Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: bij updatebeheer geen internetverbinding  (gelezen 484 keer)

bij updatebeheer geen internetverbinding
« Gepost op: 2016/12/21, 18:26:10 »
Hallo Forum,

Op mijn systeem werkt updatebeheer niet zoals het hoort. Zie bijlage

Ik heb wel een internetverbinding (bedraad).

Systeem is Ubuntu 16.04 LTS

Hoe dit op te lossen??

Wim
« Laatst bewerkt op: 2016/12/22, 09:53:14 door Spidey-Westland »
Spidey-Westland
Release:   22.04 Codename:   jammy

Re: bij updatebeheer geen internetverbinding
« Reactie #1 Gepost op: 2016/12/21, 23:59:16 »
Hoe dit op te lossen??
Hallo, door om te beginnen de bijlage mee te sturen! Vooralsnog kijken wij in een zwart gat namelijk ;-)

Re: bij updatebeheer geen internetverbinding
« Reactie #2 Gepost op: 2016/12/22, 09:54:56 »
Sorry, niet goed aangeklikt de eerste keer. Ik heb hetnu in het eerste bericht toegevoegd.

Wim
Spidey-Westland
Release:   22.04 Codename:   jammy

Re: bij updatebeheer geen internetverbinding
« Reactie #3 Gepost op: 2016/12/22, 16:48:56 »
Ha, dat verduidelijkt de zaak. De server waar jij je pakketten van downloadt, is kennelijk niet bereikbaar. Op te lossen door een andere server te kiezen.

Re: bij updatebeheer geen internetverbinding
« Reactie #4 Gepost op: 2016/12/23, 11:14:43 »
Dat heb ik al een aantal keren uitgevoerd, maar de hoofdserver blijft op Nederland staan.
Kan dit niet aanpassen.

Verder zie ik:
W:The repository 'http://ppa.launchpad.net/versable/elementary-update/ubuntu xenial Release' does not have a Release file.,

W:Data from such a repository can't be authenticated and is therefore potentially dangerous to use.,

W:See apt-secure(8) manpage for repository creation and user configuration details.,

E:Failed to fetch http://ppa.launchpad.net/versable/elementary-update/ubuntu/dists/xenial/main/binary-amd64/Packages  404  Not Found,

E:Some index files failed to download. They have been ignored, or old ones used instead.

Wat kan ik nu het beste doen om dit aan te passen?
« Laatst bewerkt op: 2016/12/23, 11:18:50 door Spidey-Westland »
Spidey-Westland
Release:   22.04 Codename:   jammy

Re: bij updatebeheer geen internetverbinding
« Reactie #5 Gepost op: 2016/12/23, 15:41:29 »
Hallo, je hebt een ppa die problemen geeft, hij kan niet meer gevonden worden. Je moet dus eerst deze ppa uitschakelen. Dat doe je als je Synaptic hebt geïnstalleerd, als volgt (via Softwarecenter zal dit ook moeten lukken, maar ik gebruik dat programma nooit).

Start Synaptic, kies in het menu Configuratie, dan Bronnen. Bij Andere software (of Van derden) zie je die ppa staan. Uitvinken, op OK klikken en dan zegt Synaptic dat de pakkettenlijst opnieuw geladen moet worden. Klik opnieuw op OK en je probleem zou verholpen moeten zijn.

Wat die hoofdserver betreft, die vind je ook onder Configuratie en Bronnen, maar direct op de eerste tab. Daar kun je kiezen uit Server voor Nederland, Hoofdserver (staat in Engeland dacht ik), of nog een andere. Als je hier iets wijzigt, dan worden de pakketlijsten van deze nieuwe server opgehaald. Geen server in Australië kiezen, da's langzaam! ;-)