Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe vind ik documentatie en libraries voor bijv. schaakprogramma's in Python?  (gelezen 1169 keer)

Offline bart85

  • Lid
Is er code voor schaakprogramma's om over te nemen?
Hoe kom ik door al die duizenden pagina's documentatie?
Als erin python geen geschikte code is? Hoe vind ik code in een andere programmeertaal?
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline. Geen grafische toepassingen voor systeembeheer.
You can never make a system 100% secure unless you unplug the machine from all networks, turn it off, lock it in a safe, smother it in concrete and never use it.

Een open-source schaakapplicatie opsnorren en de code bestuderen.

Zijn er duizenden pagina's schaakdocumentatie voor Python? Of heb je het nu over de documentatie op python.org? http://docs.python.org/3/

Offline Gompie

  • Lid
Een schaakprogramma is zo'n beetje het moeilijkste wat er te bedenken valt in het programmeren.
Niet alleen moet je de programmeertaal kennen, maar ook datastructuren en ervaring hebben met het recursief doorlopen van een boomstructuur.
Bovendien minimax algoritme en alpha-beta pruning.
Ik weet niet hoe het met jouw zit, maar ik heb jaren geprogrammeerd en mijn petje  gaat het toch echt te boven.
Verder is het lezen van een bestaand programma vaak nog moeilijker dan zelf een programma te schrijven.
Maar laat je door mij niet ontmoedigen; beschouw het als goed bedoelde informatie.

Ik weet niet juist wat je wilt doen, maar als je gewoon een schaakcomputer in je programma wilt, kan je naar gnuchess kijken?
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline bart85

  • Lid
Het ging om een hulpprogramma: http://forum.ubuntu-nl.org/programmeren/idee-voor-een-hulpprogramma-bij-schaken/
Ik weet dat schaakprogramma's moeilijk zijn. Ik wil hier wel naar toe werken. Soms heb ik grote ideeën voor een programma. Later kom ik erachter dat ik de basis mis.
Wat zijn problemen waarmee ik de basis van het programmeren kan leren. Zijn er makkelijke problemen die nog niet door een ander is geprogrammeerd? Het is toch uiteindelijk het doel om wat nieuws te maken. Of heb ik dat mis?
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline. Geen grafische toepassingen voor systeembeheer.
You can never make a system 100% secure unless you unplug the machine from all networks, turn it off, lock it in a safe, smother it in concrete and never use it.

Offline Gompie

  • Lid
Ik zou gewoon een boekje kopen of een turorial  downloaden voor de programmeertaal die je kiest.
Soms is het verstandig om naar een boekhandel te gaan die als klanten studenten HBO of Universiteit heeft omdat de keuze in een reguliere boekhandel vaak erg beperkt is.
Gaande weg kom je misschien op een origineel idee maar dan weet je of het binnen jouw mogelijkheden ligt.
« Laatst bewerkt op: 2013/10/19, 05:29:56 door Gompie »

Naast zelfstudie met tutorials of boeken, zou je ook een online cursus kunnen volgen, bijv via edX of coursera, deze zijn wel in het Engels.

Om een taal te leren, zou ik me niet zo druk maken om de originaliteit van je project. Als je iets maakt wat al door anderen gedaan is, kun je bestaande code ook als leermiddel gebruiken.