Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu, drivers verloren, home map error, ata2 (-32)  (gelezen 555 keer)

Venigo

  • Gast
Ubuntu, drivers verloren, home map error, ata2 (-32)
« Gepost op: 2008/05/16, 10:14:46 »
Goede dag mensen,

Ik heb met volle glorie gisteren nog ubuntu gedraaid, maar na de slaapstandmodus / installatie vitualbox wil niks maar dan ook niks meer werken.

Hij zit continu in failsafe modus en ik krijg het maar niet opgelost, ook heb ik tevergeefs meerdere drivers geprobeerd enkel is het allemaal soep..

Ik moet sinds vandaag ook opstarten met irqpoll en krijg ook tijdens het booten een ata2 error (-32), deze heb ik voorheen nooit gehad en heb ook niets veranderd aan mijn pc.


Nu komt het dus, hoe valt dit op te lossen? Aangezien ik geen prof ben met linux graag niet al te moeilijke antwoorden want ik vind nu de weg door het bos al niet meer.

Alvast bedankt.

Ubuntu, drivers verloren, home map error, ata2 (-32)
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/16, 11:09:22 »
Dat is dan niet lekker ????

Allereerst en kleine note vooraf.
Sluit altijd de PC normaal af, dit is gewoon veel beter dan de slaapstand.

Ik heb geen idee hoe je Ubuntu geinstalleerd hebt, en welke afm. je hebt aangehouden voor de SWAP, bijvoorbeeld...
Vuist regel hiervoor is 1 1/2 X de groote van je moederbord geheugen, maar 2x mag ook.

Waarom ?
Nou onder normale omstandigheden zal de SWAP zelden tot nooit aangesproken worden tijdens het gebruik van de PC.

Hij word wel helemaal gebruikt indien je de PC in de slaapstand zet.
Alles wat op dat moment aan het werk is word opgeslagen in de SWAP.

Indien dit nu meer is dan dat er ruimte is op de SWAP schijf is er data verdwenen wat hij niet kon opslaan.

2e Reden is dat alles netjes word afgesloten wanneer de pc word uitgezet ipv in slaapstand.

Maagoe

Kwaad is nu geschied.

Wat je allereerst kan proberen is een paar X Ubuntu herstarten en kijken of hij beetje bij beetje de zaken hersteld.

Ga nu niet meteen dingen installeren of veranderen, gewoon een keer of 3 a 4 Ubuntu herstarten.

Waar je ook ff op moet letten is dat je bij installeren van Virtualbox een nieuwe kernel erbij krijgt.
Deze zal nu bovenaan staan in Grub.

Pak deze NIET, want dat gaat zowiezo niet werken.

Gewoon booten van de oude kernel waar "Generic" achter staat.
Dit zijn namelijk de originele Kernels.

Indien je zometeen Virtualbox aan de gang hebt kan je zelfs die kernel die ervor geinstalleerd is uninstallen, want die heb je niet nodig.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Venigo

  • Gast
Ubuntu, drivers verloren, home map error, ata2 (-32)
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/17, 11:12:01 »
Harstikke bedankt! Alles werkt weer als een zonnetje :), zalig gewoon.

Enkel zit ik nu nog met één probleem,

Ik heb zeg maar Counter-Strike draaien op Wine (werkt perfect btw! 100fps+ constant),
Enkel kan ik geen F toetsen gebruiken en ook geen Console key, dus F9 etc, en dat golfje.

Hoe kan ik dit oplossen?