Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: taakbalk onder 11.10  (gelezen 966 keer)

Offline vinum

  • Lid
taakbalk onder 11.10
« Gepost op: 2011/11/07, 06:54:57 »
heb deze week 11.10 geinstalleerd.
de taakbalk is een ramp, geef mij maar de klassieke weergave, maar hoe ga ik daarheen?
ik heb KRENAME geinstalleerd en wil het openen via "dash home" op de taakbalk, reageert echter niet.
zelfde met sommige andere programmas.
HELP

Offline ThomasN

  • Lid
Re: taakbalk onder 11.10
« Reactie #1 Gepost op: 2011/11/07, 08:03:11 »
11.10 (met Unity) is inderdaad anders. Ik raad je aan het toch een tijdje te proberen, omdat het, als je er eenmaal aan gewend bent, echt veel handiger kan werken dan de "klassieke" Ubuntu.
Als je er echt niet aan kan wennen, kan je Gnome-fallback installeren en bij het inloggen kiezen. Het is geen Gnome 2 (dat is er echt uit), maar schijnt er wel op te lijken.

Wat lukt er precies niet bij het openen van KRENAME? Kan je het programma na installatie niet vinden, of start het gewoon niet?

Offline vinum

  • Lid
Re: taakbalk onder 11.10
« Reactie #2 Gepost op: 2011/11/07, 08:09:36 »
vraag mij niet naar de logica erachter, maar als ik een reeks foto's(jpg) wil uploaden, herkent het systeem enkel deze met de extensie in kleine letters, niet in hoofdletters.
omdat het er zoveel zijn, wou ik ze hernoemen met krename, maar als ik via dash-home naar het icoontje ga en erop klik, verdwijnt dit en ipv te starten, gebeurt er totaal niks.
ik heb reeds geprobeerd met krename te herinstalleren, maar het lukt niet.
hetzelfde probleem heb ik trouwens met andere programmas te openen via dezelfde weg.

Offline ThomasN

  • Lid
Re: taakbalk onder 11.10
« Reactie #3 Gepost op: 2011/11/07, 08:27:32 »
vraag mij niet naar de logica erachter, maar als ik een reeks foto's(jpg) wil uploaden, herkent het systeem enkel deze met de extensie in kleine letters, niet in hoofdletters.
Dat is een (veel voorkomende) fout van degene die dat systeem geschreven heeft. Je kan proberen de beheerder zover te krijgen dat het systeem veranderd wordt, maar dat kan natuurlijk wel even duren.

Ik heb KRENAME niet geprobeerd, omdat het wel erg veel KDE-afhankelijkheden wil installeren, maar GPRename werkt bij mij goed en doet volgens mij ongeveer hetzelfde.

Hoe installeer je de programma's precies? Via het Softwarecentrum? Hoe start je ze precies?
Geïnstalleerde programma's vind je in Ubuntu 11.10 door de Dash te starten (klik op het Dash-icoon of gebruik de Windows-toets) en een paar letters van de naam van het programma in te typen. Van daaruit kan je het programma direct openen, of, als je het programma vaak wil gebruiken, kan je het vanuit de Dash naar de zijbalk slepen, zodat je het voortaan met één muisklik kan starten.
Lukt het, als je het op deze manier doet, bij geen enkel programma om het te starten, of bij sommige programma's wel?

Offline vinum

  • Lid
Re: taakbalk onder 11.10
« Reactie #4 Gepost op: 2011/11/07, 08:35:32 »
heb krename en gprename geinstalleerd via synaptic.
als ik via bash-home gprename wil opstarten, lukt het, met krename niet.

Offline vinum

  • Lid
Re: taakbalk onder 11.10
« Reactie #5 Gepost op: 2011/11/07, 08:44:06 »
het probleem van het hernoemen is opgelost met bulkrename onder windos (shame on me)

Re: taakbalk onder 11.10
« Reactie #6 Gepost op: 2011/11/07, 09:29:28 »
heb deze week 11.10 geinstalleerd.
de taakbalk is een ramp, geef mij maar de klassieke weergave, maar hoe ga ik daarheen?
ik heb KRENAME geinstalleerd en wil het openen via "dash home" op de taakbalk, reageert echter niet.
zelfde met sommige andere programmas.
HELP
ben het echt met je eens de taakbalk is een ramp weg er mee, ben echt een Ubuntu fan,maar dit is echt waardeloos.
Xubuntu en Ubuntu
schaats en fiets gek.
foto's maken en koken samen met mijn vrouw