat bij mij uit.
Bij mij staat NoScript altijd aan , lastig ...nee meer een gewoonte.
Bepaalde mij goed bekende Websites krijgen permanente toestemming. (zijn er zeer weinig)
+1

Re: Firefox noscript
« Reactie #6 Gepost op: 2008/11/25, 17:19:57 »
Algemeen toestaan , staat bij mij uit.
Bij mij staat NoScript altijd aan , lastig ...nee meer een gewoonte.
Bepaalde mij goed bekende Websites krijgen permanente toestemming. (zijn er zeer weinig)
+1
+nog 1;
En wat is gevarenzône tegenwoordig, met die tienduizenden met kwaadaardige scripts geïnjecteerde "betrouwbare" sites...
Misschien dat de meeste van die scripts op een Linuxsysteem niet veel kunnen aanrichten, maar toch.

M.v.g., Nico. :)
Linux Mint 19.3 Mate

Offline Dirk Tas

  • Lid
Re: Firefox noscript
« Reactie #7 Gepost op: 2008/11/26, 12:42:46 »
Algemeen toestaan , staat bij mij uit.
Bij mij staat NoScript altijd aan , lastig ...nee meer een gewoonte.
Bepaalde mij goed bekende Websites krijgen permanente toestemming. (zijn er zeer weinig)
+1
+nog 1;
En wat is gevarenzône tegenwoordig, met die tienduizenden met kwaadaardige scripts geïnjecteerde "betrouwbare" sites...
Misschien dat de meeste van die scripts op een Linuxsysteem niet veel kunnen aanrichten, maar toch.

M.v.g., Nico. :)

Ik heb noscript altijd aanstaan, enkel de websites die in m'n favorieten staan hebben toestemming, de rest niet.
Ik zou noscript enkel 'lastig' willen noemen bij flashfilmpjes, maar een simpele klik op het flashfimpje is vervolgens genoeg om dat ene filmpje toestemming te geven om af te spelen.

Ubuntu User #14670

Offline desmond

  • Lid
Re: Firefox noscript
« Reactie #8 Gepost op: 2008/11/26, 17:07:43 »
Ik heb hem ook altijd aanstaan, maar laat slechts het icoontje in de taakbalk tonen. Ik vind het om privacyredenen wel de moeite om scripts default te blokkeren.

Als voorbeeld kan De Telegraaf dienen: vanaf 9 verschillende domeinen worden scripts op je browser afgestuurd. Sommige marketingbedrijven (doubleclick en googlesyndication) kom je werkelijk overal tegen en zij combineren alle info vanaf hetzelfde IP-adres, wat een gedetailleerd beeld van je totale browsegedrag oplevert.