Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Welke budget all-in-one printer voor Ubuntu16.04  (gelezen 625 keer)

Welke budget all-in-one printer voor Ubuntu16.04
« Gepost op: 2017/07/06, 19:11:50 »
Ik heb al ca. 10 jaar een Brother DCP-135C die eigenlijk nog altijd goed bevalt. Vooral vanwege de goedkope cartridges  :). Helaas heb ik deze printer alleen maar in Ubuntu 12 goed aan de gang gehad. Dwz. printen en scannen. In 14 kreeg ik hem met geen mogelijkheid aan het scannen. Heel veel recepten gevolgd maar helaas. Om van het gezeik af te zijn heb ik toen maar een HP gekocht. Na het installeren van hplip deed die het prima. Helaas wel tegen een forse prijs voor de inkt. Ook was dat ding na een paar jaar al kapot. Sinds kort ben ik over op Ubuntu 16.04 en ik heb toch weer een aantal pogingen gedaan om de oude Brother aan de praat te krijgen. Out-of-the-box kan Ubuntu die printer wel vinden maar hij print dan niet. Met het recept van Pjotr  (Brother printer installatie) heb ik dat alsnog aan de praat gekregen. Daarvoor dank! Helaas is het scannen (ondanks dat zelfde recept) niet aan de praat te krijgen. Kortom, ik ben er bijna aan toe om mijn oude trouwe DCP135C uit het raam te gooien  :evil:  en te kijken naar iets nieuws. Echter, wil ik dan niet weer dat gedonder krijgen met installeren. Zit ik vast aan HP (bv. HP3636/3637) cq hplip of heeft iemand goede ervaring met een andere budget all-in-one onder Ubuntu16.04?

De lijsten met compatibele printers zijn nu ook niet bepaald nuttig; heel veel oude printers samen met antieke Ubuntu versies.