Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: UDS naar Nederland halen  (gelezen 1163 keer)

UDS naar Nederland halen
« Gepost op: 2009/11/21, 21:54:10 »
Er is ooit eens gezegd -- ik kan zo even geen bron noemen -- dat als LoCo's een puik plan hebben voor een UDS, ze hun stad als het ware verkopen, dat het dan het overwegen waard is om daar op in te gaan, of dat een toekomst waarin LoCo's onderling strijden om de eer van het houden van een UDS geen slechte zou zijn. Precies weet ik het dus niet, maar dat is geen reden om het niet uit te voeren!

Want waarom zouden we het niet proberen? Ik denk dat het een geweldige stimulans zou zijn voor Ubuntu NL als we het volgende UDS naar Nederland zouden kunnen halen, en ik denk dat het ook wel goed te verdedigen valt. Nederland ligt centraal in Europa, Schiphol is een belangrijke hub en breedbandinternet is alomtegenwoordig.

Tegelijkertijd zou ook Ubuntu NL enkele sessies over/voor zichzelf en evenementen voor publiek kunnen houden. Misschien dat het wel aandacht van de Nederlandse pers genereert, en als dat gebeurt hebben we mooi Ubuntu NL vertegenwoordigers en Canonical medewerkers ter plekke. ;)

Het lijkt mij vooral goed om te doen vanwege de grote motivatie en naamsbekendheid die het op zou leveren. Maar het is wel slechts gewoon een gek idee. Vinden jullie het niks, of is het toch zo gek nog niet?
Vragen over Ubuntu Nederland of de internationale Ubuntu-gemeenschap? PB of mail me!

Offline Kiwinote

  • Lid
    • Launchpad
Re: UDS naar Nederland halen
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/21, 22:18:25 »
Citaat
(12:11:01 PM) akgraner: <jsgotangco> QUESTION: Hi Mark, so when will Asia have a taste of UDS? I'm pretty sure the region is a huge market for you at the moment, but it seems the collaborative development of Ubuntu is focusing solely on EU and the continental US. Lots of developers here too. Thanks.
(12:11:17 PM) sabdfl: i would love to do a UDS in asia
(12:11:49 PM) sabdfl: perhaps you could organise an online commitment roll, where developers can commit to coming if we have, say the 10.10 UDS there, or the 11.04 UDS there
(12:12:02 PM) sabdfl: i like how debconf is put to community competition between cities
(12:12:21 PM) sabdfl: if you want to make the case for UDS in asia, let us know which city and which developers would actually come
(12:12:59 PM) sabdfl: (btw, the maestro 4k in Toulouse has proposed that city for the next UDS and it's being seriously considered because he has such a great track record in bringing the community together)
https://wiki.ubuntu.com/MeetingLogs/openweekKarmic/AskMark

Offline Double12

  • Lid
Re: UDS naar Nederland halen
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/22, 12:23:44 »
Zou wel leuk zijn, alleen zijn er hier in Nederland niet heel veel mensen die (zoals jij) bij de internationale organisatie van Ubuntu actief zijn. Veel mensen zijn alleen actief binnen Ubuntu NL. Daardoor leeft het denk ik niet zo om hier een UDS te organiseren.

Trouwens, GUADEC heeft een aardige kans om in 2010 naar Den Haag te komen. Gnome NL doet een bid, en de kansen voor Nederland schijnen niet slecht te zijn.

Re: UDS naar Nederland halen
« Reactie #3 Gepost op: 2009/11/22, 12:50:24 »
Ik denk ook dat het in Nederland ontbreekt aan een groep mensen die actief zijn bij UDS. Dit gaf je zelf min of meer aan in een andere draad. Zonder een groep enthousiaste en bij UDS betrokken mensen die de handen ineen slaan wordt het denk ik heel moeilijk om zoiets te organiseren.

Misschien is het mogelijk om eerst de UDS eens op de kaart te krijgen in Ubuntu-NL. Daar ben je nu aardig mee bezig denk ik. :)  Misschien raken er wel mensen meer betrokken hierbij. Misschien is het mogelijk om eerst eens met een aantal mensen eens te gaan kijken op zo'n UDS hoe dat er aan toegaat (als er een niet al te ver weg is). etc.
« Laatst bewerkt op: 2009/11/22, 12:53:31 door Thomas de Graaff »

Re: UDS naar Nederland halen
« Reactie #4 Gepost op: 2009/11/22, 13:06:11 »
Ik denk ook dat het in Nederland ontbreekt aan een groep mensen die actief zijn bij UDS. Dit gaf je zelf min of meer aan in een andere draad. Zonder een groep enthousiaste en bij UDS betrokken mensen die de handen ineen slaan wordt het denk ik heel moeilijk om zoiets te organiseren.

Misschien is het mogelijk om eerst de UDS eens op de kaart te krijgen in Ubuntu-NL. Daar ben je nu aardig mee bezig denk ik. :)  Misschien raken er wel mensen meer betrokken hierbij. Misschien is het mogelijk om eerst eens met een aantal mensen eens te gaan kijken op zo'n UDS hoe dat er aan toegaat (als er een niet al te ver weg is). etc.
Dan zouden we ook onze oosterburen kunnen helpen met het organiseren van een UDS ergens in het Rurhgebied, dat is dichtbij en bovendien zijn er veel Duiters actief internationaal.
Vragen over Ubuntu Nederland of de internationale Ubuntu-gemeenschap? PB of mail me!

Offline ertai

  • Lid
    • programming
    • http://www.ertai.nl
Re: UDS naar Nederland halen
« Reactie #5 Gepost op: 2009/11/22, 15:13:24 »
Als duitsland het daar wil gaan organiseren denk ik zeker dat het goed is om duitsland dan daarmee te helpen. Dan kunnen we zelf bijvoorbeeld een busreis organiseren om met zijn allen daarnaartoe te gaan.
Is je vraag opgelost? Markeer het als [OPGELOST] in de titel van je bericht!