Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: hernummeren partities  (gelezen 895 keer)

Offline hang-oor

  • Lid
hernummeren partities
« Gepost op: 2007/06/25, 21:10:11 »
Door diverse wijzigingen in partitie indeling is mijn nummering niet meer opeenvolgend. Ik heb een sda1 en sda5 tot en met sda 9. Echter geen sda 2 tot en met 4.

Is het mogelijk om de nummering weer netjes te krijgen? Op sda1 zit overigens xp.

Offline Kiwinote

  • Lid
    • Launchpad
hernummeren partities
« Reactie #1 Gepost op: 2007/06/25, 22:15:37 »
Gewoon zo laten aangezien er niets mis mee is. De partities zijn nog steeds even bruikbaar.

Offline siegi

  • Lid
hernummeren partities
« Reactie #2 Gepost op: 2007/06/25, 22:17:17 »
sda1 tot en met sda4 zijn primaire partities
van sda5 zijn het allemaal logische partities.  
Daarmee dat jij geen sda3 en 4 hebt.

Offline hang-oor

  • Lid
hernummeren partities
« Reactie #3 Gepost op: 2007/06/25, 22:42:04 »
Ok, ondanks niet opeenvolgende nummering uiteraard bruikbaar. Maar (ben even eigenwijs) als ik het toch gewijzigd wil hebben is daartoe een mogelijkheid of moet ik (zoals ik verwacht) de gehel hdd formateren alle partities gaan samenvoegen en opnieuw beginnen met indelen?

Offline siegi

  • Lid
hernummeren partities
« Reactie #4 Gepost op: 2007/06/25, 23:18:29 »
Citaat van: hang-oor
Ok, ondanks niet opeenvolgende nummering uiteraard bruikbaar. Maar (ben even eigenwijs) als ik het toch gewijzigd wil hebben is daartoe een mogelijkheid of moet ik (zoals ik verwacht) de gehel hdd formateren alle partities gaan samenvoegen en opnieuw beginnen met indelen?
Leer eerst eens iets meer over partities zoek eens op google op wat logische en wat primaire partities zijn.  En laat het gewoon zo.  Anders moet je helemaal opnieuw beginnen inderdaad. Alles primair maken.

Offline vanadium

  • Lid
hernummeren partities
« Reactie #5 Gepost op: 2007/06/27, 09:24:52 »
Als je echt opeenvolgende nummering wil, dus allemaal primaire partities, dan zul je er hoogstens 4 kunnen behouden.