Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Schrijfruimte ubuntu  (gelezen 6973 keer)

Re: Schrijfruimte ubuntu
« Reactie #25 Gepost op: 2009/05/30, 15:54:31 »
Maar dat zijn de WIndows-builds...

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Schrijfruimte ubuntu
« Reactie #26 Gepost op: 2009/05/30, 16:07:59 »
Edit: ik probeer iemand te overtuigen dat Ubuntu gewoon beter is, maar diegene zegt dat hij liever een duur systeem heeft, omdat dat beter werkt.
Hij denkt dat als je 90 euro aan een besturingsysteem betaalt, dat dat dan is omdat de software zo goed is.
Ubuntu is gratis, en dus denkt hij dat het niet goed is.
Wat moet ik hier aan doen? :P

Ubuntu 8.04 (of een nieuwere versie) op jouw pc installeren en die iemand laten zien wat Ubuntu is.
Maar je kunt iemand pas overtuigen van het feit dat hij/zij ernaast zit als ie Ubuntu aanduidt als 'rommel', wanneer jijzelf goed met Ubuntu overweg kan. Als ik de berichten lees die je op het forum hebt gepost, denk ik dat je eerst zélf Ubuntu goed 'in je vingers' moet hebben voor je een ander kunt overtuigen van de voordelen van Ubuntu t.o.v. Windows.
Je hebt een aantal links naar informatie gekregen. Die informatie kun je natuurlijk ook meteen doorspelen naar die 'iemand'. ;) 


Een Live-cd beschouwen als 'rommel'......... pffffffff............. zouden wij allemaal dan zo gek zijn dat we liever met 'rommel' computeren dan met een besturingssysteem waarvoor je veel te veel geld moet neertellen? ??? En dan heb je alleen nog maar een besturingssysteem. Met een lekke browser en een mediaspeler die veel te veel macht wil hebben en nog wat van zulke programma'tjes........ =D  Het eerste dat je moet doen is het installeren van een firewall, virusscanner en nog zo wat van die malwarescanners en opruimprogramma's en de rest van de software die je wilt gebruiken moet je van talloze websites downloaden of er in de winkel een flink bedrag voor betalen. Je bent uren kwijt voor al die software is geïnstalleerd/ingesteld en je je computer dusdanig hebt dichtgetimmerd dat je mag hopen dat het ongedierte de ingang niet kan vinden. En hoe langer je met die computer werkt, hoe trager alles gaat werken...........

Nee, geef mij dan die 'rommel' maar. :) 

Offline Alexxxxx

  • Lid
Re: Schrijfruimte ubuntu
« Reactie #27 Gepost op: 2009/05/30, 17:13:06 »
Maar dat zijn de WIndows-builds...
Eh ja, zoals ik al zei is er geen Linux 1.0 server.

Offline joop13

  • Lid
Re: Schrijfruimte ubuntu
« Reactie #28 Gepost op: 2009/05/30, 18:50:34 »
Het is nutteloos om iemand die een geweldig systeem, dat hij voor niks kan krijgen, rommel noemt te overtuigen van de grootheid van Ubuntu/Linux. Zolang hij het niet gebruikt heeft zal hij met deze 'rommel'mening blijven schermen. Dit ondanks de grote hoeveelheid geld die er door Sun, Red Hat, Canonical enz. ingestoken wordt om het systeem betrouwbaar te maken en te houden. Misschien moeten we dan toch eens 90 euro gaan vragen voor de Live-CD? XD XD XD XD XD XD

Worden dit soort mensen misschien ook eens overtuigd via deze, onsympathieke :D :D, weg om een geweldig en betrouwbaar systeem te gebruiken!!!
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Offline Alexxxxx

  • Lid
Re: Schrijfruimte ubuntu
« Reactie #29 Gepost op: 2009/05/30, 21:09:51 »
Het is nutteloos om iemand die een geweldig systeem, dat hij voor niks kan krijgen, rommel noemt te overtuigen van de grootheid van Ubuntu/Linux. Zolang hij het niet gebruikt heeft zal hij met deze 'rommel'mening blijven schermen. Dit ondanks de grote hoeveelheid geld die er door Sun, Red Hat, Canonical enz. ingestoken wordt om het systeem betrouwbaar te maken en te houden. Misschien moeten we dan toch eens 90 euro gaan vragen voor de Live-CD? XD XD XD XD XD XD

Worden dit soort mensen misschien ook eens overtuigd via deze, onsympathieke :D :D, weg om een geweldig en betrouwbaar systeem te gebruiken!!!
JA, EEN GEWELDIG IDEE! Ik ga me vriend overtuigen dat Ubuntu 100 euro kost en hem 100 euro laten betalen.
Hij tevreden, ik tevreden XD

Edit: het geld stuur ik als donatie op aan iets van ubuntu ofzow, waar weet ik nogniet.

Offline Emil

  • Lid
Re: Schrijfruimte ubuntu
« Reactie #30 Gepost op: 2009/05/31, 11:27:29 »
Het is nutteloos om iemand die een geweldig systeem, dat hij voor niks kan krijgen, rommel noemt te overtuigen van de grootheid van Ubuntu/Linux. Zolang hij het niet gebruikt heeft zal hij met deze 'rommel'mening blijven schermen. Dit ondanks de grote hoeveelheid geld die er door Sun, Red Hat, Canonical enz. ingestoken wordt om het systeem betrouwbaar te maken en te houden. Misschien moeten we dan toch eens 90 euro gaan vragen voor de Live-CD? XD XD XD XD XD XD

Worden dit soort mensen misschien ook eens overtuigd via deze, onsympathieke :D :D, weg om een geweldig en betrouwbaar systeem te gebruiken!!!
JA, EEN GEWELDIG IDEE! Ik ga me vriend overtuigen dat Ubuntu 100 euro kost en hem 100 euro laten betalen.
Hij tevreden, ik tevreden XD

Edit: het geld stuur ik als donatie op aan iets van ubuntu ofzow, waar weet ik nogniet.
Je kunt OpenSuse cd's voor 60 euro kopen, dan krijg je er een boekje en een aantal dagen support bij.

Offline Alexxxxx

  • Lid
Re: Schrijfruimte ubuntu
« Reactie #31 Gepost op: 2009/06/01, 16:53:03 »
Het is nutteloos om iemand die een geweldig systeem, dat hij voor niks kan krijgen, rommel noemt te overtuigen van de grootheid van Ubuntu/Linux. Zolang hij het niet gebruikt heeft zal hij met deze 'rommel'mening blijven schermen. Dit ondanks de grote hoeveelheid geld die er door Sun, Red Hat, Canonical enz. ingestoken wordt om het systeem betrouwbaar te maken en te houden. Misschien moeten we dan toch eens 90 euro gaan vragen voor de Live-CD? XD XD XD XD XD XD

Worden dit soort mensen misschien ook eens overtuigd via deze, onsympathieke :D :D, weg om een geweldig en betrouwbaar systeem te gebruiken!!!
JA, EEN GEWELDIG IDEE! Ik ga me vriend overtuigen dat Ubuntu 100 euro kost en hem 100 euro laten betalen.
Hij tevreden, ik tevreden XD

Edit: het geld stuur ik als donatie op aan iets van ubuntu ofzow, waar weet ik nogniet.
Je kunt OpenSuse cd's voor 60 euro kopen, dan krijg je er een boekje en een aantal dagen support bij.

Is OpenSuse beter dan ubuntu?

Offline Roel1963

  • Lid
Re: Schrijfruimte ubuntu
« Reactie #32 Gepost op: 2009/06/01, 16:56:20 »
Is OpenSuse beter dan ubuntu?

Vast niet "beter", wel "anders" :)

Re: Schrijfruimte ubuntu
« Reactie #33 Gepost op: 2009/06/01, 17:22:09 »
Ik vind ook van niet. Ik zou er als beginner absoluut niet mee beginnen.

Re: Schrijfruimte ubuntu
« Reactie #34 Gepost op: 2009/06/02, 11:54:22 »

Is OpenSuse beter dan ubuntu?

Tis wel duurder, duszzz ??
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Alexxxxx

  • Lid
Re: Schrijfruimte ubuntu
« Reactie #35 Gepost op: 2009/06/06, 10:52:04 »
Waarom investeren Sun, Red Hat, Canonical enz. er zoveel geld in?
Dan maken ze toch verlies?

Re: Schrijfruimte ubuntu
« Reactie #36 Gepost op: 2009/06/06, 11:10:27 »
Waarom investeren Sun, Red Hat, Canonical enz. er zoveel geld in?
Dan maken ze toch verlies?
Die bedrijven maken winst met andere zaken, zoals support, betaalde producten enzovoorts.